Pavle Holcové, spolupracovnici zavražděného žurnalisty Jána Kuciaka, slovenští kriminalisté při osm hodin trvajícím výslechu zabavili mobil i s daty k dalším citlivým případům, jež s Kuciakem nesouvisejí, píše Sme. Novinářka odmítla poskytnout k mobilu kódy, policisté se je pokusí prolomit. „Enormní zájem měli na tom, abych jim řekla, co vím o slovenských podvodech na DPH a podnikání Mariána Kočnera. Když jsem jim odpověděla, že jsem se tím nezabývala a detaily k těmto případům nemám, nevěřili mi,“ řekla Holcová ČTK. Pak výslech popsala blíž. Český Nadační fond nezávislé žurnalistiky žádá, aby policie okamžitě telefon Holcové vrátila.

Kreativu Triadu řídí Fridrich, Zacko je chairman

„Značky se předhánějí, která toho řekne víc. Dělejme toho míň,“ vyzývá Matouš Fridrich.

Matouš Fridrich

Matouš Fridrich

Kreativním ředitelem pražské pobočky slovenské agentury Triad se stal Matouš Fridrich. V agentuře pracuje přes pět let, podílel se na kampaních značek Pilsner Urquell, Ikea, Gambrinus, Kingswood, Velkopopovický Kozel, Kofola, Jihlavanka nebo Tchibo. Dosavadní kreativní ředitel a spoluzakladatel agentury Jaro Zacko (ve slovenském Triadu drží 45 %) se v rámci Triadu posouvá dál na pozici nazvanou creative chairman. Bude se věnovat kreativnímu směřování a rozvoji dalších firem Triadu, jako je startup Kontentino či programátorský tým Brackets.

„Je za námi období prudkého růstu a přišel čas dospělosti, kdy musíme odvádět kvalitní práci dlouhodobě a udržovat si inovativnost. Je to pravý čas pro to, aby prostor získal nový lídr. Matouš k nám přišel v roce 2012 nejdřív na výpomoc jako copywriter a byl tak dobrý, že už nikdy neodešel. Postupně s námi zažil všechny důležité milníky a přes kreativního lídra se vypracoval až na kreativního ředitele a partnera,“ píše Zacko na blogu agentury. Partnerství Fridricha se v agentuře realizuje ne přes vlastnický podíl, ale prostřednictvím spolurozhodovacích pravomocí a podílu na zisku.

Fridrich se podle svých slov řídí se tím, že v době přetlaku informací musí reklama být především jednoduchá, zapamatovatelná a dlouhodobě konzistentní. „Značky se předhánějí, která toho řekne víc. Pojďme toho dělat míň. Mým cílem je vytvářet takovou reklamu, na kterou se budeme chtít sami koukat a za kterou nás kamarádi, prarodiče nebo sousedi pochválí. Protože se usmáli, řekli si aha nebo se třeba na malou chviličku zamysleli,“ popisuje nový kreativní ředitel svou vizi.