Už příští pondělí proběhne soutěžní přehlídka mobilních aplikací AppParade. Vyhrajte Apple Watch.

Lagardere plánuje koupi ekonomických webů, „rozhlížejí se“ i Mafra a Economia

Zleva Michel Fleischmann, Michal Feix, Martin Konrád, Kamil Čermák a Štěpán Košík na Foru Media

Zleva Michel Fleischmann, Michal Feix, Martin Konrád, Kamil Čermák a Štěpán Košík na Foru Media

Koncentrace mediálního trhu do rukou největších hráčů bude pokračovat, naznačili v dnešní debatě na konferenci Forum Media na pražském Žofíně manažeři předních mediálních domů.

„Připravujeme další akvizice, nemusí to být jenom média,“ prohlásil prezident rozhlasové skupiny Lagardere (Frekvence 1, Evropa 2, BBC/Zet, Bonton) Michel Fleischmann, doplnil, že půjde o „obsahové servery spíše zaměřené na ekonomickou stránku“. „Budeme také mnohem víc vyhledávat spolupráci, v rádiích, s tisky,“ řekl dál.

„Nákupy Mafry pro nás byla nejzásadnější akvizice. Ale budeme se rozhlížet dál,“ podotkl Štěpán Košík, předseda představenstva Mafry podnikatele a politika Andreje Babiše. Integrováním AGF Media, vydavatelství zdarma rozdávaného 5plus2, podle něj Mafra posílí v oblasti grátis titulů, tisků rozdávaných zdarma. „Krok číslo jedna je konsolidace grátis titulů,“ řekl Košík. Rušit se nemá žádný z nich: „Určitě je zachovávat budeme. Bude to o tom, aby k tituly dobře zapadly k sobě.“ „Personálně posílit“ mají deník MF Dnes i Lidové noviny.

Výkonný ředitel Seznamu Michal Feix zase naznačil, že nákup třetiny vydavatelství Borgis od šéfredaktora deníku Právo Zdeňka Porybného nebyl posledním krokem tímto směrem. „Akvizicie měla potvrdit to, co jsme si s panem Porybným řekli před časem, totiž že tyto dvě společnosti se nehodlají rozkmotřit a hodlají si pomáhat ať obsahově, nebo finančně,“ uvedl Feix. „Akvizice Borgisu není vstup Seznamu na tiskový trh,“ upozornil přitom, strategii v tisku prý dál určuje Porybný jako většinový vlastník, Seznam si koupí třetiny jen „pojistil nákup obsahu“ od něj, „že se za dva tři roky k Borgisu nedostane nikdo jiný, kdo by nám tak zkomplikoval odebírání obsahu pro Novinky.cz„.

„Poohlížíme se, ale do Vánoc určitě nic nového nebude,“ uvedl také šéf Bakalovy Economie a Centrum Holdings Kamil Čermák. „Economia a Centrum Holdings na prodej nejsou, vlastník má v médiích dlouhodobé a strategické plány,“ řekl taky. Vyjádřil se také ke konci časopisu Bel Mondo: „Díváme se na své aktivity bez sentimentu, díváme se na kvalitu obsahu a aby byl dostatečně zpeněžen.“

Televize Prima se podle generálního ředitele Martina Konráda hodlá zaměřovat kromě klasické obrazovky také na online. „Dnes jsme číslo 7 na webu, i tam budeme do budoucna směřovat své aktivity,“ uvedl šéf Primy. „Web bude cesta, do které budeme investovat příští rok, spustíme další weby. A pustíme se ještě do jednoho většího projektu,“ naznačil. Podobně jako společný prodej reklamy Primy a Barrandova v uskupení Media Club vidí Konrád pro svůj podnik možnosti v obchodním zastupování webů.