V Cannes se rozdávali Lvi v kategorii Film Craft, ale na české práce se nedostalo. VMLY&R neproměnila ani jednu ze tří svých nominací. Zůstává ale jedinou českou agenturou, která své práce dostala na shortlist a další šanci má v kategorii PR. Grand Prix z kategorie Film Craft mají agentury Final Cut a Droga5 za kampaň pro noviny The New York Times. V soutěži Young Lions bohužel české týmy nedosáhly na první tři pozice v kategoriích Print ani Marketers.

Kofola se loni vrátila k růstu, problematické Polsko opustila

Skupina Kofola v roce 2018 utržila meziročně o 2,2 % více, tedy 7,12 miliardy Kč oproti 6,96 miliardy rok předtím. Tržby rostly v Česku, na Slovensku i v Adriatickém regionu (Slovinsko, Chorvatsko). Zisk před zdaněním a odpisy EBITDA stoupl o 6,4 % na 1,01 miliardy, provozní zisk EBIT o 15,3 % na 444 milionů. Pozitivní hospodářský výsledek Kofola udržela navzdory složité situaci na polském trhu, kde donedávna působila zejména prostřednictvím společnosti Hoop Polska. Tu v březnu 2019 prodala a na polském trhu zůstane přítomna prostřednictvím výrobce ovocných a bylinných šťáv Premium Rosa. Tržby skupiny bez započtení Hoop Polska vzrostly o 7,2 % (bez efektu nedávných akvizic o 4,1 %).

Nárůst EBITDA byl tažen pozitivním výsledkem v Česku, který byl zapříčiněn zejména vyšším objemem tržeb a nižší cenou cukru. Růst táhly především značky Kofola, Vinea, Rajec a Rauch, významným podílem však přispěly i tržby nově koupené společnosti Leros a tržby z prodeje balených salátů Titbit. Na českém a slovenském trhu vzrostly v roce 2018 tržby meziročně o 7,3 % (bez efektu nedávných akvizic o 4,3 %), dařilo se zejména v segmentu horeca i v impulsním prodeji. „Exkluzivní kontrakt pro československý trh se společností Rauch jsme prodloužili na dalších pět let,“ podotkl Daniel Buryš, generální ředitel Kofoly pro Česko a Slovensko.

Ve Slovinsku a Chorvatsku skupina vykázala růst o 2,6 %, přičemž tržby rostly v obou zmíněných zemích. V regionu spotřebitelé nejvíc kupovali značku Radenska a přínosem byly i tržby z výroby a distribuce značky Pepsi.

„S hospodářským výsledkem jsme velmi spokojeni,“ říká Jannis Samaras, generální ředitel skupiny Kofola. „Přálo nám počasí, ale přeje nám i poptávka po zdravějších potravinách s vyšší přidanou hodnotou. Je radost vidět, že se naše značky Premium Rosa, Titbit nebo Leros těší zájmu našich zákazníků, za rok 2018 do tržeb přispěly téměř 300 miliony Kč. Ukazuje to, že náš odhad poptávky byl už před lety správný.“

Na základě výsledků roku 2018 bude představenstvo Kofoly akcionářům navrhovat výplatu dividendy 300 milionu Kč.

Kofola není jen Kofola

Skupina Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů se sedmi výrobními závody na pěti evropských trzích, celkově skupina Kofola zaměstnává více než 1.800 lidí (bez ruského podniku).

Do produktového portfolia společnosti Kofola v Česku a Slovensku patří tradiční kolový nápoj s originální recepturou Kofola, pramenitá voda Rajec, řada sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex a další tradiční československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola. V licenci vyrábí a distribuuje nápoje Royal Crown Cola, Orangina. Společnost Kofola je výhradním distributorem značek Evian a Badoit pro Českou a Slovenskou republiku a tradiční minerální vody z léčivého zdroje Vincentka pro české maloobchody a gastronomii. Od začátku roku 2015 Kofola exkluzivně distribuuje v Česku a na Slovensku produkty společnosti Rauch. Do skupiny Kofola patří i síť Ugo, která v ČeskoSlovensku provozuje 81 freshbarů a salaterií. V roce 2017 společnost koupila polského výrobce ovocných a bylinných produktů Premium Rosa. Nejnovějšími akvizicemi jsou společnost Leros, tradiční český výrobce směsí z léčivých rostlin, a slovenská minerální voda Kláštorná.

V roce 2015 se členem skupiny stala slovinská společnost Radenska. Portfolio tradičních značek minerálních vod Radenska, ovocných nápojů Ora a Oaza bylo od roku 2016 doplněno o oblíbené chorvatské značky nápojů Nara, Inka a Voćko. Od roku 2016 se Radenska stala výrobcem a distributorem nápojů Pepsi, Mirinda a 7Up na chorvatském trhu. V roce 2016 skupina Kofola koupila chorvatského výrobce minerálních vod Studenac.