Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Kreativním ředitelem oděvní značky Kara je Jan Černý, uvedl logo od Najbrta

Prvním krokem Jana Černého je rebranding a představení nového loga od Studia Najbrt.

Jan Černý

Návrhář Jan Černý se na české módní scéně etabloval výraznou pánskou streetovou módou

Novým kreativním ředitelem tradiční české oděvní značky Kara je od března designér Jan Černý. Má navrhovat kolekce a zároveň se starat o vizuální podobu kampaní a celkové směřování značky, která se zaměřuje na výrobky z kůže a kožešin. První Černého kolekci představí Kara na podzim, už v létě přijde s malou kolekcí doplňků. „Jan patří k nejtalentovanějším designérům naší scény. Zapadá dokonale do vize, kterou s Karou plánujeme. Chceme oslovit mladší, víc se orientovat na kožené doplňky a vytvořit značce novou identitu,“ říká majitel a šéf firmy Michal Mička.

Prvním krokem nového kreativního ředitele je právě rebranding a představení nového loga. O modernější, minimalistickou verzi loga se postaralo Studio Najbrt. Jako senior brand manager Kary s Černým spolupracuje Vladimíra Dittrichová

Nové logo značky Kara od Studia Najbrt

Nové logo značky Kara od Studia Najbrt

„Postupně posouvám celkový vizuální koncept značky, snažíme se o zajímavější focení a lokace. Chci z Kary vytvořit minimálně moderní evropskou značku a nebojím se říct i světovou,“ prohlásil Černý. Kampaň na jaro a léto 2020 fotografoval Benedikt Renč ve španělské Málaze. Přední český módní fotograf v kampani zachytil nomádskou atmosféru. „Dominantním prvkem aktuální kolekce je ostře citrónová žlutá barva jako symbol nové energie a síly. Nově se v kolekci pro Karu objevují typy oděvů jako trenčkot, křivák inspirovaný 80. lety či safari uniforma.“

Dominantním prvkem aktuální kolekce je ostře citrónová žlutá

Dominantním prvkem aktuální kolekce je ostře citrónová žlutá. Foto: Benedikt Renč

Kampaň k aktuální kolekci vznikala v Málaze. Foto: Benedikt Renč

Kampaň k aktuální kolekci vznikala v Málaze. Foto: Benedikt Renč

Co aktuální téma udržitelnosti ve spojitosti s kožešinami a kůžemi? „Důležité jsou informace. Musíte vědět, odkud kožešina pochází, a zda se se zvířaty dobře zachází. Právě proto je pro mě kůže nejvíce udržitelný materiál a mým největším cílem v Kaře je vytvořit nadčasové kusy dámského i pánského šatníku. Kožená bunda by se v rodině měla dědit z matky na dceru a z otce na syna,“ doplňuje nový kreativní ředitel.

Jak se vyvíjela Kara

Zpracování kožešin v Trutnově má dlouhou tradici a sahá až do 16. století, což potvrzují cechovní památky z roku 1567 a 1606. První továrna na výrobu kožešin se však objevila až kolem 40. let 20. století v Trutnově-Poříčí. V roce 1948 vznikla společnost Kara Trutnov, k níž se v roce 1955 připojila i první zmíněná továrna. Díky kvalitnímu zpracování, materiálům a zajímavým střihům získala Kara uznání v celé republice i za hranicemi. V módě se stala symbolem kvality.

Název Kara si závod vypůjčil od karakulské ovce, která poskytovala cennou a luxusní kožešinu zvanou perzián či astrachán. Karakulská ovce je nejznámější z kožešinových plemen ovcí. Jejím domovem je dnešní Uzbekistán, Turkmenistán a Afghánistán.

Po sametové revoluci v roce 1989 se tehdejší závod Kara rozpadl a vzniklo z něj několik samostatných částí. Před samotným krachem ji zachránil podnikatel Zdeněk Rinth.

V květnu 2018 firmu koupil investor Michal Mička, který postupně navazuje na dobu, kdy se produkty Kary vyvážely do celého světa. Opět se ve firmě klade velký důraz na kvalitní zpracování, výběr materiálů a střihy. Současná KARA pokračuje v kožedělném řemesle prověřeném staletími a nabízí produkty, jež jsou dostupné všem. V současné době má 50 prodejen po celém Česku a na Slovensku.