„Konečně se někdo v branži odvázal. Kampaň Directu má vtip a maká“

Pojišťovna vyměnila animace za hrané spoty a v Reklamní katovně to tentokrát vyhrála.

Z kampaně pojišťovny Direct

"Botoxák" z kampaně pojišťovny Direct od agentury Brain One

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení nových českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a zadavatelů z tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 23. týden 2020

  1. Brain One: Nespokojte se jen tak s někým (57 %)
    značka: Direct, klient: Direct pojišťovna
  2. Wollein Films: Třicetiminutové čekání na jídlo (45 %)
    značka, klient: Wolt
  3. VMLY&R Prague: Až bude po všem (43 %)
    značka, klient: Česká spořitelna
  4. Kotelna 55: Beautiful Days (37 %)
    značka: Premium Outlet Prague Airport, klient: The Prague Outlet
  5. Letní dovolená v Česku začíná u nás (25 %)
    značka: Slevomat, klient: Slevomat.cz

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 11 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Direct má místo animací hraná rande

Od 1. června mohou diváci televizních stanic skupiny Prima trojici nových reklamních spotů Direct pojišťovny. Jsou ve stylu prvního rande v restauraci a snaží se vtipně ukazovat, v čem je Direct jiný než ostatní pojišťovny. „Kompletně jsme změnili vizuální styl našich reklam. Spoty, které byly stříhané z papíru, jsme nahradili hranými scénkami. Chtěli jsme do spotů dát víc lehkosti a emocí, což se v animovaných klipech dělá obtížně,“ uvádí mluvčí Directu Nela Maťašeje. „Chtěli jsme, aby scéna působila opravdově, takže jsme zavrhli animaci a nechali obří éčko vyrobit,“ dodává Nela Maťašeje. Každý spot upozorňuje na jednu z výhod Directu – žádné skryté háčky, možnost kdykoliv odejít a na nové havarijní pojištění, které klientům každý rok u mladých aut zlevňuje o 7 %. Na tvorbě klipů se Direct spojil s agenturou Brain One.

Iva Hadj MoussaTohle se povedlo! Vtipné scénáře, dobří herci, tvůrci netlačí na pilu. Obzvlášť mě pobavil spot s matkou u vedlejšího stolu.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Pavel JechortKonečně se tady někdo v branži odvázal. Ne úplně, ale to třeba dojde. Těch klasických pojišťovacích problémů je celá řada, kreativně a produktově se dají krásně uchopit. Jen se nebát.
Pavel Jechort

Předchozí stop motion byl moc fajn. Ale tohle! Tohle, přátelé. Tohle mě moc baví. A přitom taková blbost, že. Má to vtip. Že už jsem to někde viděl? No a! Že je to podobné Air Bank? No a. Tohle je pro mě fakt dost dobrý. A taky pro tenhle týden o parník nejlepší.
Petr Laštovka

Jakub HussarJe to milý. Třetí spot s bonvivánem cestou vytrousil pointu, ale jinak to maká.
Jakub Hussar (Haze)

Tomáš UrbánekHodně mi to připomíná Liftago, kde byl taky nepříjemnej „balič“. Pro Direct je to ale hodně velkej krok a je to celkem zábavný. Nejlepší je podle mě mamánek, kde to chvíli vypadá, že už je to konečně ono. Tenhle spot bych nasadil až později, aby to chvíli působilo jako happy end. Ty ostatní dva jsou průhledný celou dobu. A být Directem, dám si víc záležet, aby se tam objevovalo víc zelených doplňků, oblečení a tak. To by pomohlo k tomu, aby to nepůsobilo podobně jako jiný reklamy.
Tomáš Urbánek (TripleBang)

Míla KneprJe to škoda. Zajímavé produktové benefity „zahozené“ ve voiceoveru po slapstickové akci. Opuštění potenciálně dlouhodobě udržitelného animovaného kreativního formátu - i když i tam byl trochu problém se správnou dramatizací benefitu, byť to formát umožňoval. Úspěchu, tvé jméno je konzistence.
Míla Knepr (Contagious CZ)

Michal ŠollerRozpoznatelný styl je fuč a nově tu máme hrané scénky, které jsou úsměvné, ale budou fungovat i v delším horizontu, nebo příští kampaň bude zase komplet na zelené louce?
Michal Šoller (Cognito)

Ivan PeterkaIdea založená na personifikaci produktu není nijak objevná, rozhodně to patří k lepšímu. Nicméně, proč to celé musí shodit konec, který vlastně říká, že to na nás jen hráli? Škoda, jinak konečně normální reklama.
Ivan Peterka (Peppermint)

Lukáš BaštaKvalitní práce. Direct dostane rozhodně lepší hodnocení než ten týpek v reklamě na Heureku tři roky zpátky, kterou mi to připomnělo. Tady je nejen slušná výbava, ale i výkon.
Lukáš Bašta (Konektor Social)

Ondřej SoučekTa nabídka, kterou se nám Direct snaží prodat, se ke mně jaksi nedostala. A když je to takhle stylizovaný, mohlo by to bejt ještě vtipnější a bizarnější. Vzal bych si inspiraci kupříkladu z Hotelu Transylvánie.
Ondřej Souček

2. Gravidní i dědula čekají na jídlo od Woltu

Agentura Wollein Films se po spolupráci z loňska pustila do další kampaně s rozvozovou službou Wolt. Vznikly dva spoty, které si hrají s insightem netrpělivého čekání na jídlo u okna. Spoty se objeví na YouTube v délce šest, 10 a 20 vteřin, v HbbTV a později také v kinech. „Wolt se v posledním roce v Česku a na Slovensku hodně rozrostl, v Praze, Brně, Bratislavě a Košicích spolupracujeme už s víc než 1.200 restauracemi. Proto nám dělá radost, že pořád držíme průměrné doručení na 30 minutách. I ty ale někdy můžou, jak se snažíme úsměvně naznačit v kampani, trvat věčnost,“ říká David Krátký, marketingový ředitel Woltu pro Česko a Slovensko.

Iva Hadj MoussaJako... bizár mám ráda, ale poťouchlé „dobrou chuť, slečno těhotná“, to je dost i na mě. Nejspíš to tak ale mělo být. Vizuální styl je výrazný, takže si myslím, že kampaň nezapadne. Vlastně – proč ne? Dobrá kampaň má přece vybočit z průměru.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Pavel JechortTo je celkem správně neuctivé ke klientům i ke službě, líbí se mi to.
Pavel Jechort

Je tam kočička, to musí fungovat. No. A pak taky jazykový kurz pro chronické začátečníky. Ale celkově vám nějak nevím. Nezlobte se, prosím. Nevím.
Petr Laštovka

Jakub HussarMá to divné tempo, nebál bych se dynamizujících prostřihů. Pár podobných konceptů tu už bylo, zpracování však neurazí.
Jakub Hussar (Haze)

Tomáš UrbánekI s malým rozpočtem se to dá dělat zajímavě. Rozhodně jedna ze zajímavějších věcí dělaných ve studiu.
Tomáš Urbánek (TripleBang)

Míla KneprKdyž je to televizní kampaň, musím se ptát. Kdo je Wolt? Jaké jídlo rozváží? Je třicet minut hodně (jak říká spot), nebo málo? Šestivteřinové video v onlinu?
Míla Knepr (Contagious CZ)

Michal ŠollerWolt mě baví. Má to nápad a krásu v jednoduchosti. Má to prostě wolty.
Michal Šoller (Cognito)

Ivan PeterkaWolt je u mne do třiceti minut, tak proč je dramatizace o tom, že se hlavní postava nemůže dočkat? Ale to, že jeden sní o myškách a druhý sní… hamburger, je vtipná hříčka.
Ivan Peterka (Peppermint)

Lukáš BaštaForma zvítězila nad obsahem. Slovní ekvilibristika (mrk mrk) tady zastiňuje prostou informaci, že jídlo z Woltu budu mít doma za 30 minut. Chtěl bych spíš nakrmit skutečným jídlem než lekcí kreativního psaní.
Lukáš Bašta (Konektor Social)

Služba sa pokúša odstrániť známy neduh a bariéru v danom segmente, a reklama na tú službu to zdramatizuje tak, že si z toho človek odnesie hlavne to čakanie. Zábavné!
Tomáš Hrábek (Brain One)

Ondřej SoučekTak moment, každej máme artistický střevo, ale odvážit se s ním až sem do Katovny si žádá odvahu. Ovšem tento odvážlivec se musí připravit na zdrcující kritiku od odborné veřejnosti. Já nenapíšu nic, cenim si té odvahy jít s kůží na trh.
Ondřej Souček

3. Co si Spořka nechá, až bude po všem

Hlavní myšlenka aktuální kampaně České spořitelny vychází z přesvědčení, že na všem zlém se dá najít něco dobrého. A že i současnou situaci lze vnímat jako příležitost se na chvíli zastavit, zamyslet a některé věci přehodnotit. Říct si, o co nás tato doba obohatila a co si chceme ponechat i když bude po ní. „Myšlenku jsme do společnosti rozšířili prostřednictvím výzvy pod hashtagem #nechamsi. Vytvořili jsme jednoduchý template pro sociální sítě a společně s 32 influencery vyzvali lidi, aby sdíleli vše pozitivní, co jim současná situace přinesla. Výzvu launchovala Česká spořitelna, která se zavázala pokračovat v několika aktivitách, které pro lidi připravila během krize,“ popisuje zadavatel. Online aktivace probíhala od 16. do 30. dubna, využila sítě a web. Na ni pak od 30. dubna do 24. května navázal třicetivteřinový televizní spot. Spot se pak v televizi objevil ještě od 1. do 21. června. Doprovází ho hudba od The Lumineers. „Kampaň se potkala s velkým zájmem ze strany veřejnosti, celkový reach onlinové části byl 2,1 milionu s pozitivním sentimentem nebývalých 99,3 %, přes televizi jsme v první fázi oslovili téměř 70 % dospělé populace.“

Iva Hadj MoussaPo záplavě koronakampaní a jejich slzavých údolí, „těžkých dobách“ a výkřicích „spolu to zvládneme!“ je to osvěžující, příjemná a optimistická věc. Jen v tom nějak na první dobrou nepoznávám Českou spořitelnu. Muž vychvalující „skvělej chřest“ mě zavádí spíš někam do Alberta.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Pavel JechortMuvící hlavy v optimistické postkoronavirovém módu. Tentokrát v žoldu České spořitelny.
Pavel Jechort

Naštěstí u nás koronakrize nemá takové fatální následky jako o pár set kilometrů dál na jih. Takhle jsme vlastně měli všichni jenom takového zaracha. A proto vznikají takovéhle reklamy „až bude po všem, budu dál jezdit na kole“. To by se asi za války neřeklo, což. Je to takové s úsměvem, a proto mi to nijak nekazí náladu. A to je asi na tom všem nejlepší. Díky, Spořko.
Petr Laštovka

Jakub HussarHebké řemeslo, uspokojivé flow. Křeč na téma „tak to spolu tutově zestárneme“ bych vynechal, hashtag je nicneříkající. Zbytek OK!
Jakub Hussar (Haze)

Tomáš UrbánekJá jim to nějak nevěřím. A moc nechápu, jaká je tam role Český spořitelny. Ta jen podepsala něco, co obsahově s jejíma službama vůbec nesouvisí.
Tomáš Urbánek (TripleBang)

Míla KneprV kontextu doby víc než OK. Sice se šily roušky i v tomhle spotu, ale to bylo asi jediné koronové ultra klišé.
Míla Knepr (Contagious CZ)

Michal ŠollerPřekvapuje mě, jaký kampaň měla úspěch. Osobně #nechamsi ji dobrovolně ujít.
Michal Šoller (Cognito)

Ivan PeterkaČeská spořitelna chce promořit své klienty a já tomu nějak nevěřím. Covidem se nakazila jako poslední a vypadá to, jakoby se připravovala na větší množství pacientů, kteří budou vyžadovat delší zdravotní péči. Já si to klidně nechám ujít.
Ivan Peterka (Peppermint)

Lukáš BaštaTahle reklama naplňuje slova Harveyho Denta „buď zemřeš jako hrdina, nebo žiješ tak dlouho, že se staneš padouchem“. Co začalo jako dobrá aktivita, prostě trvá moc dlouho. Tak dlouho, že jsem na tu reklamu alergickej. Tak dlouho, že začínám přemýšlet nad tím, co v ní vlastně lidi říkají a že to nevyznívá moc dobře.
Lukáš Bašta (Konektor Social)

Uff, už to začína vyzerať, že sme z najhoršieho vonku a pomaly sa presúvame z fázy „sme v tom spolu“ do „aj napriek státisícom mŕtvych to bola veľmi inšpiratívna skúsenosť“. Prosím, nenechajme si po kríze ten všadeprítomný pátos, spolupatričnosť a sebarozvojové motivačné žvásty. Ja som počas karantény akurát stratil hygienické návyky, záklopku pri pití a posledné zvyšky dôvery v ľudstvo, keď som videl pandemické hygienické štandardy v kuchyni říčanského podniku Na Rychtě. Posuňme sa už ďalej.
Tomáš Hrábek (Brain One)

Ondřej SoučekČeská spořitelna ukazuje na malé věci, které by si lidé měli z krize odnést, ale samozřejmě chce, aby bylo všechno postaru a dál mohla v klidu zarábat peníze. Přijde mi to, jako by nám říkala, ale děcka, vždyť to nic nebylo, jedeme dál. Ale ono bylo. A Český spořitelně se tohle usměvavý zametání pod koberec vůbec nemusí vyplatit.
Ondřej Souček

4. Rolins zvala do outletu i přes Showtime

Záběry z natáčení spotu byly v reportáži na Primě a na CNN Prima News

Záběry z natáčení spotu byly v reportáži na Primě a na CNN Prima News

Záběry z natáčení spotu byly v reportáži na Primě a na CNN Prima News

Záběry z natáčení spotu byly v reportáži na Primě a na CNN Prima News

V pondělí 11. května se po omezeních kvůli koronaviru opět otevřela nákupní centra. Kampaň ke znovuotevření spustilo i outletové nákupní centrum Premium Outlet Prague Airport. Teaserovou kampaň Get Ready i na ni navazující kampaň Beautiful Days vytvořilo karlínské uskupení agentur Kotelna 55. Kampaň se sloganem Konečně můžeme probíhala online, na sociálních sítích, vlastních kanálech a rádiu a komunikovala radost z opětovného nakupování po karanténě a z velkých slev v jarním výprodeji. Hlavními tvářemi kampaně se stala zpěvačka Dara Rolins a modelka Eliška Bučková. Placený product placement se v podobě rozhovoru s Darou Rolins objevil v pořadu Showtime na Primě i na zpravodajské CNN Prima News, a to v neděli 10. května.

Iva Hadj MoussaTvůrci měli možná chuť natočit něco jako videoklip Happy od Pharrella Williamse. Výsledkem je však pouze slabý odvar štěstí. Já to prostě těm herečkám nevěřím, ani Elišce Bučkové, která si k sobě tiskne kabelku, ani poskakující Daře Rollins. Na tváři široký úsměv, v očích zoufalství.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Pavel JechortKonečně můžeme... točit zas takové reklamy.
Pavel Jechort

Přemýšlím, jestli by třeba paní Rolincová nemohla k tomuhle taky zpívat. Jestli by to pak nebylo už moc Baťa jako dvojice Gregor-Brzobohatý-Gregor-Brzobohatá? Já jenom, jestli to není škoda, když už tam Darinka je, že jenom hopsá ze schodů. Tak to jsem se chtěl jenom zeptat.
Petr Laštovka

Jakub HussarJe to rozverné, až husičkoidní. Nejsem cílovka.
Jakub Hussar (Haze)

Tomáš UrbánekPodle čísel v článku to bylo úspěšný. Síla tý kampaně byla asi na straně mediální strategie. Na kreativě není nic špatnýho, ale ani nic, co by stálo za řeč.
Tomáš Urbánek (TripleBang)

Míla KneprStrapline Konečně můžeme má, tedy měla, větší potenciál než tanec celebrit a telebrit mezi regály. Kde už jsem to viděl...
Míla Knepr (Contagious CZ)

Michal ŠollerTahle kampaň je lákává asi jako ty fejkové slevy. Jedno velké klišé bez špetky nápadu.
Michal Šoller (Cognito)

Ivan PeterkaTa reportáž na CNN by bohatě stačila.
Ivan Peterka (Peppermint)

Lukáš BaštaŽe se kampaň dostane do Top Staru, ještě neznamená, že je top. Nepochybuju, že to na cílovku fungovalo, ale ta se chytne i na product placement v Ulici nebo léčbu rakoviny badyánem.
Lukáš Bašta (Konektor Social)

