Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Křetínský webu Info.cz přislíbil letos 10 milionů

Vydavatelství webu Info.cz zůstává ve skupině Czech Media Invest. Ta ho finančně podrží.

Daniel Křetínský v září 2019 promluvil na konferenci Rencontres de l'Udecam. Foto: Profimedia.cz

Daniel Křetínský v září 2019 mluvil na akci Rencontres de l’Udecam. Foto: Profimedia.cz

Internetové vydavatelství Info.cz Online Media nakonec zůstane Danielovi Křetínskému, a to navzdory proklamacím v loňské kauze kolem komunikační agentury C&B a společnosti Home Credit. Po ní měla firma, která vydává názorový web Info.cz, z Křetínského mediální skupiny Czech Media Invest přejít do vlastnictví šéfredaktora webu Michala Půra. To se nestane.

„Nakonec jsme se rozhodli zůstat v Czech Media Invest. Je to samozřejmě dáno koronakrizí,“ tvrdí šéfredaktor Půr. „Těžko říct, co se bude na trhu dít, ale je možné, že přijde hluboká krize. Na Info.cz zatím její dopady nevidíme, naše výnosy naopak meziročně pořád - s výjimkou března - rostou, ale okolo vidíme, že řada médií má existenční problémy. Náramně nám navíc vyhovuje, že máme absolutní nezávislost, takže není důvod nezůstat v Czech Media Invest, když nám to skupina sama nabídla,“ uvedl teď Půr pro Médiář.

Křetínského Czech Media Invest bude Půrovu redakci také dál financovat. Dosud za ní utratila 50 milionů Kč, letos jí pro případ potřeby přislíbila dalších až 10 milionů. „Výsledek Info.cz je nicméně naplánován, aby se stalo plně soběstačným. A dostalo se brzy do zisku,“ řekl šéfredaktor Michal Půr. „Vede se nám o něco líp než v plánu, kromě března jsme letos soběstační.“

Zmíněná kauza, která loni Info.cz Online Media zasáhla, se točila kolem Home Creditu ze skupiny PPF Petra Kellnera, respektive skupiny komunikačních agentur C&B Tomáše Jirsy. Majitel C&B Jirsa byl totiž zároveň jednatelem Info.cz Online Media, přičemž C&B skrytě pracovala pro Home Credit na „racionalizaci“ debaty o Číně. Kvůli kauze Půr avizoval, že dokončí odluku Info.cz od Jirsy. Ten pak odešel z pozice jednatele Info.cz Online Media a nahradil ho editor webu Info.cz Lukáš Pospíšil (druhým jednatelem zůstává Půr). Jirsa nicméně je na webu dál vidět jako autor, konkrétně jako spolutvůrce podcastu Insider, který moderuje společně s šéfredaktorem Půrem. Podcast byl loni v prosinci přerušen, koncem března ho ale Jirsa s Půrem obnovili a pokračují ve zhruba týdenní periodicitě.

S kauzou kolem C&B přišel online deník Aktuálně.cz vydavatelství Economia

S kauzou kolem C&B přišel online deník Aktuálně.cz vydavatelství Economia

Nedošlo ani na odluku sídel redakce Info.cz a Jirsovy agentury C&B. „Určitě se budeme stěhovat. Sedíme na Sokolovské ve stejném domě jako agentura C&B, a tam už sedět nemůžeme. Reputačně by to bylo problematické,“ řekl Michal Půr Médiáři koncem loňska. „Problém přitom je, že máme na nějakou dobu dopředu podepsanou nájemní smlouvu na kanceláře. Máme tam i zařízená studia, do nichž jsme dali peníze,“ doplnil. I proto Půrem vedená redakce i Jirsova komunikační agentura dál sídlí na Sokolovské 209 v pražských Vysočanech.

Web startoval v listopadu 2016, začínal s dvacítkou hlavních pracovních poměrů, loni jejich počet seškrtal na tři čtvrtiny. Kromě šéfredaktora Půra a šéfeditora Pospíšila, kteří jsou zároveň jednateli vydavatelské firmy, patří mezi interní lidi v redakci Info.cz Lucie Štěchová, Vratislav Dostál a Vojtěch Kristen. Odešel Pavel Štrunc, který měl na Info.cz vlastní cyklus rozhovorů Štrunc! a teď moderuje na zpravodajské televizi CNN Prima News. Kromě toho web pracuje s řadou externistů, v poslední době se mezi ně zařadil Vladimír Piskáček, bývalý ředitel redakcí vydavatelství Economia.

Přibude názorový měsíčník na papíře

Info.cz, které už dřív vydávalo tištěné speciály nazvané Info Lab, se chce znovu pustit do tisku. S novým počinem na papíře plánuje přijít pravidelně od podzimu. Chystá názorový měsíčník s názvem I. „Familiárně mu říkám Íčko. Bude vycházet v nákladu 5.000 kusů a bude jen pro předplatitele. Nechceme jít na stánek, protože v tom nevidíme hluboký smysl, chceme naopak budovat komunitu kolem Info.cz a dát jí něco navíc. Říkáme tomu Klub přátel Infa a možná to tak i pojmenujeme,“ popisuje šéfredaktor Půr.

O tištěném vydání uvažuje Půrem vedené Info.cz jako o dalším zdroji výnosů, respektive přilepšení k příjmům z reklamy online. Za předplatné na rok bude vydavatel chtít 1.500 Kč, jednotlivá čísla koupit nepůjde. Nejdřív má 24. června vyjít letní speciál „Íčka“ a pak od září každý měsíc nové číslo.

Na konec června chystá Info.cz spuštění nové podoby svého webu. „V současnosti jej testujeme. Bude to úplně nové technologické řešení, byť se grafika tolik nezmění,“ podotýká Michal Půr. „Do budoucnosti ovšem sázíme na videoobsah, kde roste cena reklamy, a podcasty, kde vidíme obrovský potenciál. Takže nejviditelnější změnou bude implementace videoobsahu a audioobsahu do stránky. S novým webem jsme nakoupili i paywall, který implementujeme. Zavřený ovšem bude nejspíš jen obsah pro zmíněný ‚klub přátel‘.“