„Krásné propojení turismu s filmem.“ Loosers zaujali aplikací, spot pokulhává

Vítězem reklamní kati tentokrát zvolili CzechTourism za jejich novou mobilní aplikaci. Následuje Olympus se soutěží o „motostativ“ a animovaná televizní reklama BigShocku.

Mobilní aplikace CzechTourism ukazuje místa, kde se natáčely známé filmy

Mobilní aplikace CzechTourism ukazuje místa, kde se natáčely známé filmy

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 23. týden 2015

  1. Loosers: Česko – země jako z filmu (46 %)
    klient: CzechTourism
  2. Zaraguza: Motostativ - Foťte stylově kdekoliv (40 %)
    klient: Olympus
  3. Žij, ať to nečekané není bez tebe (30 %)
    klient: Big Shock
  4. Triad Advertising: Někdo to rád suché (23 %)
    klient: Plzeňský Prazdroj
  5. Hamé: Chuť, která tě motivuje (17 %)
    klient: vlastní tvorba

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 7 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Loosers představují Česko jako turistickou destinaci (46 %)

Česká centrála cestovního ruchu CzechTourism spustila novou kampaň, která má představit Česko originálním způsobem jako turistickou destinaci, kde bylo natáčeno velké množství českých i zahraničních filmů. Hlavním prvkem kampaně je mobilní aplikace, která má umožnit prolínat filmovou fikci s reálnými prožitky z cestování. Byly vytvořeny filmové trasy, které jsou tematicky rozřazené do šesti žánrových kategorií. Na každé trase se kromě filmových míst nacházejí i přírodní, historické nebo kulturní zajímavosti. Kampaň poběží přes celé léto až do září. Využívá především digitální a mobilní média, doplněná kinoreklamou. 

Cílem je dosáhnout co nejvyššího počtu stažení aplikace Czech Film Trips. Pro aplikaci bylo vybráno celkem 50 hraných filmů. Kampaň odkazuje mimo jiné na filmové klasiky Amadeus, Kolja, Tři oříšky pro Popelku, Postřižiny nebo Spalovač mrtvol. Kampaň vytvořila agentura Loosers ve spolupráci s agenturou Brainz.

Česko, země jako z filmu

Česko, země jako z filmu


Česko, země jako z filmu

Česko, země jako z filmu


Česko, země jako z filmu

Česko, země jako z filmu

Nápad s appkou, ktorá vás sprevádza po miestach z filmov, sa mi páči. Appku som si stiahla a stratila som sa v nej, asi to chce ešte vychytať muchy. Printy a spot sú milé, určite ma budú zaujímať výsledky. Koľko ľudí reálne kampaň bude motivovať k objavovaniu daných miest? 
Petra Jankovičová

Aplikace super! Komunikace o šest řádů horší, přitom by se s tím dalo tak pohrát.
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Vizuály celkem fungují a koncept je fajn. Ale ta hrozná nuda ve spotu! Z toho bych brečel. Protože tohle opravdu mělo potenciál. No nic, třeba nám někdo z agentury Loosers v komentářích k jiným reklamám poradí, jak se to má dělat.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Z toho se dalo dostat mnohem, mnohem víc. Film je přece parádní téma a jaký vliv má na turistiku, by mohli barvitě vyprávět novozélandští ovčáčci.
Jan Javornický

Nebojácné tvrzení, že Česko je země jako z filmu, by si zasloužilo profesionálnější zpracování. Amatérská režie, kamera i herecké výkony vyznívají ve srovnání s filmovými kousky velmi chudě.
Pavel Fuksa

Krásný nápad propojení turismu s filmem. Konečně jiný pohled na propagaci v cestovním ruchu. Vizuály jsou vymazlené a myslím, že by kampaň mohla lidi opravdu inspirovat. Jedinou otázkou pro mě zůstává, jak bude kampaň fungovat mimo Českou republiku.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

