Ve čtvrtek proběhla v sídle Microsoftu konference Content marketing 2017. Kromě Johna Wilperse zaujal Jakub Mařík z Bsnapu, svou typologií vlivných českých postav na Instagramu.

„Kraťasy mě baví,“ líbí se filmové plakáty Scholz & Friends

Po plakátech Karlových Varů naši kati vyzdvihli ty na festival iShorts. Poslední skončila netradiční Haškova propagace drinku Smarty, někteří mu však věští velkou budoucnost.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 24. týden 2015

  1. Scholz & Friends Praha: První liga iShorts (48 %)
    klient: iShorts
  2. Zoot: Doprava zdarma pro všechny a navždy (26 %)
    klient: vlastní tvorba
  3. WMC Grey: Budete létat radostí (21 %)
    klient: Letiště Praha
  4. Konec nudy, zkuste to jinak (17 %)
    klient: Aquila
  5. Smarty vrací úder (16 %)
    klient: Smarty drink

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 9 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. iShorts představil originální plakáty (48 %)

Agentura Scholz & Friends spouští další ze svých kampaní na festival krátkých filmů iShorts. Program každé projekce byl sestaven na určité téma (akční, halloweensky horrorové, ryze české, krátké filmy nominované na Oskara, krátké filmy studentů, nejlepší evropské krátké folmy atd.), čehož využívá ve svých vizuálech kampaň. Kromě klasického filmového plakátu připravuje Scholz & Friends Praha i tiskovou a bannerovou inzerci a využívá sociální sítě.

Plakát filmového festivalu iShorts

Plakát filmového festivalu iShorts

 

Plakát filmového festivalu iShorts

Plakát filmového festivalu iShorts

 

Plakát filmového festivalu iShorts

Plakát filmového festivalu iShorts

To je ten typ posterů, který se bude jednou prodávat v Terryho ponožkách. Fajn.
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

No jo, oblíbená kreativní disciplína. Najděte si malého klienta se zajímavým produktem, který vám do toho nebude kecat, a tvořte a tvořte. Je to radost na takových věcech pracovat, ale vzhledem k tomu, že se jedná opravdu o kreativní příležitost, mohl být výsledek trochu rajcovnější.
Martin Charvát (Konektor)

Mnohokrát viděné hrátky s filmovými plakáty a terminologií, ale mě to celkem baví.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Kraťasy ma bavia. Poctivá reklamná klasika.
Jaro Zacko (Triad Advertising)

Některé exekuce jsou silnější než jiné, ale to tak u velkých sérií už prostě bývá. Hezká, nevtíravá práce.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

Zajímavý, dobře udělaný filmový plakáty, v tom máme tradici a tohle do ní hezky zapadá.
Jan Javornický (Elite Solutions)

Jsem rozpolcen. Jedna noha říká pěkné, druhá trapné. Série je dost nevyrovnaná, pár exekucí ale funguje hezky. Obvyklá vada: když si nejsem jistej, že můj fór všichni pochopěj, dovysvětluju. Moje rada: když si nejseš jistej, že tvůj fór pochopíme, vymysli jinej.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Radost pohledět! Krásný propracovaný koncept, u kterého mě nejvíc baví hra s vizuálními kódy. Možná trochu doslovné, ale pořád čistá inťoušská zábava. Jen je nutné vidět celou sérii vizuálů najednou, aby si to člověk pořádně vychutnal.

Jakub Plášek (Cocoon)

2. Zoot zavádí dopravu zdarma (26 %)

V půli června spustil internetový obchod s módou Zoot televizní kampaň propagující skutečnost, že zavedl dopravu zboží zdarma bez jakýchkoli podmínek a časového omezení. Nová služba následuje po už zavedeném systému „výdejen radosti“, kamenných prodejen, kde si zákazníci mohou objednané zboží vyzkoušet, a až poté je zaplatit. Kampaň vznikla inhouse bez spolupráce s reklamní agenturou.

