Hudebník a producent Karel Vágner prodal vydavatelství Multisonic, píše E15. „Ve chvíli, kdy něco vydáte, visí deska během krátké doby někde na internetu,“ řekl, proč se firmy po 29 letech zbavil.

Košík.cz končí na Moravě a ve Slezsku, nezvládl zásobování z pražského skladu

E-shop s potravinami Košík.cz ruší dopravu na Moravu a do Slezska, svou uvolněnou kapacitu údajně přesune do Prahy a středních Čech. Poslední objednávky bude možné do Brna, Ostravy, Olomouce, Přerově, Prostějově a blízkého okolí udělat 30. března. Východní části Česka jsou podle prohlášení Košíku „příliš vzdálené od centrálního skladu“. Odchod z Moravy a Slezska prý není trvalý, Košík.cz se chce v budoucnu vrátit zpět vrátit v novém modelu.  

V současné době Košík.cz má v Praze a středních Čechách denní kapacitu odpovídající skoro třem tisícovkám velkých zásobovacích nákupů. Celá oblast zároveň vytváří 80 % jeho obratu. Od dubna se má kapacita navýšit díky odchodu z Moravy a Slezska asi o pětinu. Zákazníkům, kteří měli v moravských a slezských metropolích neuplatněné kredity na svých profilech, slibuje e-shop jejich zaslání na bankovní účty. 

„V Praze a středních Čechách roste zájem o službu výrazně vyšším tempem než ve zbytku republiky a tvoří asi 80 % obratů. Utekly zbytku republiky a pokud bychom v současnosti poptávku nedokázali efektivně pokrýt, zcela zbytečně bychom chyběli tam, kde nás zákazníci potřebují,“ uvedl Jakub Šulta, generální ředitel Košíku. „Oproti tomu musíme přiznat, že na Moravě a ve Slezsku se nám nepodařilo najít životaschopný ekonomický model. Zásobování z Prahy bez lokálních skladů a infrastruktury se ukázalo při takovém tempu růstu jako dlouhodobě neudržitelné.“

Návrat až s celým Mallem

V plánu je ale podle ředitele Košíku návrat. „Ukazuje se, že vzdálené regiony vyžadují jiný přístup než metropole a její spádové oblasti. Proto upravujeme stávající model a ve spolupráci se skupinou Mall Group bychom se měli vrátit ve zcela novém režimu. Ten by nám nově měl umožnit pokrýt celou republiku,“ zakončil Šulta. Scénář úplného ukončení provozu e-shopu se prý v žádném případě konat nebude, obratově Košík.cz letos cílí na dvou miliardový obrat.

Košík.cz patří pod Mall Group od loňského srpna. E-shop se sjednotil pod unifikovaný název s původním onlinem obchodem skupiny Kolonial.cz. Mall Group také na konci minulého týdne oznámila, že investuje do modernizace sítě výdejen Mall.cz, optimalizace a propojení čeká i výdejny CZC.cz, Vivantis.cz a Uloženka.  

Závozům na Moravu se v přílišném měřítku nevěnují ani další dva největší české e-shopy s potravinami Rohlik.cz a Tesco. Oba shodně obstarávají oblast Brna a blízkého okolí, Tesco navíc i Hodonín a Břeclav. Zároveň také pokrývají oblast Prahy, středních Čech, Plzně, Hradce Králové, Liberce a Pardubic. 

Rohlik.cz Tomáše Čupra se navíc intenzivněji spojuje se sítí kvalitních potravin Sklizeno, její spolumajitel Petr Borkovec je od loňského listopadu v Rohlíku i podílově zastoupen. Skrze vybrané prodejny Sklizena (a přidružené sítě My Food) pak v Praze a v Brně Rohlik.cz své zboží vydává. Společně také chystají investiční centrum pro malé výrobce a pěstitele, stejně jako prodej farmářských produktů přes platformu Rohlíku.