Manželé Eva a Ivo Moravcovi prodali svou firmu Espresso výrobci nealkoholických nápojů Kofola. Dvacet let fungující Espresso dodává na tuzemský trh směs Café Reserva a čaje Dilmah. „Transakcí získává Espresso marketingově a distribučně silného majitele s citlivým přístupem ke značkám,“ prohlásila Kofola, která díky akvizici rozšiřuje svou nabídku pro zákazníky z gastronomie o další významné kategorie. Cenu transakce strany nezveřejnily. Kofola vkročila do nového segmentu jako loni konkurenční Coca-Cola, když koupila řetězec Costa Coffee.
Kofola přejímá podpisem smlouvy kompletně celou firmu včetně všech uvedených značek, distribuční sítě i zaměstnanců. Espresso kromě těchto dvou klíčových značek Café Reserva a Dilmah nabízí barmanské sirupy 1883 Maison Routin, prémiové italské kávovary Faema a k tomu zákaznický servis. Firma zaměstnává 32 lidí a loni vykázala tržby 93 milionů Kč. „Café Reserva a čaje Dilmah mohou dál zajímavě růst pouze s partnerem, který má silné zázemí v marketingu a distribuci,“ věří manželé Moravcovi.
„Espresso je pro nás úžasnou vstupenkou na trh s kávou,“ říká Jannis Samaras, generální ředitel Kofoly, která na pěti evropských trzích zaměstnává přes 1.800. „Vnímáme velké synergie s naším dosavadním gastro portfoliem a významné rozšíření stávající nabídky nealkoholických nápojů a bylinkových čajů.“