Myslím, že kampaň bude motivovat spíš našince, než cizince, jak si asi klient myslí. Kromě Amadea tam jsou hlavně lokální pecky. Ale je to dobře vymyšlené a natočené. Poprvé vidím od CzechTourismu komunikaci, která mě oslovuje.
Petr Vlasák (Comtech)

2. Olympus nabízí k foťáku skútr (40 %)

Společnost Olympus spouští ve spolupráci s agenturou Zaraguza kampaň na mobilní příslušenství fotoaparátů Olympus PEN a OM-D, takzvaný motostativ. Cílem kampaně je zapojit cílovou skupinu mladších fotografů a fotografek do soutěže o motostativ a získat kontakty pro další marketingové aktivity značky. Soutěžní microsite nabízí soutěž, v níž se hraje o jeden ze dvou setů skútru a fotoaparátu pro ženy a muže. Kampaň poběží výhradně online.

Fotocihla bola super, skvelý nápad a humor založený na insighte a uťahovaní si z hipsterov a exekúcia známou Apple formou. Ano ano! Motostativ je dosť slabý odvar pôvodne originálneho nápadu. Také trochu násilné naťahovanie konceptu.
Petra Jankovičová

Jako naprostý opak toho, co dělá Nikon a Canon, mě to strašně baví. Palec nahoru.
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Bylo by hezké, kdyby kampaň zafungovala a všichni pražští hipsteři by nasedli na motostaviv a odjeli zpátky na Slovensko. Bohužel se to asi nestane. Humor je totiž těžká disciplína.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Čeština nabízí takové krásné úsloví ‚dělat z prdu kuličku‘. A taková vlastně reklama zhusta má být, takže cajk, protože tady se to povedlo dobře. (Oproti předchozím várkám a zejména fotocihle je to ovšem slabota.)
Jan Javornický

Bez ohledu na to, že je nápad o několik levelů níže než předchozí fotocihla, je to jednooký vítěz tohoto týdne.
Pavel Fuksa

Originální způsob, jak komunikovat klasickou soutěž. Exekuce je hezká a cílovku by mohla oslovit. Fajn věc.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

Zadání: letní soutěž generující prodeje fotoaparátů Olympus. Agentura vymyslela výhru, která se šikovně stává součástí kreativního nápadu. Dezinformace s ‚motostativem‘ mě baví. Ať žije dobré promo.
Petr Vlasák (Comtech)

3. Big Shock spouští svůj první televizní spot (30 %)

Energetický nápoj Big Shock přichází do televize s animovanou reklamou, které vévodí claim Ať to není bez tebe.

Pre mňa dosť veľké sklamanie. Big Shocku veľmi fandím, pretože v online prostredí je drzý, odvážny a môj muž ho zbožňuje. Tento spot ale niečo ako detský RedBull, a to nie je cool.
Petra Jankovičová

Zív.
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Nevidím jediný důvod (kromě ceny), proč bych si měl koupit zrovna Big Shock. S takovým názvem by se přitom dalo dělat spousta věcí.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Podle fejsbuků se to cílovce Big Shocku fakt líbí. Na druhou stranu se jim líbí tak nějak úplně všechno, co Big Shock dělá. Co do těch plechovek dávají?
Jan Javornický

Pěkné, ale stylově nekonzistentní. Kreativci zjevně chtěli z Big Shocku udělat ‚takové české Chipotle‘.
Pavel Fuksa

Povedená animace, jen škoda, že jednotlivé příběhy tak nějak proletí kolem a je konec. Čekala bych propracovanější zápletky a víc srandy.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

4. Triad vytváří „suchou“ komunikaci pro cider (23 %)

Nová dry varianta cideru Kingswood odstartovala kampaň cílenou primárně na facebook. Ke komunikaci využívá tzv. suchého humoru, který je připravován ve spolupráci se skupinou Underground Comedy, zaměřené na lokální stand-up představení, jež pořádá v Praze a Brně. Kreativu a exekuci kampaně má na starosti společnost Triad Advertising.

