Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

„Konečně printy, na které se dá koukat!“ Konektor boduje s inzeráty na ragby žen

Čeští reklamní kati vydávají pravidelný verdikt: nejvýraznější tuzemskou kampaní týdne je trojice plakátů od Martina Charváta a spol., které mají českému ragby sehnat nové hráčky.

Inzerát Skok. Agentura Konektor pro Českou rugybovou unii

Inzerát Skok. Agentura Konektor pro Českou rugybovou unii: kreativní ředitel Martin Charvát, copywriter Ondřej Souček, fotograf Miro Minarových

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců a stratégů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 2. týden 2015

  1. Konektor: Uvidíme se na hřišti (74 %)
    klient: Česká rugbyová unie
  2. občané Sušice: Tvoje dobrodružství (52 %)
    klient: Sportoviště města Sušice
  3. Addict, Triad AdvertisingExcelentní rok (46 %)
    klient: Plzeňský Prazdroj
  4. Triad Advertising: Vánoční kouzlo (41 %)
    novoročenka agentury
  5. Momentum: To dá rozum (Milan Šteindler) (40 %)
    klient: Škofin

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců. Tentokrát hodnotilo 15 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní. K vybraným přidá slovní hodnocení.  

1. Konektor pro Českou rugbyovou unii (74 %)

Agentura Konektor - zejména péčí kreativního ředitele Martina Charváta a Ondřeje Součka coby copywritera - vytvořila náborovou kampaň pro ženské ragby, ragbyová unie tak chce získat nové hráčky do jednotlivých klubů. Kampaň tvoří sada tří plakátů, na nichž jsou zobrazeny skutečné hráčky. Plakáty jsou určeny k vyvěšení na středních a vysokých školách po celém Česku, se zaměřením na města, kde se ženské ragby hraje. V menší míře se některé vizuály objeví i jako inzeráty v tištěných médiích. Kampaň poběží ve dvou vlnách: první jde od listopadu do února, druhá bude následovat později na jaře. 

Inzerát Sleva. Agentura Konektor pro Českou rugybovou unii

Inzerát Sleva. Agentura Konektor pro Českou rugybovou unii

 

Inzerát Svatba. Agentura Konektor pro Českou rugybovou unii

Inzerát Svatba. Agentura Konektor pro Českou rugybovou unii

 

Inzerát Skok. Agentura Konektor pro Českou rugybovou unii

Inzerát Skok. Agentura Konektor pro Českou rugybovou unii

Je to dělaný srdcem, ale skvěle vypadá a funguje jen jeden z těch vizuálů, a to Skok. Ostatní jsou o patro níž.
Tomáš Mrkvička

Perfektní fotky, takže člověk odpouští nepříliš originální nápad, jehož variace jsou k vidění před každým mistrovstvím světa ve [dosaďte jakékoli sportovní odvětví]. Tedy sportovní umění vtipně použité ne na hřišti, ale v reálném životě. Ale tohle se prostě nikdy neokouká, proto pro mě jednoznačný vítěz, respektive jednoznačné vítězky.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Parádní nápad i zpracování. Věřím, že takhle kampaň bude bodovat i na evropských festivalech a hlavně přiláká více žen k ragby.
Lukáš Hvozdecký (Slevomat)

Konečně printy, na které stojí za to se koukat! Přesně tenhle typ tiskových reklam v zahraničí obdivujeme a mrzí nás, že u nás nevznikají. Hluboká poklona fotografovi. Jasně že klient je z kategorie těch, které si agentura musela najít, aby mohla něco pěkného poslat na festivaly. Ale kvalita to vynahrazuje.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Krásná čistá práce. Proč nemůže všechna komunikace takhle dobře vypadat, mít jasný nápad a jasnou message?! Jen bacha na nápis Alláh v tom lvím ocase.
Daniel Farkaš (Outbreak)

Joo, tak tohle je docela dobrý, vtipný a výstižný a mohlo by to myslím i fungovat!
Tereza Eschlerová

Primárně soutěžní záležitost. Ale povedená.
David Suda (WMC/Grey)

Tady jsem se emočně vyčerpal. Hrozně to sedí pro vyjádření toho ohnivýho, co v ženách je a my muži to často nevnímáme. Jsem rád, že se Ondřejovi Součkovi a Martinovi Charvátovi taková věc povedla.
Petr Vlasák (Comtech)

Není to trochu sexistické?
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Povedený kousek, líbí se mi to na první pohled, přesto šťoural ve mně pochybuje, jestli zrovna tohle má sílu přitáhnout holky na hřiště. Sérii jednoznačně vévodí „Skok“ – ženská má v sobě víc akčnosti, než by sama čekala.

Jakub Plášek (Cocoon)

Nápad dobrý, trochu horší provedení, mohli si s tou postprodukcí trochu vyhrát. Čistší - vytáhnout hlavní story message z vizuálu.

Ondřej Roček (Rémy Cointreau)

Dobrý nápad i fotky, ale ve vizuálech mi chybí copy, které by myšlenku dovysvětlilo.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

Nic vtipnějšího jsem už dlouho neviděl. Navíc mám pocit, že to bude fungovat.
Tomáš Hrivnák

2. Sušičtí propagují svůj městský bazén (52 %)

Město Sušice propaguje svůj bazén další klipem s původním příběhem, podle scénáře mladého absolventa FAMU a sušického rodáka, toho času v angažmá v Národním divadle, Ladislava Plecitého, který opět spot i režíroval. Jeho tým natočil snímek během tří dnů, kompletní realizace včetně příprav a dokončovacích prací zabrala zhruba pět měsíců. Obsazeni byli opět výhradně sami obyvatelé města Sušice. Pro obsazení hlavních dětských úloh proběhly castingy v sušických základních školách. Aktuální video šířené internetem navazuje na hojně sledovaný a kladně přijatý klip z května 2014 k otevření bazénu.

Výborný. Baví mě to hrozně moc. Zapojení lokální komunity do natáčení, nadsázka, všechno dobře.
Tomáš Mrkvička

Řekl bych, že Sušičtí mají radost, mimosušickým je to úplně jedno.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Po dvou reklamách na sušický bazén se zřejmě již dá hovořit o sérii. První spot však vyvolával větší emoce, zde to zachraňuje alespoň krása mořské panny.
Lukáš Hvozdecký (Slevomat)

Svěží a neobvyklá komunikace bazénového komplexu. A přitom je to taková blbost, že.
Pavel Fuksa

To je tak ulítlý, že se to nedá nelíbit... Ten, kdo vydrží nekonečnou stopáž, získá slušný přehled o všech atrakcích aquaparku. Takový trochu nápaditější teleshopping. Pokud se to nemá vysílat dál, než na internetu nebo v sušické kabelovce, pak to jistě svůj účel splní. I když původní virál před otevřením byl vtipnější.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Fajn záměr, kterému se chce fandit. Bohužel exekuce už je horší. Příliš rozvleklé a vtipy a příběh mohli autoři mnohem víc vyšperkovat.
Daniel Farkaš (Outbreak)

Chvílemi mi to připomíná Bonaquu – a možná tam najdeš ropu – a možná ji prodáš šejkovi. To byl ve své době, ano, nebojím se to říct poprvé v životě, ikonický spot. Sušice je fajn, konečně se někdo trochu uvolnil.
Marek Prchal

Tohle je tedy zajímavá iniciativa, bohužel ve špatném slova smyslu. Přesně si dovedu představit jak to vzniklo.
Tereza Eschlerová

Fakt, že jde o vlastní kreativu a produkci, přidává na hodnocení aspoň 50 %. Teasing na otevření byl o dost lepší, ale i tak se těším na další film i návštěvu bazénu.
David Suda (WMC/Grey)

Porota Louskáčka by to asi odložila na ocet, ale je to úžasný případ občanské svépomoci. Rodák to režíroval, rodáci v tom hráli a městskému bazénu to pomohlo.
Petr Vlasák (Comtech)

Vlastní tvorba a přitom jednoznačně nadprůměrné.
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Smutná filmová pravda, že dvojka bývá slabší jedničky, se opět potvrzuje. Lehkost a nadsázka ze svěží jedničky je tady přebitá snahou našroubovat všechny atrakce do jednoho příběhu. Navíc není patrné, které Sušičáky to má přitáhnout.

