Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Kraft Foods: Tatiana

Kampaň připravila agentura Ogilvy & Mather. Režie Jakub Kohák, hudební podkres Jan P. Muchow.

Oblíbená bonboniéra s nugátovým krémem a oříškem si získala srdce již několika generací. Nyní přichází s novým obalem a novou kampaní, kterou připravila agentura Ogilvy & Mather.

Tatiana je jednou z nejprodávanějších bonboniér na českém a slovenském trhu. Lidé si ji kupují hlavně pro sebe a svou rodinu, když si chtějí udělat radost a zamlsat, nebo lidem, o kterých vědí, že Tatianu zbožňují. Její chuť totiž spotřebitelé opravdu milují.

Bonboniéru po dlouhá léta provázel stále stejný obal. Proto byl prvním krokem ke změně nový obal bonboniéry a současně s ním i vývoj vhodného designu pro další příchutě v základní řadě, Čokoládový krém a novinku Kokosový krém. Návrhy musely brát v úvahu jak vkus loajálních zákazníků, tak uvažování nové cílové skupiny. Také proto se realizovaly celé série testů. Výsledná podoba je tak společným dílem společnosti Kraft Foods, designové agentury Fiala & Šebek, agentury Ogilvy & Mather, a také veřejnosti.

Na větší komunikační kampaň si Tatiana musela počkat dlouhých osm let. Na kreativní strategii se podíleli klient, Ogilvy&Mather i Perfect Crowd. Tatiana se tak dočkala televizního spotu s názvem Svatba, jehož hlavní myšlenkou je „budete překvapeni, kdo všechno miluje Tatianu“. Nakonec vyhrál příběh, v němž hlavní roli hraji vztah k Tatianě, její lahodné chuti, pro niž jsou i lidi, do kterých bychom to neřekli, schopni udělat cokoliv. Televiznímu spotu nechybí příběh, vtip ani překvapení na závěr.

Příběh začíná na ulici, kde po chodníku spěchá mladý muž v obleku, o němž se až později dozvíme, že už měl dávno stát u oltáře se svou vyvolenou, která jej zatím netrpělivě vyhlíží u kostela. Mezitím si dvojice kamarádek v parku na lavičce vychutnává bonboniéru Tatiana, což ženichově pozornosti neujde. Mezi ním a Tatianou je ale právě natřený plot…

Jak to celé dopadne, se čeští i slovenští diváci mohou dozvědět od září, kdy byl spot nasazen. Kampaň zahrnuje rovněž tištěná média, polepy metra, autobusů a trolejbusů, PR i internet.

Režie spotu se ujal Jakub Kohák, který se režijně podepsal například pod TV seriálem Okresní přebor nebo reklamami pro Kofolu, Kooperativu a další značky, a jehož reklamy byly několikanásobně oceněny na festivalech a soutěžích Golden Drum v Portoroži, Epica či Louskáček. Hudební podkres pro nový spot Tatiany složil Jan P. Muchow. Kreativu na straně agentury vytvořila Hana Kašáková, Lucie Míková a Tomáš Belko.