Základem komunikace je třicet „velmi suchých“ anekdot (animovaných či statických), které budou postupně odhalovány na facebook stránce Kingswoodu. Ve všech hrají hlavní roli jablka. Dalším krokem bude edice Dry Underground Comedy. 

Kampaň na cider Kingswood

Kampaň na cider Kingswood


Kampaň na cider Kingswood

Kampaň na cider Kingswood

 

 

Asi mi rodiče špatně vysvětlili, co znamená suchý humor.
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Vizuály fungují, textař i perokreslič pěkně odvedli standardní práci. Myslím, že nějak takhle by měla vypadat běžná reklama. Bohužel je vidět, že na animaci nezbyly prachy. Trochu mi to připomíná náš Kaktus, ale čertit se proto nebudu.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Suchý humor se skládá ze dvou ingrediencí: 1) suchý, 2) humor. Když opominete tu první, může to být pořád sranda. Obráceně to, jak vidno, nefunguje.
Jan Javornický

Pokus o humor ve spotech a printech bohužel není suchý, ale přece jen byla spojitost s alkoholem zachována - je trochu k zblití.
Pavel Fuksa

Suchý humor je v podání Kingswoodu suchý natolik, že nepobaví. Zpracování je oproti klasické komunikaci značky velkým zklamáním.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

Suché fórky na teenagery jsou na mě málo suché. Ale facebookové posty mají vytříbený grafický styl. Spíš mě zaujala stránka talkingalcohol.com dole na vizuálech. Tam jděte, ať víte, co s vámi alkohol udělá ve společnosti.
Petr Vlasák (Comtech)

5. Tvářemi Hamé jsou Moravec a Soukalová (17 %)

V nové letní kampani výrobce paštik figurují čeští biatlonoví reprezentanti Ondřej MoravecGabriela Soukalová. V televizních spotech propagují nové produkty Hamé – řadu pomazánek EasySandwich. Kampaň hlavního partnera českého biatlonu poběží ve všech hlavních televizích až do začátku července. Využívá celý marketingový mix, včetně ochutnávek, tištěné inzerce i online. Kampaň vznikla inhouse, spoty natočil režisér Jiří Strach.

Wtf? Cieľom týchto spotom je umocniť v ľuďoch pocit, že keď si dajú malinký chlebík s pomazánkou Hamé, budú musieť urobiť milión brušákov, aby to zostalo bez následkov?
Petra Jankovičová

V minulém díle Katovny byl spot o tom, že devadesátky už jsou pryč. Hamé dokazuje, že tomu tak není. Nápad, režie, tempo střihu - vše vypadá jak v roce 1994 v reklamě na rakouskou pojišťovnu. Je to sice lepší než minule, ale s takovými hvězdami, jako je Gabriela Soukalová, by se slušelo pracovat lépe. Celé to zachraňuje Soukalová jen proto, že je prostě strašně hezká.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Nevadí, i tak jsou biatlonisti a sportovci vůbec ve skutečnosti nepochybně krásní a zajímaví lidé.
Jan Javornický

Celonárodní otázka, jak vzdychá Gabriela Soukalová, je konečně zodpovězena. Erotické dusno trochu kazí masová vůně paštik, laciný scénář a neexistující herectví.
Pavel Fuksa

Hamé je s reklamou už dlouho na štíru. Celé je to neuvěřitelné, místy trapné, insight nulový. Celebrity v tomto případě spíš na škodu. Tady by snad pomohla už jen výměna marketingu a agentury.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

Režisér Jiří Strach odvedl dobrou práci. Neherci Moravec a Soukalová působí přirozeně, což u sportovců není vždy pravidlem. Škoda, že kampaň neběžela během zimního mistrovství světa, kdy byli biatlonisté v kurzu. Kdo ví, co s nimi v zimě bude.
Petr Vlasák (Comtech)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.