Národní federace hudebního průmyslu rozeslala v podobě PDF první číslo čtvrtletníku Svět vinylů, pro první kvartál 2018. Jde o přehled novinek, redakci vede Josef Vlček. „Vzhledem k rostoucí oblibě tohoto specifického formátu jsme přistoupili k této formě jeho propagace,“ vzkazují gramofirmy.

Kofola v Praze otevřela svou první restauraci

Koncept nového fast foodu Nagrilu vymyslel Marek Farník, zakladatel sítě barů s čerstvými šťávami Ugo.

První restauraci otevírá Kofola dnes v pražské Jindřišské ulici

První restauraci otevírá Kofola dnes v pražské Jindřišské ulici

Kofola dnes spouští v pražské Jindřišské ulici svůj nový koncept restaurací rychlého občerstvení Nagrilu. Za konceptem stojí tým lidí kolem Marka Farníka, který založil a vybudoval síť barů s čerstvými šťávami Ugo. Důležitou součástí týmu Nagrilu je i Erik Zlámal, který otevíral několik let restaurace rychlého občerstvení pro zahraniční sítě, které v České republice a na Slovensku operují. Nový koncept by měl podle zástupců Kofoly v následujících pěti letech expandovat nejen po České republice, ale i na Slovensko, a to především formou franšíz.

Vizualizace nové restaurace

Vizualizace nové restaurace

Součástí nabídky Nagrilu je vedle polévek, grilovaného kuřecího, sendvičů a dezertů i kompletní nápojové portfolio od Kofoly (tedy nabídka značek Kofola, Rajec a Ugo). Podle generálního ředitele Kofoly Jannise Samarase vlastní Kofola po akvizici značek Ugo a Mangaloo 57 barů a patří tak mezi největší provozovatele barů s ovocnými a zeleninovými šťávami ve střední Evropě. Některé z těchto barů nabízejí vedle nápojů také zeleninové saláty a polévky.

Koncept franšízových restaurací nápojových firem, který spojuje konkrétní značku nápoje s dalším občerstvením, není ani v Česku nijak nový. Nejvíc se mu daří v oblasti pivovarnictví, kde jsou na franšízovém konceptu založeny například síť značkových restaurací Potrefená husa, patřící Pivovarům Staropramen, nebo síť The Pub, kterou založil Plzeňský Prazdroj. Ten je také výhradním dodavatelem piva pro další franšízovou restaurační síť Lokál, kterou založil podnikatel Tomáš Karpíšek. Koncept vlastní originální sítě Bernard Pub začal loni rozvíjet také Rodinný pivovar Bernard. V oblasti nealko nápojů existuje v Česku například franšízový koncept Dobrá čajovna nebo právě už zmíněné Ugo bary od Kofoly.