Online supermarket Kolonial.cz ze skupiny Mall Group do vyhledávání na webu implementoval hlasového asistenta. Skrze něj je možné na desktopu nebo tabletu nadiktovat hlasem nákupní seznam nebo listovat mezi položkami e-shopu. Podle zástupců e-shopu tak zákazník dokáže hlasovým vyhledáváním ušetřit čas.
„Hledali jsme pro začátek ten správný poměr funkcí, které nákup dokáží opravdu zrychlit. Nejefektivnější se ukázala kombinace průběžného hlasového listování a manuálního přidávání položek do košíku. Úspora v tomto případě činí až polovinu času oproti běžnému textovému hledání. Naopak příkazy pro kompletní odbavení nákupu hlasem jsme zatím zavrhli, neměly by z našeho pohledu reálné využití. Do budoucna je však nevylučujeme,” uvádí Ondřej Tomeš, marketingový ředitel Kolonial.cz.
Nabídkou Kolonialu je nově možné listovat pomocí hlasu, kliknutím se pak přidá konkrétní položka do košíku a následně lze ihned nadiktovat položku novou. Vytvořit pomocí hlasu je možné také nákupní seznam. Ten posléze zákazníkovi ke každé položce strukturovaně nabídne alternativy výrobků. Na dokončení nákupu bude i nadále potřeba myš nebo dotyková obrazovka. Hlasové vyhledávání je postaveno na sémantickém algoritmu, který k hlasovému vstupu přiřazuje konkrétní položky z databáze. Hlas je přenášen šifrovaně a zneužití má být eliminováno, hlasovou stopu Kolonial nikam neukládá.
V aplikaci zatím bez hlasové asistence
Na začátku roku představil Kolonial.cz vlastní aplikaci, se kterou je možné nakupovat snímáním čárových kódů na obalech výrobků. Hlasová asistence v ní zatím implementovaná nebude. „Hlasová asistence funguje jen v prohlížeči Chrome, tedy na responsivním webu, spuštění v aplikaci máme v plánu po vyhodnocení způsobu, jakým ji dnes zákazníci využívají. Obecně do aplikace dáváme ověřená řešení, která zákazníkům přinesou největší komfort,” sdělil pro Retailek Ondřej Tomeš.
Mezi nejznámější světové hlasové asistenty při nakupování patří systém Alexa od amerického e-shopu Amazon. E-shop Alexu uvedl na trh letos v březnu, dostupný je pro všechny členy klubu Prime, který Amazon provozuje. Alexa umí v případě hlasové objednávky zajistit doručení zboží do dvou hodin.
Podle eMarketer.com je nakupování pomocí hlasových asistentů na vzestupu a jeho uživateli jsou zejména milleniálové. Ti tvoří 60 % veškerých uživatelů hlasových asistentů. „Může se zdát, že tato budoucnost je ještě vzdálená, ale v Kolonialu budeme rádi připraveni. Asistované nakupování považujeme za jeden z vedoucích trendů, zvláště u položek, které kupujeme pravidelně. A to právě potraviny jsou,” uvedl Tomeš.

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou
