Pavle Holcové, spolupracovnici zavražděného žurnalisty Jána Kuciaka, slovenští kriminalisté při osm hodin trvajícím výslechu zabavili mobil i s daty k dalším citlivým případům, jež s Kuciakem nesouvisejí, píše Sme. Novinářka odmítla poskytnout k mobilu kódy, policisté se je pokusí prolomit. „Enormní zájem měli na tom, abych jim řekla, co vím o slovenských podvodech na DPH a podnikání Mariána Kočnera. Když jsem jim odpověděla, že jsem se tím nezabývala a detaily k těmto případům nemám, nevěřili mi,“ řekla Holcová ČTK. Pak výslech popsala blíž. Český Nadační fond nezávislé žurnalistiky žádá, aby policie okamžitě telefon Holcové vrátila.

Kontrakt na propagaci Olomouce obhájila TK Plus

  • ČTK
  • 07. 05. 2018 12:00
Miroslav Černošek. Foto: Robert Zlatohlávek / Empresa Media / Profimedia.cz

Miroslav Černošek. Foto: Robert Zlatohlávek / Empresa Media / Profimedia.cz

Výběrové řízení na tříletou propagaci města Olomouce v tuzemsku vyhrála prostějovská agentura TK Plus Rolanda Uhriny a Miroslava Černoška. Radnice jí za tyto služby zaplatí 6 milionů Kč. Do výběrového řízení, jehož vítěz byl vybrán v polovině dubna, přišly dvě nabídky. ČTK informaci získala z databáze veřejných zakázek. „Předmětem rámcové dohody budou služby v oblasti marketingu a propagace statutárního města Olomouce na různých společenských, kulturních a sportovních akcích v ČR dle ročního plánu propagace, vypracovaného dodavatelem,“ stojí v popisu veřejné zakázky.

Mezi hodnoticími kritérii při posuzování nabídek nebyla cena, která je stanovena na 2 miliony Kč ročně, hodnocen byl naopak počet a rozmanitost akcí či rozsah prezentace. Podobnou zakázku olomoucká radnice vypsala v roce 2012, kdy ji také získala TK Plus. Za zajištění marketingových a propagačních služeb v letech 2012 až 2014 město tehdy zaplatilo 5,2 milionu Kč.

Samosprávy v Olomouckém kraji každoročně investují do propagace milionové částky. Například hejtmanství v letech 2015 až 2018 za propagaci ročně platí 4,5 milionu Kč. Krajskou zakázku v celkové hodnotě 18 milionů Kč vyhrála rovněž TK Plus, která propagaci kraje zajišťovala už v předchozích letech. A TK Plus nedávno uspěla i v tendru na roční propagaci Prostějova na sportovních a kulturních akcích. Prostějov letos za tyto služby zaplatí agentuře zhruba 2 miliony Kč. Dosavadní smlouva s TK Plus, která za léta 2014 až 2017 od radnice dostala 14 milionů Kč, skončila loni.

Marketingová společnost TK Plus se specializuje především na pořádání sportovních a kulturních podniků. Mezi její hlavní aktivity patří tenisový turnaj UniCredit Czech Open a atletický mítink Zlatá tretra Ostrava.