Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Komárkova nadace financuje internetový Havel Channel

Za dva miliony ročně se mají dostat všechny záběry a pořady knihovny do jednoho kanálu.

Václav Havel v helikoptéře, 2002. Foto: Karel Cudlín / Knihovna Václava Havla

Václav Havel v helikoptéře, 2002. Foto: Karel Cudlín / Knihovna Václava Havla

Knihovna Václava Havla rozjíždí projekt internetové televize Havel Channel. Jejím cílem je soustředit archivní i aktuální pořady a dokumenty knihovny do jednoho moderního audiovizuálního kanálu. Momentálně probíhá výběr a testování vhodných formátů, vzniká základní programové schéma a v návaznosti na to i vizuál televize, který má být dokončen během léta. Oficiální spuštění Havel Channel se plánuje na září.

„Televize chce šířit myšlenkový, literární a politický odkaz Václava Havla, bez ohledu na vzdálenost, zeměpisné hranice či nouzové stavy. Páteř programu budou tvořit debaty, vzdělávací projekty, rozhovory a v neposlední řadě archivní záběry s Václavem Havlem. Svůj prostor dostanou také záznamy z více než 1.500 klubových akcí a dobová videa či sestřihy z našeho digitálního archivu,“ vysvětluje ředitel knihovny Michael Žantovský., překladatel, bývalý velvyslanec, nynější kandidát do Senátu dohromady za STAN, ODS a TOP 09 a také vedoucí projektu nového kanálu. Výkonným dramaturgem projektu je Pavel Hájek, senior manager Knihovny Václava Havla. Rámcový rozpočet internetové televize se pohybuje kolem dvou milionů korun ročně. Natáčení probíhá ve vlastních kapacitách. Projekt Havel Channel financuje Nadace Karel Komárek Family Foundation finančníka Karla Komárka a jeho ženy Štěpánky. Financiéry samotné Havlovy knihovny jsou prostřednictvím své nadace Zdeněk Bakala s chotí nebo taky Jan Barta.

Od května běží zkušební provoz kanálu. Mezi pilotní nahrávky patří Sešívaný deník Václava Havla, Otazníky Jáchyma Topola, spisovatele a programového ředitele knihovny, Hudební večery či další diskuse na aktuální témata. „Už v této chvíli jsme díky televiznímu kanálu schopni svým programem oslovit bezmála stonásobek standardního klubového publika. Kromě běžných videí bychom divákům také rádi poskytli široký výběr podcastů,“ dodává vedoucí projektu Žantovský.