Takže oblečení kupovat netřeba? Ale pěkná atmosféra na to, že je to asi deset sekund hraného obrazu.
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Takovouhle skvělou značku jste vybudovali, a teď uděláte rádobyvtipnou reklamu na úrovni lokálního autoservisu, nijak nesouvisející s nabízenou výhodou? Škoda.
Martin Charvát (Konektor)

Nevím, co znamená ‚Zoot‘, jaké má značka aspekty a ze spotu jsem to nezjistil. Láska jako generické téma a značka až v packshotu? S nahou babou, co není nahá? Plus home-made razítko? Moji studenti na VŠE dělají lepší věci.
Marek Prchal

Další věc dělaná inhouse. Dle vyjádření spoluzakladatele Zootu asi chtěli divákům sdělit, že mají dopravu zdarma. Tak proč to, proboha, o tom vůbec není? Řekl bych, že někdy se spolupráce s agenturou, nebo agenturkou, prostě hodí.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Tento mesiac slnko svietilo asi priveľa.
Jaro Zacko (Triad Advertising)

Používání nahoty v reklamě by se mělo desetkrát zvážit. Tady je naprosto samoúčelná. Hlavním sdělením je doprava zdarma, ale to mi spot sám vůbec neříká, až v packshotu.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

Když prodejce oblečení propaguje nahotu, je to zkrátka fajn. A Zoot si to rozhodně může dovolit.
Jan Javornický (Elite Solutions)

Slibnej headline ‚udělejte si radost jen tak‘ by vyzněl i bez toho krkolomnýho předdovysvětlovávání. Škoda. A sedmnáct verzí loga nebo kolik během jedný patnáctky je i na otrlého moc. Čistýmu nápadu by slušelo čistší provedení.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Doprava zdarma, hm. Jestli bylo cílem oslovit stávající zákazníky a posílit loajalitu, pak ok. Jen moc nechápu tu nahotu. Asi důvod, jak ukázat co nejvíc atraktivních svršků poházených po molu. Pak by to ale chtělo dát jim o trochu víc času, ne?
Jakub Plášek (Cocoon)

3. Letiště má letní kampaň  (21 %)

Letiště Praha zahájilo komunikační kampaň se sloganem Budete létat radostí. Kreativní podoba kampaně pracuje s motivem „létajících lidí“, využívajících různé produkty a služby na pražském letišti. V duchu kampaně byly realizovány také nové webové stránky parkovacích služeb Aeroparking, newsletter pro veřejnost a další marketingové materiály. Těžiště letní kampaně, probíhající od června do srpna, je v online médiích, která budou postupně rozšířena o tištěné tituly (deníky, týdeníky) a outdoor. Marketingovou kampaň podpoří články o parkování, stravování a tipy, které mají zjednodušit cestování.

Plakát ke kampani Budete létat radostí

Plakát ke kampani Budete létat radostí

 

Kravaťák evidentně radostí parkuje sám sebe, protože proč jinak by vytahoval parkovací kartu u vstupu bez auta? Proč tu závoru prostě nepřeletí? Nesmete dítě (co si dělá selfíčko bez telefonu) přijíždějící autobus? Nebo děti také radostí samy létají?
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Radostí z toho nelétám, ale aspoň to má hlavu a patu.
Martin Charvát (Konektor)

Bohužel to vypadá jako další exekuce na Chodícílidé.cz.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Letat radosti za parkovanie na letisku? Fakt?
Jaro Zacko (Triad Advertising)

Pořád mám v živé paměti kampaň Létající lidé, která používala stejný motiv. K letišti se ale hodí a exekuce je dobrá, takže spokojenost.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

Jsme na letišti, takže budeme létat, a to radostí, protože nás parkování nestojí víc než dovolená. Ještě bychom díky tomu mohli konečně být šťastní a vůbec mít plnohodnotnější a spokojenější život a bude to už asi všechno.
Jan Javornický (Elite Solutions)

Vizuálně to žádná velká krása není, ale pokud tam nutně musí ukázat ty šeredné parkovací budovy, tak s tím snad ani nejde udělat nic lepšího. Trochu vtipný to je a sdělení každopádně zafunguje.

Jakub Plášek (Cocoon)

4. Aquila představuje nový nápoj (17 %)

Výrobce nápojů uvedl nový televizní spot propagující nový produkt, nápoj Fruttimo Aquila.

