Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Prima: konec starých časů, překonali jsme Novu. Ta kontruje: u mladších diváků dál vedeme

VIP Prostřeno!

Vaření obskurních celebrit diváky Primy baví. Foto: TV Prima

Dnes, nedlouho před začátkem tiskové konference k podzimnímu programu konkurenční Novy se televize Prima pochlubila, že skupina jejích kanálů Family, Cool a Love v součtu „minulý týden dosáhla historického úspěchu“. „V cílové skupině D15+ se totiž vůbec poprvé stala nejsilnější skupinou komerčních televizních stanic,“ uvedlo tiskové oddělení Primy.

Pomáhají jí zejména podvečerní Prostřeno! (v průměru 523 tisíc diváků, podíl na publiku 31,6 %), jeho letní odvozenina VIP Prostřeno! (938 tisíc, 28,8 %) a zprávy (790 tisíc, 35,3 %). VIP Prostřeno! už dvakrát překonalo milionovou hranici - minulou středu a čtvrtek mělo shodně 1,034 tisíc diváků při podílu 30,2 %, respektive 31,9 %.

(Podzimní pořady představí Prima ve čtvrtek 2. srpna.)

V obecné cílové skupině diváků starších 15 let sice stanice Primy v součtu vítězí, v „mladší“ skupině 15 až 54 let je ale stále lídrem Nova.

Ta kontrovala tiskovým prohlášením v tomto smyslu odpoledne. K datům poskytnutým Primou navíc zveřejnila svůj podíl v prime time, tedy hlavním vysílacím čase od 19 do 22 hodin, kdy minulý týden v cílové skupině 15 až 54 let oslovila 30 % publika.

„Právě diváci ve věku 15 až 54 let jsou pro kanály Nova a Nova Cinema primární cílovou skupinou, na kterou vytváří svůj program, a která zasahuje drtivou většinu cílových skupin, na které cílí reklamní zadavatelé,“ prohlašuje vedení Novy.

PODÍLY NA SLEDOVANOSTI V TÝDNU OD 23. DO 29. 7. 2012
kanál diváci 15+ diváci 15-54
FTV Prima 25,13 % 24,76 %
Prima Family 18,81 % 16,05 %
Prima Cool 3,92 % 5,88 %
Prima Love 2,4 % 2,83 %
CET 21 24,59 % 28,52 %
Nova 19,68 % 22,53 %
Nova Cinema 4,9 % 5,99 %
Zdroj dat: ATO-Mediaresearch prostřednictvím TV Prima

Na přetahované Primy s Novou je pozoruhodné, že

  • Prima poprvé zveřejňuje data konkurence, což televize podle dohod v Asociaci televizních organizací, prostřednictvím níž si ještě spolu s ČT a reklamními agenturami nechají sledovanost měřit, dosud nedělaly,
  • že Prima se chlubí prvenstvím v obecné skupině diváků starších 15 let, ačkoli ve čtvrtletních zprávách o hospodaření reportuje sledovanost ve skupině 15 až 54 let,
  • a že Nova už od loňského podzimu prodává reklamu na skupinu diváků starších 15 let, byť - jak i dneska potvrdila - „primárně se programově zaměřuje“ na cílovou skupinu diváků 15 až 54 let.