Každý měsíc se opakující slosování účtenek je minulostí, ve středu 15. dubna proběhlo naposledy. Účtenkovka od začátku čelila kritice jako příklad nesmyslného rozhazování státních peněz, nyní totéž přiznává i ministerstvo financí a s loterií končí. „Ministerstvo financí v souvislosti s nouzovým stavem a s ním související změnou rozpočtových priorit přistoupilo ke zrušení účtenkové loterie,“ uvedl resort v tiskové zprávě.
„Zrušení účtenkové loterie je neplánovaným, ale v této mimořádné situaci nevyhnutelným krokem. Svůj hlavní účel ale Účtenkovka už dávno splnila. Spustili jsme ji proto, abychom motivovali zákazníky k přebírání účtenek, což je ve vyspělých zemích bráno jako samozřejmost. A právě díky Účtenkovce si nezanedbatelná část lidí skutečně začala pravidelně brát v obchodě účtenky,“ obhajuje dosavadní existenci loterie ministryně financí Alena Schillerová.
Za celou dobu jejího fungování se do hry zapojilo přes 1,1 milionu lidí, kteří zaregistrovali přes 467 milionů účtenek. Podle ministerstva se však pravidelně do hry zapojovalo jen 300.000 až 400.000 lidí, což ovšem ministerstvo považuje za úspěch. Do slosování bylo v průběhu dva a půl roku trvání loterie zařazeno celkem víc než 408 milionů účtenek. Do posledního slosování se navzdory omezení provozu obchodů a restaurací zapojilo přes 284.000 lidí. Hra byla přitom opakovaně kritizována za to, že ji ve velkém ovládli „profesionální“ hráči.
Zákazníci mohli v účtenkové loterii vyhrát každý měsíc některou z cen v hodnotě od 100 do 1.000.000 Kč. Původně bylo mezi účastníky hry rozdělováno 21.025 výher, v prosinci 2019 byl jejich počet výher navýšen na nynějších 30.215, celková hodnota výher však zůstala zachována.
Celkové náklady na účtenkovou loterii dosáhly přes 207 milionů Kč. Z této částky bylo na výhry ve 30 slosováních rozděleno celkově 162 milionů Kč, dalších 45 milionů Kč připadá na související náklady. Jen na marketing a PR putovalo loni zhruba 5 milionů Kč. Ministerstvo financí proti tomu staví přínosy ze zavedení EET a tvrdí, že se díky elektronické evidenci tržeb podařilo vybrat navíc 33 miliard Kč.

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou
