Kreč a další tři rozšiřují redakci CzechCrunche

Web o moderních věcech zvětšuje interní tým o třetinu, na listopad plánuje zcela nový web.

Luboš Kreč

Luboš Kreč

Redakci obsahového webu CzechCrunch v listopadu rozšíří čtveřice novinářů na plný úvazek. Jsou jimi Luboš Kreč, dosud jeden ze zástupců šéfredaktora Hospodářských novinLucie Černohlávková (dosud rovněž v Hospodářských novinách, předtím ve Forbesu), Eliška Nová (šest let redaktorka Lidových novin, předtím též v Hospodářkách) a Iva Brejlová, která dosud na webu publikovala externě. Nově tým autorů CzechCrunche čítá interně 16 lidí, s externisty na částečný úvazek je to 22 hlav.

Kreč se podle Ptáčka zaměří na hlubší témata z oblasti byznysu, ekonomiky a startupů, na speciály, jako je V gastru, i na komentáře. Černohlávková, která se podílela na newsletteru Forbes Espresso, nastupuje na pozici editorky, doplní stávajícího editora Michala Mančaře a zároveň bude participovat na tvorbě obsahu a rozvoji témat. Nová má sledovat složitější vzdělávací či kulturní témata a Brejlová se bude dál věnovat startupům.

„Cílem je udělat z CzechCrunche hlavní zdroj informací moderního českého člověka. K tomu by měl dopomoci jednak nový zkušený tým, který se přidá k tomu stávajícímu, jednak plánovaný úplně nový web, který představíme v listopadu,“ přibližuje Michal Ptáček, jeden ze zakladatelů stejnojmenné firmy, která CzechCrunch vydává. Ptáček je většinovým majitelem s 52 %, dalších 40 % vlastní Václav Bedřich a malý podíl 8 % drží od loňska Ondřej Holzman, šéfredaktor CzechCrunche.

Obrat webu v roce 2019 přesáhl 9 milionů Kč, v loňském roce 2020 to bylo 15 milionů. „Letos i díky tomu, že konečně máme plnohodnotný obchodní tým, cílíme na 25 až 30 milionů Kč,“ přiblížil Michal Ptáček.