Čisté investice do reklamy v rádiích letos ve třetím čtvrtletí činily 246 milionů Kč, meziročně o 4 % víc. „Jsou to data po odečtení slev, respektive před započítáním přirážek. Před agenturními provizemi a před bonusy mediálních agentur,“ upřesnil Pavel Lupjan z marketingu Media Marketing Services, který data dnes prezentoval. Provozovatelé rádií jeho ústy zopakovali, že agenturní odhady ceníkových hodnot reklamního prostoru neukazují realitu na trhu.
„Hodně z toho tvoří reklama od lokálních klientů, kteří vykazují vyšší nárůst než národní reklama,“ podotkl k nárůstu ve třetím kvartálu Lupjan. Podle toho, co vykázali provozovatelé, přispěli k nárůstu inzerenti z oborů maloobchod, stavebniny, automobily, finanční instituce a farmacie, meziročně méně naopak inzerovalo elektro, počítače, nákupní centra, nábytek.
Na základě říjnových objednávek obchodníci z rádií očekávají, že před Vánocemi, tedy ve čtvrtém kvartálu, poroste inzertní aktivita prodejců elektra, nákupních center a producentů rychloobrátkového zboží.