Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Lagardere pokutována, že na BBC/Zet nevysílala program Českého rozhlasu

Koncern se sankci od rady pro vysílání hodlá bránit u soudu.

  • ČTK
  • 06. 03. 2014 16:25
Na proměnu BBC v Zet dohlíží výkonný ředitel Lagardere Miroslav Hrnko. Foto: Martina Votrubová

Na proměnu BBC v Zet dohlíží výkonný ředitel Lagardere Miroslav Hrnko. Foto: Martina Votrubová

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání pod novým předsedou uložila provozovateli rádia BBC/zet, společnosti Lagardere - má též rádia Frekvence 1, Evropa 2, Bonton či Dance - pokutu 100.000 Kč za údajné neplnění licenčních podmínek. Upozornila, že stanice loni do vysílání nezařazovala programové bloky dodávané Českým rozhlasem.

Společnost BBC Radiocom s Českým rozhlasem léta spolupracovala jako místní pobočka zahraničního vysílání BBC, než ji koupila a loni k 1. března převzala Lagardere. Na podmínce vysílat dopoledne a odpoledne dva dodávané tříhodinové bloky Český rozhlas trval. Lagardere naopak začala využívat vlastní materiály připravované v rámci nástupnického projektu Zet, což podle ní zákon i licenční podmínky umožňují.

„Jsme plně přesvědčeni, že rozhodnutí rady o udělení pokuty není s ohledem na naše licenční podmínky v souladu s právem, a proto jej nepochybně napadneme u soudu,“ sdělil ČTK výkonný ředitel Lagardere Active v ČR Miroslav Hrnko, podle kterého je tímto krokem mařena investice francouzského vlastníka v České republice a zvažují i postup, jak se bránit proti způsobeným škodám. „Po roce vysílání se nás rada rozhodla pokutovat za zcela nelogický výklad našich licenčních podmínek, který je od počátku účelově podsouván a prosazován Českým rozhlasem. Nechci spekulovat o motivech takového jednání, ale s ohledem na časový odstup a odklad rozhodnutí jsme měli za to, že rada uznala naši argumentaci,“ poznamenal Hrnko.

Rada, která se nyní přiklonila na stranu Českého rozhlasu, při svém rozhodnutí posuzovala vysílání z 24. března, kdy podle ní provozovatel nedodržel stanovené programové a vysílací schéma.

Spolupráce BBC a Českého rozhlasu oficiálně skončila na konci loňského února. Rozhlas proti převzetí podal stížnost mimo jiné u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Tehdejší schválení transakce radou napadl rozhlas také soudně; na konečný výsledek u Nejvyššího správního soudu se zatím čeká. „Také věříme, že rozhodnutí nejvyššího správního soudu potvrdí rozhodnutí městského soudu, který žalobu Českého rozhlasu na souhlas Rady o převodu vlastnictví společnosti BBC Radiocom zamítl. To by mohl být klíč a první krok k definitivnímu vyřešení situace,“ uvedl Hrnko.