Komerční banka digitalizuje, pomáhá jí Marketup

Agentura Marketup vyhrála tendr na konzultační služby pro digitální prodej a marketing.

Komerční banka

Komerční banka

Komerční banka se rozhodla ve velkém digitálně transformovat. Plánuje, že do roku 2025 polovina prodejů většiny jejích produktů bude probíhat online. Komplexní digitální audit a poradenství v této oblasti pro ni zajišťuje digitální agentura Marketup. Ta zvítězila mezi 12 subjekty v tendru na konzultační služby pro digitální prodej a marketing. Služby zahrnují audity a doporučení pro zlepšení výkonu banky v oblastech digitálního marketingu, SEO, UX, konverzních schopností webu a pokročilé analytiky.

Po přechodu na model agilního řízení v roce 2018 (Česko se stalo pilotní zemí v rámci skupiny Societe Generale, která Komerční banku vlastní) přistoupil finanční dům v roce 2020 ke kompletnímu auditu dosavadních digitálních aktivit. S tím souvisel právě výběr poradenské firmy, která pomůže nastavit procesy vedoucí ke zvýšení objemů v oblasti online prodeje. Loni v létě proto Komerční banka vyhlásila tendr, do kterého přizvala 12 subjektů, od digitálních přes mediální agentury až po poradenské firmy.

„Komerční banka má v oblasti digitálního prodeje na následující roky velmi ambiciózní cíle. V konzultačním projektu jsme hledali externího partnera, který by byl schopen se komplexně podívat na akviziční část digitálního prodeje a na základě auditu doporučil priority rozvoje v dané oblasti,“ přibližuje Alois Balíček, head of digital sales Komerční banky.

V auditu se tým Marketup zaměřil na čtyři hlavní oblasti, které zásadně ovlivňují výkon digitálního prodeje. První se týkala SEO a zvýšení návštěvnosti z vyhledávačů; druhá digitálního marketingu (efektivního využívání klíčových digitálních platforem, řízení a automatizace kampaní, správného rozdělení rozpočtu mezi brandové a výkonnostní aktivity a jednotlivé digitální kanály a v neposlední řadě také efektivity mediálních investic), třetí webu (jeho funkčnosti, uživatelské přívětivosti, nastavení správných výzev k akci (CTA) a optimalizaci konverzních cest). Čtvrtou oblastí pak byla pokročilá analytika k vyhodnocování online prodeje, včetně volby vhodného atribučního modelu.

Na rozsáhlém projektu se za agenturu podílí tým 15 expertů, který zahrnuje i externí specialisty pro SEO, UX a IT. Projektově tým vede Martin Čáp. „Pro banku jsme sestavili zkušený seniorní tým, který už zmapoval situaci, navrhl doporučení a s jednotlivými týmy banky pracuje na konkrétních opatřeních,“ shrnuje Miroslav Král, zakladatel a šéf agentury Marketup.