V úterý 21. ledna 2020 proběhne v pražském kině Atlas další ročník Digiveletrhu, naší každoroční přehlídky, co komunikační agentury chystají na další rok. Agentury i klienti, můžete se hlásit.

Online obchod Košík.cz je další, kdo se vrhl na drogerii bez obalů

Košík.cz spolupracuje s brněnským výrobcem Tierra Verde

Košík.cz spolupracuje s brněnským výrobcem Tierra Verde

Drogerii bez obalů nabídl nejdřív - už v létě - online supermarket Rohlik.cz, minulý týden kamenná síť Rossmann ve spolupráci s výrobcem Henkel a teď s ní přichází Košík.cz. Jeden z konkurentů Rohlíku rozšiřuje svoji sekci Budoucnost bez obalu, kam přidává přes 30 nových položek a poprvé se kromě potravin zaměřuje také na ekodrogerii, pro kterou zřídil ve skladu novou zónu.

Košík.cz ve spolupráci s ekologickou značkou Yellow & Blue od brněnského výrobce Tierra Verde - využívá ji Rohlik.cz - zařadil do nabídky 14 druhů pracích prostředků, přípravků na mytí nádobí nebo prášků do myčky s minimálním dopadem na životní prostředí. Nechybí ani odstraňovače vodního kamene nebo změkčovač vody. Tak jako v případě potravin, i u drogerie si bude moci zákazník vybrat množství odstupňované po stu gramů. Zásobníky s pracími přípravky a drogerií se nachází přímo ve skladu Košíku v samostatné části bezobalové zóny a obsluhovat je budou pracovníci z drogistického úseku. K distribuci budou využity nové, zesílené a plně recyklovatelné sáčky.

Zásobníky s pracími přípravky a drogerií obsluhují pracovníci z drogistického úseku

Zásobníky s pracími přípravky a drogerií obsluhují pracovníci z drogistického úseku

„Spojili jsme dohromady dvě zákazníky velmi vyhledávané sekce – Budoucnost bez obalu a Ekokošík.cz. Obě mají silné zastoupení v nákupech našich zákazníků – bezobalové zboží si vyzkoušel každý pátý zákazník, ekologickou drogerii každý osmý. Díky tomu, že novou ekodrogerii odebíráme v opakovaně plnitelných kovových barelech, redukujeme počet plastových obalů,“ popisuje šéf Košíku Tomáš Jeřábek.

Dojde i na tekutiny, ale ne ve skle

Rozšíření se dočkalo také portfolio potravin, do kterého přibylo dalších 18 položek - mimo jiné osm druhů rýže, mouky z luštěnin a dva druhy cukru, včetně palmového. Celou sekci s víc než stovkou produktů hodlá Košík.cz do konce roku rozšířit o další nové produkty. Doplňování sekce o další položky – třeba o tekutiny – závisí na vývoji opakovaně využitelných nádob.

„V současné době hledáme s odborníky na problematiku nejvhodnější podobu opakovaně využitelného obalu. Sklo se bohužel s ohledem na emisní stopu při převozu těžkých obalů, spotřebu vody při vymývání, nemožnosti recyklovat víčka a krátké životnosti jeví jako nejmíň přívětivá varianta. Vyvíjíme tedy vlastní obaly, které bychom rádi představili v příštím roce,“ říká Jeřábek.

Sekce Budoucnost bez obalu byla spuštěna letos v lednu. Košík.cz se tak stal prvním e-shopem, který umožnil lidem nakupovat sypké potraviny na váhu. Průměrně tři položky na váhu objednává v nákupu zhruba každý pátý zákazník. Potraviny jsou odsypávány do jednodruhových papírových sáčků s etiketou přilepenou škrobovým lepidlem, které pak kurýři odebírají pro další zpracování.