Společnost Alphaduct podnikatele Vladimíra Komára se i po letošním odprodeji Karlovarské Korunní rozhodla zůstat v segmentu balených vod, a to prostřednictvím nové značky Krondorf, ručně stáčené minerální vody. Za tímto účelem vznikla i nová akciová společnost Krondorf, která bude minerální vodu nabízet zážitkovým restauracím s možností „personalizace“ - na visačku bude možné natisknout logo restaurace.
Minerální voda Krondorf se vymezuje vůči všem průmyslově plněným značkám v gastronomii. Je stáčena ručně pouze na objednávku, s přírodním oxidem uhličitým přímo ze zdroje a vysokým obsahem vstřebatelného křemíku a dalšími minerály. „Rádi bychom, aby ji nabízeli hostům v restauracích jako ‚vodu k jídlu‘. Naše minerální voda má plnou a charakteristickou chuť. Právě v zážitkové gastronomii je největší prostor správně vodu nabídnout a odprezentovat,“ řekl Retailku Jaroslav Barvíř, spolumajitel Krondorfu a bývalý generální ředitel Karlovarské Korunní. Podle něj kvalitní gastronomická zařízení umí skvěle nabídnout víno a jídlo, ale co se týká znalostí o vodě, jsou na tom jen o málo líp než běžná populace.
Krondorf je stáčen ze zdroje ve Stráži nad Ohří, který byl objeven a jako minerální voda prodáván už na konci 19. století. Během první a druhé světové války se ztratil a znovuobjeven byl v roce 2010 při geologickém průzkumu. „Projekt Krondorf vznikal jako součást Karlovarské Korunní,“ říká Barvíř, „v plánu jsme měli vytvořit něco jako Rolls-Royce mezi vodami.“
V polovině letošního roku 2016 začala vyjednávání o prodeji Karlovarské Korunní zájemci, kterým byl Pavol Krúpa se skupinou Arca Capital. „Podmínkou transakce bylo vyčlenění značky Krondorf z Karlovarské Korunní, což se splnilo,“ popsal Barvíř. Voda Krondorf byla oficiálně představena veřejnosti ve čtvrtek 1. prosince v Míčovně Pražského hradu, při vyhlášení vítězů Top 10 restaurantů Maurerova výběru 2017.
„Jsme úplně na začátku, v podstatě fungujeme jako firma teprve od letošního listopadu. S Karlovarskou Korunní, která také sídlí ve Stráži nad Ohří, jsme museli uzavřít nájemní smlouvu, abychom měli prostory pro vlastní výrobu,“ popisuje ředitel. „Zatím jsme ve fázi nastavování firemních procesů, poté začneme oslovovat konkrétní zákazníky. Jsme v podstatě byznysový startup. Předpokládáme, že nejvíc zákazníků budeme mít v Praze a ve velkých městech. Zajímavá jsou i solitérní místa se zážitkovou gastronomií. Jako příklad mohu uvést Chateau Mcely, kde jsme už spolupráci domluvili,“ přiblížil cílovou skupinu Barvíř. Dodávka fyzickým osobám je prý také možná, je nutné ovšem objednat minimální množství 48 lahví, kvůli nákladům na logistiku.
Zaměřením na šetrné zpracování vody, kvalitu a hlavně podíl ruční práce prý znamená, že je možné vyrobit nejvýš 60 lahví za hodinu. To se podle Barvíře se musí odrazit i v ceně. „Proto se v cenových relacích dostáváme úplně jinam. Nejdražší zahraniční voda stojí v nákupních cenách 45 Kč, Krondorf 65 Kč. Myslím ale, že benefity naší vody stojí za to,“ říká Barvíř. Vratné sklo nechává společnost vyrábět na zakázku, design je připomínkou tvaru původní lahve minerálky Krondorf stáčené v roce 1879.
Příští rok plánuje firma inzerovat v gastronomicky zaměřených časopisech, případně využije i direct mailing. Do pěti let Krondorf podle Barvíře v plánu postavit novou stáčírnu jako turistický cíl. „Ruční stáčení je rarita, je to velmi pečlivá práce. Lidi tam neuvidí nic průmyslového, žádné výrobní linky a lahve létající ve vzduchu,“ slibuje v plánech Barvíř. Nová stáčírna má vypadat jako bistro s výhledem do krajiny, kde mohou lidé posedět a za sklem sledovat ruční stáčení a balení minerálky.