Jakub Plášek (Cocoon)

Jako studentský film možná, jako reklama rozhodně ne.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

Dávám třicet za aquapark. Je hezkej. Kdybych ten spot na internetu viděl, hned mám o důvod víc jet do Sušic.
Tomáš Hrivnák

3. Addict a Triad slibují Excelentní rok (46 %)

Značka Excelent Plzeňského Prazdroje přivítala přelom let 2014 a 2015 spotem s novoroční párty s hudbou DJ Mika Trafika a webem od agentury Triad Advertising, přes nějž bylo možné posílat vzkazy do nového roku.

Jako péefko asi dobrý. Hudba od Mika Trafika dobrý, cool to je. Děcka to bude bavit.
Tomáš Mrkvička

Doufám, že letošní rok bude lepší než tahle reklama.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Rádoby dokumentární video o akci, co spontánně proběhla v opuštěné továrně před rekonstrukcí na loftík? CHECKED. Zarostlí muži v ležérních kulichách, ještě ležérněji popíjející pivo? CHECKED. Nápad nebo pravda ve sdělení spotu? N/A.
Pavel Fuksa

Dívá se na to hezky, hudba sedí. Byl to excelentní rok? Snad ano, když se to tu tvrdí. Já ale budu vždycky dávat přednost spotům, které něco konkrétního, ale doopravdy konkrétního sdělují. Což tenhle není.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Fajn. Určitě lepší než samotný produkt.
Daniel Farkaš (Outbreak)

Je mi to strašně trapné, ale nepochopil jsem, co mi to říká, ať v rovině příběhu, nebo co se po mně chce.
Marek Prchal

Postrádám trochu myšlenku, ale líbí se mi hudba a provedení. Kdybych pila pivo a byla cílovka, tak bych to zkusila.
Tereza Eschlerová

Excelent chce již dlouho být mladý a artový. Pomalinku se to začíná dařit, ale možná by bylo fajn věci začít dělat než jen ukazovat.
David Suda (WMC/Grey)

Excelent si odškrtnul v komunikaci další sezónní položku. Spot drží styl, sedí na brand a dá se na to koukat, ale pochybuju, že zrovna jeho cílovka ocení značkou prefabrikované PF. Ve výsledku nic proti ničemu, ale to asi nebyl záměr, ne?

Jakub Plášek (Cocoon)

Excelent se zaměřil na zajímavý segment, ale komunikace má pořád rezervy.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

Nic s názvem Excelent od Prazdroje mě nezajímá.
Tomáš Hrivnák

4. Triad poslal k Vánocům tryskopsa (41 %)

Digitální agentura poslala k vánočním svátkům píšťalku s adresou aplikace na svém webu. Ten se ovládal právě prostřednictvím píšťalky a mikrofonu počítače. Písknutím bylo možné vyslat do ovzduší psa osazeného tryskami a jeho let nad Českem pak ovládat šipkami na klávesnici. Název „petjet“ (česky bychom asi řekli tryskopes) sloužil i jako hashtag pro Twitter.

Létající pes neboli vánoční petjet od Triadu

Létající pes neboli vánoční petjet od Triadu

 

Létající pes neboli vánoční petjet od Triadu

Létající pes neboli vánoční petjet od Triadu

V kategorii péefek to lepší z letošní nabídky.
Lukáš Hvozdecký (Slevomat)

Selfpromo agentury, která se označuje za „nový druh integrované agentury, která tvoří reklamu digitálního věku“, je bohužel příšerně produkčně a herecky nezvládnuté.
Pavel Fuksa

Každý jen trochu originální nápad je třeba hýčkat a pochválit už jen za to, že vznikl. Jen škoda, že i tady byl nejdřív nápad, co chceme natočit, a pak se teprve vymýšlelo, co tím vlastně chceme říci. Což většinou kulhá. (A taky by to chtělo lepšího korektora češtiny...)
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Body za to, že investovali tolik energie do selfproma.
David Suda (WMC/Grey)

