
BrainZone vydává třeba kapelu Chinaski. Na snímku její frontman Michal Malátný. Foto: BrainZone
Hudební label BrainZone, který vydává kapely Chinaski, Lucie nebo zpěvačku Annu K., spustil během pandemie novou divizi Sync & Publishing. Pomáhá umělcům najít jiné zdroje příjmů, než jsou koncerty a merchandising. Nabízí tak hledání příležitostí, jak hudbu dostat do reklam, filmů, televizního vysílání, počítačových her či nejrůznějších znělek. Ředitelkou BrainZone Sync & Publishing je Marie Zhořová.
BrainZone slibuje kapelám a interpretům nový typ spolupráce, který jim zaručí mnohem větší autonomii oproti tradičnímu label dealu. „Svět po období pandemie začal být navíc otevřenější i menším umělcům, tedy nejen hvězdám zastupovaných velkými labely a katalogy. Možnost zastoupení v oblasti synchronizace nabízíme nejen nezávislým umělcům s vlastní tvorbou, ale i skladatelům hudby k filmu či reklamní hudby. Náš záběr je v tomto ohledu mezinárodní,“ vysvětluje Zhořová.
Rozdíl oproti standardnímu rozsahu spolupráce s labelem je ten, že vlastníkem masteru, tedy nahrávky, zůstane umělec a nikoliv label. Umělec s nahrávkou proto může jakkoliv nakládat.
Kromě Evropy se BrainZone v této oblasti hodlá zaměřovat i na USA a v rámci portfolia bude usilovat o průnik hudby českých autorů například na populární videoplatformu Netflix, do reklam, východoevropských filmů, ale i na český trh. „Oproti místním katalogům znělek je cílem BrainZone dosáhnout přínosu pro umělce tím, že dohodnuté spolupráce budou založeny na strategických přínosech pro obě strany a mohou být proto dlouhodobé,“ tvrdí ředitel hudebního labelu BrainZone David Tkáč.

Apolena Rychlíková odchází z Alarmu

Generálním ředitelem ČT zvolen Jan Souček, Petr Dvořák po 12 letech končí

Parlamentní listy mění majitele, přebírají je Pavlíček a Španěl do firmy Naše média
