V Cannes se rozdávali Lvi v kategorii Film Craft, ale na české práce se nedostalo. VMLY&R neproměnila ani jednu ze tří svých nominací. Zůstává ale jedinou českou agenturou, která své práce dostala na shortlist a další šanci má v kategorii PR. Grand Prix z kategorie Film Craft mají agentury Final Cut a Droga5 za kampaň pro noviny The New York Times. V soutěži Young Lions bohužel české týmy nedosáhly na první tři pozice v kategoriích Print ani Marketers.

Kubíčkova Abudancia koupila Mediatoring.com

Michal Kubíček

Michal Kubíček

Startup Mediatoring.com, který monitoruje obsah médií v reálném čase, změnil majitele. Tím novým je firma Abudancia, kterou vlastní a vede Michalem Kubíčkem. Kubíček se v médiích a na internetu pohybuje od roku 1999, nejprve jako redaktor Lidových novin, pak zakladatel Ostravských novin, autor knih o online marketingu a investor. Spoluvlastní také tržiště s placenými články Placla.cz nebo online platformu pro podnikatele Webdeal.cz.

Projekt v roce 2016 založila a dosud vlastnila digitální agentura Visualio Adama Altmanna a Jakuba Dostála napůl s Jiřím Sochorem, bývalým redaktorem a editorem České televize, později tiskovým mluvčím ODS, ministerstva průmyslu nebo agentury CzechInvest. Visualio se však rozhodlo pokračovat v core businessu, Sochor se vrátil k PR aktivitám.

Mediatoring.com prohledává přibližně 11.000 českých zdrojů zahrnujících hlavní televizní a rozhlasové stanice, zpravodajské weby, specializované blogy či diskusní fóra. Testuje monitoring vybraných českých účtů na Twitteru, plánuje i monitoring vlivných diskusních skupin na Facebooku. Monitoring přitom probíhá v reálném čase.

Kubíčkův startup funguje na trhu, jehož jedničkou je Newton Media, dvojkou pak Monitora Media, která je letos aktivní právě také v akvizicích.