Pustil jsem si to třikrát a nepochopil ani zápletku ani sdělení.
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Strašlivě umělohmotná historka se strašlivě umělohmotnými herci. Tohle už snad nemůže zabírat ani na prepubertální dívčiny, snící o kariéře modelky.
Martin Charvát (Konektor)

Moje první asociace byl film český film Kanárská spojka z roku 1993. Dál jsem raději neasocioval, jsem na dovolené.
Marek Prchal

Pokud po zhlédnutí této reklamy dokážete ten ‚příběh‘ někomu převyprávět, máte u mě pivo. Nebo rovnou dvě. Já to tedy nedokážu. Ale zajímalo by mě, jak tohle někdo dokáže někomu prodat.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

To točila Kofola?
Jaro Zacko (Triad Advertising)

Jediné pozitivum je to, že Aquila dlouhodobě drží linku spotů s modelkami. Jinak nuda.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

Aquila vypouští jednu bublinu za druhou. Nejlepší bude si počkat, až trochu vyšumí. Stačilo by totiž už jen o trochu víc a mohla by nám utéct nosem i ušima.
Jan Javornický (Elite Solutions)

Tymolínové úsměvy, jalové hlasy vymydlených adolescentů – a samozřejmě nezbytné dokonale spisovné vyjadřování. Z takové dávky přirozenosti se až huba kroutí. (A přitom je to pití možná i k pití…)
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Konec nudy? Rozhodně ne s tímhle standardním klišé. Lifestylově na cílovku, produktový benefit tam taky je, natočený je to hezky, muzika pulzuje, brand tam taky má prostor, i slow motion v tom mají… jen nápad tak nějak schází. Prosté pragmatické řešení, které snadno projde korporátním schvalovacím kolečkem.

Jakub Plášek (Cocoon)

5. Smarty Drink vrací úder (16 %)

Na facebookové stránce Smarty Drinku bylo publikováno krátké video, ve kterém hlavní roli sehrál Dominik Hašek. Toto vyjádření je reakcí na podcast zveřejněný na Médiáři, který byl z větší části věnován hodnocení právě premium drinku Smarty.

 

„VONA JE ÚPLNĚ BLBÁ!!!“Po některými proklínaném jinými vyzdvihovaném 8.6.2015 v Mediáři…

Posted by Smarty DRINK on 22. červen 2015

 

Mám-li hodnotit celé snažení Smartyho, pak lze konstatovat, že Dominátor úspěšně otevřel zlatou bránu do ledniček pracovníků v reklamě a marketingu. Což asi k úspěchu stačit nebude, ale je to možná zajímavá niche cílová skupina.
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Dominik Hašek se svým Smartym a svou vlastní insitní reklamou má našlápnuto k tomu, stát se kultovní značkou. Značkou, která má malý věrný kruh vyznavačů, ovšem na druhém břehu je velká část lidí, která ji nesnáší, nechce, nemá ráda. Zkrátka značkou, která polarizuje. V komunikaci zatím dělá důsledně všechno špatně, což může vést k tomu, že to nakonec bude celé dobře. V reklamě se totiž občas vyplatí porušit zavedené postupy a pravidla a udělat všechno jinak. Změnit paradigma. Ale taky se může stát, že to bude prostě jen i nadále špatně. Je to půl na půl. Dávám tedy alibisticky 50.
Martin Charvát (Konektor)

Konečně dobrý casting. Dominiku Haškovi došlo na základě našeho podcastu, že by mohl propojit svou tvář s produktem. Jako celek to funguje, jednotlivé části hodnotit nebudu, protože bych se musel zapálit.
Marek Prchal

Pan Dominik Hašek by měl podle mého názoru udělat dvě věci 1) reklamu na svůj drink svěřit odborníkům a 2) platit si v kanclu takové lidi, kteří se mu nebudou bát říct, že když tohle pustí ven, bude za idiota.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Nápoj na pohodu? Kde je ta pohoda???
Jaro Zacko (Triad Advertising)

Bože za co???!!! Franta z 5. B by natočil lepší video…
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)

Smarty by si zasloužil vlastní rubriku Halucinace pro dnešní den.
Jan Javornický (Elite Solutions)

Nehodnotím, nerozumím tomu vůbec.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Minuta a půl němého úžasu! Padla mi čelist, nekecám, odsledoval jsem to s otevřenou hubou! Leť Dominiku, leť! ‚Orel‘ Eddie Edwards taky nic nedal na úšklebky a kam to dotáhnul!!! 65 % za zábavu a efekt a 40 % dolů, protože nevěřím, že je za tím promyšlená strategie. Vysoké povědomí o značce je základ a jestli bude Smartyho tým skutečně smart, tak bude houšť. Archetypální hloupý Honza, vysmívaný outsider, má velkou šanci zarezonovat v naší kotlince a pro challenger brand je to super positioning. Ale takhle to asi Dominik nechtěl. Nebo snad ano?
Jakub Plášek (Cocoon)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.