Pracujete jako ekonomický redaktor či redaktorka a chcete s námi budovat něco nového? Napište.

Komunitní apka Spaceflow získala další investici 41 milionů Kč

Prostřednictvím Spaceflow se mohou nájemníci dozvědět o akcích a událostech, které se budou konat v okolí

Prostřednictvím Spaceflow se mohou nájemníci dozvědět o akcích a událostech, které se budou konat v okolí

Český startup Spaceflow, který poskytuje komunitní platformu pro budovy, získal novou investici 41 milionů Kč. Za novým přílivem prostředků stojí fond Credo Ventures s přispěním startupového inkubátoru Up21, který loni investoval do Spaceflow 10 milionů, a venture kapitálového fondu Day One Capital. Spaceflow plánuje investici použít na posílení svého působení v USA a Velké Británii a zároveň rozšíření produktového týmu kvůli dalšímu rozvoji.

„Na trhu komerčních nemovitostí je obrovský potenciál. V posledních letech jsme mohli pozorovat nebývalý úspěch několika proptech řešení a současný trend digitalizace budov je nepopiratelný. Ve Spaceflow vidíme ideální kombinaci schopného, ambiciózního týmu a snadno škálovatelného produktu, který se dá snadno implementovat napříč jednotlivými segmenty v rámci celého odvětví,“ prohlásil Pavel Jiránek z Credo Ventures.

Prostřednictvím Spaceflow se mohou obyvatelé budov seznámit se svými sousedy a zjistit, jaké služby se nacházejí v okolí či jaké aktivity se budou konat v nejbližších dnech. Aplikace také dokáže propojit majitele budov s nájemníky, kterým tak mohou zasílat různá oznámení nebo ankety na zlepšení společných prostor. „V minulosti majitelé budov investovali zejména do technologií, o kterých neměli nájemci ani tušení. Kdybych měl odhadnout vývoj do příštích let, řekl bych, že většina nových budov bude digitalizována s benefity přímo pro nájemce. Nemovitosti se mnohem víc přiblíží ke konečným uživatelům. Technologická i jiná řešení zajistí lepší přístup ke službám, vybavení i komunitnímu životu. Budovy budou o zážitku,“ věří Lukáš Balík, spoluzakladatel a šéf Spaceflow.

Firma Spaceflow funguje od roku 2016 a aktuálně působí v devíti zemích, mezi které patří USA, Velká Británie nebo Německo. Aplikaci využívají kancelářské i rezidenční budovy či coworkingová centra. „Pronajímatelům pomáháme udržet stávající nájemce i přitáhnout nové. Naši klienti také získávají přístup k datům za konkrétní budovy i za celé portfolio. Mnoho investičních rozhodnutí dnes probíhá bez přístupu k datům a do budoucnosti zde vidíme velký potenciál pro změnu,“ doplňuje Balík.