Konference Digimedia 2011 probere televizi „od bible do digitálního světa“

Šestý ročník tradiční akce chce digitalizaci televize představit jako rychle se měnící konglomerát různých vysílacích platforem.

Téma Digimedia 2011 v kresbě Jiřího Slívy

Téma konference v kresbě Jiřího Slívy

Příští středu 8. června se v sídle České televize na pražských Kavčích horách uskuteční šestý ročník konference Digimedia, letos s široce objímajícím podtitulem „Od bible do digitálního světa“.

Podrobný program najdete na webu pořadající Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace

Médiář.cz je mediálním partnerem akce.

Hlavní témata bloků Digimedia 2011

  • Obsah vysílání a budoucnost programování TV
  • Původní televizní a filmová tvorba jako základna kulturní identity národa
  • Od bible k digitálním televizím

Šestý ročník konference Digimedia, který pořádá Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace ve středu 8. června 2011 v kongresovém sále České televize na Kavčích horách, chce digitalizaci televize představit jako rychle se měnící konglomerát různých vysílacích platforem.

V něm dochází k souboji operačních systémů (Nokia - Symbian, Google - Android, Apple - iOS, Windows Media 7), jehož rozuzlení nelze dnes předvídat. SmartTV, mobilní a ipadové aplikace nebo HbbTV budou přinášet televizní vysílání k divákům na zcela jiných nosičích než jakým po léta byla televize. Televize vládne i sociálním sítím, nová média však ovlivňují vznik nových programových schémat a jejich vnímání. Jejich součástí by měla zůstat původní TV a filmová tvorba jako základna kulturní identity národa.

Hosty budou přední televizní manažeři

K tomu všemu se budou vyjadřovat odborníci z branže, zástupci České televize Milan Fridrich, Andrea Majstorovičová, Václav Myslík, Robert KvapilPavel Hanuš, z televize Nova její ředitel Jan Andruško spolu s programovou ředitelkou Alex Ruzek, z Prima TV finanční ředitel Vladimír Pořízek a ředitel bruselské Asociace komerčních televizí Ross Biggam.

Diskuze vedené známým producentem a publicistou Tomášem Baldýnským o podpoře původní televziní a filmové tvorby se zúčastní režiséři Milan Cieslar, Saša GedeonF. A. Brabec. Ti se vyjádří k tématu „Je původní tvorba obchod nebo investice do kulturní úrovně národa?“.

Má stát investovat do původní tvorby – a jak?

Na to naváže diskuze na téma: Kdo má podporovat původní tvorbu – stát nebo jednotliví producenti a televize? Jak má stát investovat do původní tvorby – přímo prostřednictvím fondů nebo prostředky z případné reklamy v České televizi anebo systémem daňových úlev a podobných nástrojů motivovat producenty a televize?

Do této diskuze druhého programového bloku se zapojí zástupce MK ČR (přijde buď ministr Jiří Besser, nebo zástupce odboru kinematografie, pod který spadá významný financiér českých filmů pro kina i televizi Státní fond pro rozvoj a podporu kinematografie), vrcholoví manažeři všech velkých televizí včetně generálního ředitele televize Nova Jana Andruško, finančního ředitele televize Prima Vladimíra Pořízka, obchodního ředitele České televize Roberta Kvapila a jejího ředitele výroby Václava Myslíka.

Pro všechny je motivací téma diskuze: „Českou televizi si platíme všichni. Je fakt sledování reklamy na ČT nepřijatelný? Kdo vytváří tento tlak? Diváci nebo konkurence?“

Hlas z Bruselu

Významným zahraničním hostem bude generální ředitel Asociace evropských komerčních televizí z Bruselu Ross Biggam, který ve své prezentaci doloží, že komerční televize v Evropě diverzifikují svůj program podle nových digitálních platforem. Na příkladech významných broadcasterů Německa, Francie, Británie a Itálie se účastníci konference dozví o současných evropských trendech jak programových tak technologických i o tom, jak jsou provázány.

Vše už tu bylo...

Jak fragmentace společnosti a vývoje televizních technologií ovlivňuje vývoj informačních a kulturních funkcí televizního vysílání, přednese ve své prezentaci Pavel Hanuš z ČT. Více o ní napovídá podtitul, který dal název celému třetímu bloku a který si pořádající Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace vybrala jako motto konference: „Od bible do digitálního světa“.

Televizní program tvoří základ toho, co nejvíce proklikávají uživatelé sociálních sítí. Čemu všemu jsou lidé schopni a ochotni věnovat pozornost? Tím se bude zabývat Dominik Hrodek z agentury Ogilvy Interactive, který popíše i nová média a jejich vliv na vznik nových programových schémat a jejich vnímání.

Nová média, nový obsah, nové technologie – to vše se souběžně překotně vyvíjí. Na konferenci bude představena platforma Videoscape přinášející digitální TV a on-line obsah v kombinaci se sociálními médii a komunikačními aplikacemi.