
Nástroj B2Base cílí reklamu na konkrétní zákazníky
Ať zacílíte reklamu sebelíp, vždy vyplýtváte část rozpočtu na nerelevantní uživatele. Problém je, že nevíte, která část to je. V B2B marketingu plýtváte tím víc, čím užší a specifičtější je vaše cílová skupina, protože na ni běžné cílení reklamy nestačí.
Časy neefektivních investic do reklamy ale možná skončily. Česká agentura Fraternity vyvinula nástroj B2Base, se kterým cílíte reklamu na konkrétní, vámi vybrané B2B zákazníky. Cílit můžete podle oboru, obratu, lokality, ale i na jednotlivé firmy.
Efektivní budování značky v B2B
„Silná značka je to, co vám otevře dveře na obchodní jednání,“ říká Radek Sedláček, digitální stratég agentury Fraternity. Podle něj B2B firmy podceňují sílu brandu, a tím si podráží nohy v soutěži s konkurencí. Často navíc nevědí, jak svou značku posílit. Tradiční kanály oblíbené v B2C brandingu jsou pro ně neefektivní.
Proto Sedláček a jeho tým vytvořili B2Base. Zobrazuje bannery jen přesně vybraným B2B zákazníkům.
„Pro výrobce odvodňovacích prvků ACO jsme například potřebovali oslovit velké architektonické kanceláře z určitých regionů. S pomocí B2Base jsme zacílili bannery jen a pouze na lidi z konkrétních, námi vybraných kanceláří,“ uvádí Sedláček.
Symbióza dvou nástrojů
B2Base propojuje databázi českých firem a nástroj pro nákup mediálních ploch. Z databáze firem vybíráte konkrétní B2B zákazníky, které chcete oslovit. Volíte buď jednotlivé firmy, nebo kombinace parametrů, jako je obrat, počet zaměstnanců, obor, lokalita nebo třeba vozový park.
Nákup reklamních ploch pak probíhá prostřednictvím platformy pro nákup ploch v reálném čase (RTB platformy). Přes ni vás B2Base dostane na velké plochy na nejznámějších médiích typu iDnes.cz, ale i na oborové magazíny a fóra.
Podle Sedláčka B2Base dobře doplňuje aplikace Leady, která identifikuje firemní návštěvníky na vašem webu. Jakmile návštěvník proklikne banner nebo díky němu přijde na web přes vyhledávání, aplikace vám řekne, z jaké je firmy a co ho na webu zaujalo.
Vy tak získáte podklady pro obchodní oddělení. Víte, které firmy o vás vědí a o jaké služby mají zájem.
Plné diáře kontaktů a noví zaměstnanci
Fraternity nástroj otestovalo u klientů z různých oborů a výsledky publikuje ve svých případových studiích. „Především vidíme výsledky pro byznys klienta. B2Base nám pomohl získat nové kontakty i ve velmi náročných oborech, jako je odvodnění staveb nebo zpracování ropy.“
B2Base už pomáhá i s náborem zaměstnanců. Firmy, které hledají zkušené odborníky, cílí náborovou reklamu na firmy, ve kterých tito specialisté pracují.
Konkrétní příklady využití B2Base najdete na webu nástroje. Tvůrci na něm popisují, jak nástroj funguje a podle jakých parametrů volíte firmy, které s jeho pomocí oslovíte.
Text je placenou propagací Fraternity

Moderátor Michael Rozsypal uvedl vlastní online pořad

Komentátor David Klimeš odchází z Aktuálně.cz

Novým šéfredaktorem Aktuálně.cz bude Pavel Švec

Hušek a Zima z vedení Seznamu: Koupě Borgisu stále čeká, co řekne úřad. Deník Právo zachováme
