Novou reklamní agenturou Československé obchodní banky se stala J. Walter Thompson (dřív JWT), jejíž pražská pobočka spadá pod Y&R Group globální skupiny WPP. Agentura vítězila v tendru, který ČSOB vyhlásila v červenci. Střídá tak dosavadní agenturu DDB. Nabídku odevzdalo celkem 10 agentur, výběrové řízení mělo několik kol. Kritizovala ho oborová Asociace komunikačních agentur, z více důvodů. „Bylo pozváno hned 17 agentur, kampaň nemá uvedený finanční rámec a zadání neříká, jakými kritérii bude nabídka poměřována,“ vypočítal v srpnu nedostatky tendru týdeník Marketing & Media.
ČSOB se bránila, že tolik agentur pozvala, protože o to prostě měly zájem. Každé prý poskytla možnost doptat se osobně na podrobnosti, každé prý vyplatila skicovné. S vítězem tendru chce skupina začít pracovat od prosince. Vítězný koncept, jenž J. Walter Thompson předložila, plánuje ČSOB uvést na jaře 2018.
Dosavadní agentura DDB je podepsána pod komunikačními koncepty Kdo by teď myslel na banku? nebo Vidíme, co je za tím, rozpracovávala také koncept Čekáme nečekané, na němž předtím dělala agentura Comtech. Patří do něj i letní „uhlídat majetek je někdy voříšek“. DDB – a také mediální agenturu Razor – si ČSOB vybrala na podzim 2015. V té době uvedla právě zmíněný koncept Kdo by teď myslel na banku?, chystaný už s DDB.
„Cílem výběrového řízení bylo vybrat dodavatele, který dokáže přinést silný a výrazný koncept pro naši značku ČSOB. Je pro nás důležité mít takový koncept, který bude zapamatovatelný, pozitivně vnímán u široké veřejnosti a zároveň nás bude posouvat požadovaným směrem a pomůže nám splnit naše cíle,“ sdělila Renata Pixová-Němcová, výkonná ředitelka skupinové komunikace ČSOB.