Avizovaná akvizice online supermarketu Košík.cz ze strany skupiny Mall Group se nekoná. Začátkem července skupina Mall Group v čele s Jakubem Havrlantem oznámila, že „dokončuje jednání o vstupu“ Košíku právě do rodiny internetových obchodů kolem Mall.cz, která provozuje mimo jiné konkurenční Kolonial.cz. Spojení Košíku a Kolonialu pod jedním majitelem nakonec nedopadlo, podle informací Retailku se tak stalo kvůli neshodám mezi akcionáři Košíku, jak by takové spojení s Kolonialem mělo v praxi vypadat. To, že jednání nemusí být lehké dokončit, už v červenci naznačovala slova šéfa a spolumajitele Mallu Jakuba Havrlanta, podle něhož mělo spíš než k „akvizici“ dojít k určité formě „partnerství“. Mall Group zatím novou situaci nekomentuje.
Košík.cz – respektive firmu Košík Retail, která online supermarket provozuje – teď ovládl jeden z jeho akcionářů Josef Koller, jinak též majitel opraven a prodejen příslušenství Auto Kelly. Aktuální informace z obchodního rejstříku říká, že Kollerova firma Letino Estates drží v Košíku 67,5 %, zbylých 32,5 % vlastní Pavel Bouška, a to přes akciovou společnost Vafo Holding, výrobce krmiv pro zvířata. Nicméně cílový stav je takový, že Košík Retail ze 100 % patří Josefu Kollerovi. Z firmy je přitom na odchodu dosavadní spolumajitel (zpočátku vlastnil 90 %, nakonec mu letos patřilo 15 %, které na valné hromadě koncem července převedl na Vafo Holding) a zároveň generální ředitel Košíku, jeho spoluzakladatel Jakub Šulta. Z funkce jednatele Košíku odstoupil ke konci července.
Šultu i Boušku Koller vyplatil a splatil i dosavadní závazky dodavatelům, jak v dnešním článku na iDnes.cz tvrdí nový generální ředitel Košíku Zbyněk Šlosar. Ten do firmy přišel letos v lednu z Unicorn Systems, na pozici projektového manažera IT (v dnešní tiskové zprávě firma uvádí, že Šlosar nastupoval jako „provozní ředitel“), se záběrem i na aplikaci technologických novinek či posílení procesů na zákaznické podpoře. Ve vedení firmy si Koller kromě Šlosara nechal Romana Neshybu jako finančního ředitele a Petra Toupala jako komerčního ředitele.
Šlosar jako čerstvý ředitel hodlá růst opřít o dodávky firmám. Potvrzuje tak dřívější plán Šultova vedení, že příjmy od domácností a od firem by měly optimálně být půl na půl: „Obě oblasti, jak retail, tak B2B pro nás mají stejnou váhu a hodláme jim v budoucnu věnovat stejnou pozornost.“
Spolu se zaměřením na segment B2B - konkrétně hlavně horeca, tedy hotely, restaurace, kavárny - také Košík.cz pod Kollerem avizuje „optimalizaci logistiky“. Po expanzi do regionů se Košík pod Šlosarem má zaměřit „na produktivitu a efektivní logistiku“, nevylučuje přitom „využití i jiných než vlastních dopravních možností Košíku, a to zejména v oblastech, které doposud nezaváží“.