Národní federace hudebního průmyslu rozeslala v podobě PDF první číslo čtvrtletníku Svět vinylů, pro první kvartál 2018. Jde o přehled novinek, redakci vede Josef Vlček. „Vzhledem k rostoucí oblibě tohoto specifického formátu jsme přistoupili k této formě jeho propagace,“ vzkazují gramofirmy.

Z Polska přichází kampaň na téma řešení dluhů

Společnost Kruk, spravující pohledávky bank, představí „smírný přístup“.

Společnost Kruk představuje svou smírnou strategii

Společnost Kruk implementuje do Česka strategii z rumunského a polského trhu. Ilustrační foto: Kruk

Svou první kampaň v oblasti dluhové problematiky na českém a slovenském trhu spustí začátkem září inkasní agentura Kruk Česká a Slovenská republika. Televizní kampaň vyvrcholí na konci listopadu společně s takzvaným Dnem bez dluhů, což je podle své definice mezinárodní vzdělávací aktivita, která si klade za cíl upozornit na rostoucí zadluženost lidí a domácností, informovat veřejnost o možných komplikacích a nabídnout zdarma pomoc s řešením. V Česku jej pořádá Kruk ve spolupráci s Poradnou při finanční tísni. V rámci Dne bez dluhů má veřejnost možnost osobně či telefonicky konzultovat své finanční problémy s odborníky.

Kruk navazuje na koncept „osvětových kampaní“, který už zavedl podle svých zástupců na polském a rumunském trhu. Má jít o „implementaci smírného přístupu“, který Kruk zavedl na těchto trzích a nyní jej spouští v Česku a na Slovensku. V Česku kampaň startuje 1. září, reklamní spoty poběží v televizích skupiny Prima a dále v televizích Barrandov a Óčko. Na Slovensku začne kampaň o týden později a bude nasazena do televizí skupiny Joj. V obou zemích podpoří kampaň také internetová reklama a komunikace v sociálních sítích. Reklamní spoty byly převzaty z polské centrály, plánování a nákup reklamy dostala na českém a slovenském trhu na starost mediální agentura Mindshare.

„Ve spotu Přátelé se muž svěřuje svému známému s tím, že se dostal do finanční tísně a Kruk ho vyzval, aby začal situaci řešit. Známý mu poradí, aby se nebál a začal s věřitelem komunikovat. Ve druhém spotu muž popisuje, jak se po založení rodiny dostal do dluhů a po rozhovoru se zástupci Kruk najde cestu, jak situaci řečit, aby dopad na rodinu byl co nejmenší,“ tvrdí Markéta Fixová, mluvčí společnosti Kruk.

„Lidi s pohledávkami oslovujeme jako klienty, nikdy jako dlužníky,“ prohlašuje ředitelka Kruk ČR a SR Paulina Sapkowska. Podle výzkumu, který pro Kruk realizovala společnost Ipsos, dávají klienti při řešení pohledávek raději přednost ženám, a právě ženy převažují i v managementu společnosti.

Kruk je součástí stejnojmenné mezinárodní skupiny působící v Česku, na Slovensku, v Polsku, v Maďarsku a v Německu. Zaměřuje se na vymáhání a správu pohledávek finančních ústavů a korporátních klientů. V Německu zatím působí nejkratší dobu, proto zde kampaň podle Fixové v tuto chvíli neplánuje.