Tečie mi krv z očí aj uší. To krvácajú môj vkus a vnútorný Petr Bittner.
Tomáš Hrábek (Brain One)

Ondřej SoučekKonečně můžeme nakupovat. Tohle si na nic nehraje. Poctivá práce (pšt, jsem podmázlej, nemůžu napsat, že je to kravina).
Ondřej Souček

5. Slevomat do spotů půjčil kabriolet

Zážitkový portál Slevomat má novou letní kampaň, v níž láká na dovolenou v tuzemsku. S heslem Letní dovolená v Česku začíná u nás běží od 1. června na televizních stanicích Prima Group, Nova Group či TV Seznam a na videowebu YouTube. Součástí kampaně je masivní display, primárně v obsahové síti Seznamu. Reklamní spoty, které vznikaly inhouse, lákají na dovolenou v Adršpachu, na Lipně nebo na Pálavě. Hlavními tvářemi jsou herec Richard Jaroslav Müller a herečka Anna Randárová. Mediální plánování má na starost mediální agentura Knowlimits.

Iva Hadj MoussaJe to takové celkem milé, krotké, ale také celkem nudné. Z života Richarda a Aničky jsem si toho moc nezapamatovala, a ani nevím, jestli mě zajímá.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Pavel JechortKdo jsem já, abych radil Slevomatu, ale vážně jsem čekal, že když všichni mluví o krizi už dlouhé měsíce a půlka lidí ji už má v peněžence, tak zrovna Slevomat opráší isnight, který ho v minulé krizi udělal. To znamená, že začne promlouvat k těm, kteří nemají, nebo čekají, že nebudou mít. A ono prd.
Pavel Jechort

Ale jo, proč ne. Asi to moc nestálo, myšlénku to ke mně doručilo. Možná bych k tomu dal ještě nějakou českou popovku, ať je to komplet.
Petr Laštovka

Jakub HussarHezká reklama na tatranky. Ze všech těch trekových holí a ťapání přírodou nedokážu navnímat propojení se značkou.
Jakub Hussar (Haze)

Tomáš UrbánekSlevomat má reklamy pořád stejný, což může být i výhoda. Mně tam chybí víc překvapivých momentů, zajímavější způsob natáčení nebo hlubší myšlenka. Je to funkční, ale podle mě už by to chtělo posunout.
Tomáš Urbánek (TripleBang)

Míla KneprJestli to dobře chápu, je Slevomat cestovka na domácí turistický ruch. Panoramata, pohledy z rozhledny, jízda na kole... Ok. Sea of sameness. V čem je jiná? Že by prodávala auta?
Míla Knepr (Contagious CZ)

Michal ŠollerPohledy na krásy naší zemičky určitě dokáží přilákat pár lidiček, ale originální je to asi jako voda v kaluži.
Michal Šoller (Cognito)

Ivan PeterkaFotobanka. Neobratně natočená i namluvena. Tipuji, že i hlas bude inhouse.
Ivan Peterka (Peppermint)

Lukáš BaštaLevně natočené video z Česka je něco, co k Slevomatu sedí. Mohlo by to vypadat líp, ale proč vlastně. Tady se hlídal budget na video stejně, jako cílovka Slevomatu hlídá výdaje za dovolenou.
Lukáš Bašta (Konektor Social)

Prosím vás, u mňa to tento týždeň Slevomat vyhráva. Je to platónska idea, eidetický invariant, čistá esencia reklamy. Nesnaží sa byť na silu originálna a hovorí jasne. Ja neviem, asi starnem. Nielen, že mi stačí málo, ja to málo už vyhľadávam a robí mi radosť.
Tomáš Hrábek (Brain One)

Ondřej SoučekJsem rád, že v dnešní době nejsem mladej. Poprvé v životě jsem to ucítil. Kupovat si na Slevomatu dovolenou na Pálavě a k tomu chodit po lese z holema na nordic walking mně řiká, že já jsem ten rebel, já protestuju a já budu ještě měnit svět. Jsou mladý starý a já jsem tedy starý mladý. Vymezuju se proti nim a zakládám hnutí. Oldschoolerky a olschooleři, hlaste se se u mě. První schůzka u nás v prádelně.
Ondřej Souček

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.