Kreativu regionálního hubu Publicisu řídí oceňovaný Švéd Jerker Fagerström

V prosinci představený interní tým Le Pont propojující Česko, Polsko a Maďarsko dostává nové kreativní vedení. Technologickým ředitelem je od ledna Gabriel Zábušek z Kindredu.

Jerker Fagerström

Jak sám Jerker Fagerström přiznává, kreativní průmysl je jeho druhá kariéra: v mládí totiž sloužil jako důstojník pět let ve švédské armádě, kde absolvoval i sedmiměsíční misi v Bosně. Poté odešel studovat do Londýna, kde zahájil svou nyní už téměř dvacetiletou kariéru v oblasti komunikace. Začínal jako strategický plánovač, poté působil jako managing partner a následně se stal oceňovaným kreativním ředitelem. Byl součástí týmů, které získaly ocenění na významných reklamních soutěžích jako D&AD, Effie, Cannes Lions (Titanium Lion), Eurobest, Clio či One Show.

Jerker Fagerström přebírá od února funkci kreativního ředitele týmu Le Pont, který sdružuje české, maďarské a polské specializované regionální huby pobočky agenturní skupiny Publicis Groupe pro střední a východní Evropu (CEE). Novou pozici chief creative officer týmu Le Pont bude Fagerström vykonávat současně se svojí stávající funkcí kreativního ředitele Publicis Groupe Nordics. Fagerström byl zakládajícím partnerem Saatchi & Saatchi ve Stockholmu, která je rovněž součástí Publicis Groupe. Poté jako managing partner působil ve švédské pobočce DDB, odkud se přesunul do Austrálie, kde jako executive creative director dovedl agenturu McCann Sydney k jejímu vůbec prvnímu vítězství na Cannes Lions.

Le Pont je tým 600 odborníků Publicisu, který společně vedou Helga SásdiKonrad Dorabialski a který propojuje schopnosti tří takzvaných Centers of Excellence v Česku (CRM, data, technologie a vývoj), Maďarsku (obsah, kreativita) a Polsku (commerce, produkce). Nová nabídka Publicisu slibuje klientům agenturní skupiny „komplexní digitální řešení přizpůsobené neustále se měnícím potřebám spotřebitelů“, hlavně díky „schopnosti poskytovat rychlá řešení byznysových problémů s agilní kreativitou“.

Gabriel Zábušek

Gabriel Zábušek je původně softwarový architekt s dlouholetou praxí ve vývoji webů a aplikací. V české Publicis Groupe zastává pozici CEO její datově-technologické divize Kindred, která firmám pomáhá s digitální transformací byznysu. V minulosti vedl rozsáhlé projekty pro Procter & Gamble, ČSA, Cisco, Pernod Ricard nebo ERDF.

Technologickým ředitelem týmu Le Pont byl koncem loňska jmenován Gabriel Zábušek, šéf agentury Kindred, která je součástí české Publicis Groupe. V samotném Kindredu pracuje 79 lidí celkem 11 národností. Ti se se spuštěním Le Pontu připojili k mezinárodnímu týmu pracujícímu pro největší světové trhy. Jeho ambice podtrhuje právě Fagerströmův příchod.

„Kreativita je srdcem všeho, co děláme. Přijetí kreativního lídra světové úrovně, jako je Jerker, odráží naši ambici být s Le Pont opravdu těmi nejlepšími na trhu. Když použiji sportovní terminologii, Jerkerův příchod bude tím ‚největším podpisem v zimním přestupním období‘ v marketingové branži ve střední a východní Evropě,“ prohlašuje Tomáš Lauko, od poloviny loňska šéf Publicis Groupe Central & Eastern Europe.

Zábušek má v nové pozici chief technology officer pro region střední a východní Evropy od ledna na starosti technologické aktivity Publicisu v 15 zemích - kromě Česka také na Slovensku, v Rusku, Maďarsku, Polsku, Řecku, Srbsku, Rumunsku, Bulharsku, Severní Makedonii, Chorvatsku, Slovinsku, Lotyšsku, Litvě a na Ukrajině. V této roli je přímo podřízen Helze Sásdi a Konradu Dorabialskému a současně získal přímou vazbu na Lauka.