Společnost Czech Media Invest, kterou vede a spoluvlastní český miliardář Daniel Křetínský, dokončila nákup francouzských časopisů mediální skupiny Lagardere za 52 milionů eur (zhruba 1,34 miliardy Kč). Součástí koupě je licence na značku módního magazínu Elle pro Francii. Skupina Lagardére přitom zůstává vlastníkem mezinárodní značky Elle. Oznámil to dnes člen představenstva Czech Media Invest Daniel Častvaj.
Czech Media Invest koupila většinu titulů, které Lagardere dosud ve Francii vydával. Kromě Elle a jeho webové verze jsou to časopisy Version Femina, Art & Décoration, Télé 7 Jours, France Dimanche, Ici Paris a Public. „Jde o významnou akvizici rámci naší strategie vstupu na francouzský mediální trh,“ prohlásil dnes Křetínský. Koupená média chce podle něj jeho Czech Media Invest dál rozvíjet, především v digitální oblasti.
Loni činily výnosy koupených médií 239 milionů eur (asi 6,17 miliardy Kč) a provozní zisk před zdaněním a úroky činil zhruba 10 milionů eur (asi 258 milionů Kč). V rámci dohody přejde do skupiny Czech Media Invest celkem 649 zaměstnanců.
Czech Media Invest už loni koupila francouzský týdeník Marianne a 49% podíl v holdingu Le Nouveau Monde od francouzského bankéře Matthieu Pigasse, spolumajitele deníku Le Monde.
Loni též od Lagardére koupila rozhlasové stanice v Česku (mezi nimi jsou Frekvence 1 a Evropa 2), Polsku, na Slovensku a v Rumunsku. Rádia na Slovensku pak odkoupil Roman Korbačka, menšinový podílník Czech Media Invest (drží ve skupině 10 %, 40 % má Patrik Tkáč, 50 % a vedení náleží Křetínskému), o prodeji rádií v Polsku momentálně Czech Media Invest jedná.