Práce Triadu se mi líbily na slovenském Zlatém klinci. Tohle je jen taková srandička.
Petr Vlasák (Comtech)

Asi i proto, že jsem pejskař, tak se mi to líbí.
Ondřej Roček (Rémy Cointreau)

Život je pes. Potřeba manifestovat v péefkách nápaditost, neotřelé myšlení a nadšení pro věc se před Vánoci asi nevyhne žádné kreativní agentuře. V Triadu určitě vydali spoustu energie, ale... někdy je lepší méně než více, v úvodním videu zejména. Ale pes je výbornej!

Jakub Plášek (Cocoon)

Když si představím, kolik práce jim to dalo, možná by za rok nebylo od věci poslat klasickou pohlednici...
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

Třicet procent za psí voči.
Tomáš Hrivnák

5. Momentum pro Škofin převlékla Milana Šteindlera za vědce (40 %)

Leasingová společnost Škofin odstartovala kampaň s hercem a režisérem Milanem Šteindlerem - v prosinci běžel neoznačený teaser, po novém roce spoty už s označením Škofinu. Ten bude prostřednictvím postavy vědce seznamovat veřejnost s klíčovými otázkami ohledně financování automobilu. Kampaň stojí na televizních spotech a na videobannerech na internetu. Režíroval Jakub Sommer v produkci Punk Film.

Šteindler není Jamie Hyneman. Daleko od aut. Nebude to fungovat. A teaser na Vánoce!? Jako fakt? (Poznámka: Jsem zaujatý, byl jsem v tendru.)
Tomáš Mrkvička

Rozum mi spíš zůstává stát. V této kampani byl naprosto nevhodně použitý formát teaseru, ve kterém jde především o to, vybudit u diváka nějakou zvědavost a touhu vidět „na co to vlastně je?“. To zde jaksi chybí.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Snaha o kreativu lehce zastínila sdělení. „Ukecané“ copy na webu k pochopení a akci také úplně nepomáhá.
Lukáš Hvozdecký (Slevomat)

Milan Šteindler mě v jeho roli roztržitého vědce nenaplňuje důvěryhodností, že bych si měl vzít lidové auto na leasing. Rozum mi velí „vypni to!“.
Pavel Fuksa

Fajnovej claim, chytré copy. Snad trochu dlouhý úvod k tomu, co má nakonec zaznít. Jedinou vadou na kráse je název propagovaného manuálu: anebo znáte někoho, kdo doma u televize vážně mudruje o „financování vozu“?
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Pozornost si to získalo.
Daniel Farkaš (Outbreak)

Musím říct, že je mi to protivné. Ne snad silně, ale průměrně. A to mě štve. Nemohlo by to být aspoň protivné silně? Když už je Škofin tak úděsný název, tak bych očekával pravé peklo.
Marek Prchal

Kopytem sem, kopytem tam anebo radši vrať se do hrobu? Ale vlastně je to docela dobrý, jenom to nějak nedává rozum...
Tereza Eschlerová

To mi rozum nedává. Chytrost je mantra, kterou klienti o svých produktech rádi slyší. Chytré financování vozu mi přijde trochu šroubované jako třebaaa... inteligentní úklid baráku.
David Suda (WMC/Grey)

Točili to mí oblíbenci z Punk Filmu a režisér Jakub Sommer, takže nemám výhrady.
Petr Vlasák (Comtech)

Kaspen byl ve výběrovém řízení na tento projekt. Asi bych nebyl objektivní, a proto nehodnotím.
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Je sympatické, že Škofin se nebere tak moc vážně, ale ona ho nemusí brát vážně ani cílová skupina... Před jasným sdělením dostává přednost provařený obličej komika a aluze na pořad Clever. Možná je to vtipné, ale stěží efektivní.

Jakub Plášek (Cocoon)

Žila jsem v tom, že má teasing nalákat, a ne odradit.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

Erudovaných popravčích není nikdy dost. Chcete-li hodnotit novou českou reklamní produkci také, napište na ondrej@aust.cz a připojte informaci, kde děláte, či odkaz na svou práci.