Českou osobností public relations letošního roku se stal kavárník a kulturní aktivista Ondřej Kobza. Hlasováním v reálném čase ho zvolili účastníci letošního PR Summitu na pražském Žofíně. „Víc než chození na zastupitelstva - což je ovšem také potřeba - mě zajímají víc sexy záležitosti, jako piána ve veřejném prostoru či tančírna na nádraží. Že mají lidé svolení si s městem hrát,“ řekl při přebírání ceny.
Kobza se do širšího povědomí dostal poté, co loni nejprve v Praze a následně v dalších městech začal venku rozmisťovat piána. Akce se setkala s velkým ohlasem, následovalo umísťování šachových stolků v ulicích měst. Jeho nejnovější aktivitou je veršomat, který se na podzim objeví na Kampě. Od roku 2010 provozuje v pražských Vršovicích Café V lese.
Kobza byl jedním z pěti finalistů, kromě něj se do užšího výběru dostali Vladimír Bystrov (Bison & Rose), Hany Farghali (ČSOB), Ivo Měšťánek (CHM Communication) a Václav Pavelka (Native PR). Výroční ocenění PR osobnost roku pošesté vyhlásila oborová Asociace public relations agentur.
Smyslem soutěže je ocenit aktuální práci PR manažerů, ředitelů komunikace a dalších profesionálů v oboru PR. Kandidáti byli letos nominováni za konkrétní počin v období uplynulého roku, tedy zhruba od června 2013 do srpna 2014. PR osobností roku by měla být „výrazná osobnost, která odvážně a kreativně prosazuje moderní trendy i zavedené postupy v public relations“.
Volba osobnosti je tříkolová, první i druhé kolo bylo v gesci odborného panelu. V prvním kole bylo nominováno 43 kandidátů a kandidátek, ve druhém vznikl shortlist pěti postupujících.