Národní federace hudebního průmyslu rozeslala v podobě PDF první číslo čtvrtletníku Svět vinylů, pro první kvartál 2018. Jde o přehled novinek, redakci vede Josef Vlček. „Vzhledem k rostoucí oblibě tohoto specifického formátu jsme přistoupili k této formě jeho propagace,“ vzkazují gramofirmy.

Laštovka z Ogilvy nastoupil do Comtechu

Reklamní skupinu Ogilvy Group opustil další odborník na digitální reklamu. Po šesti letech v Ogilvy má Petr Laštovka budovat v Comtechu „digitální empatii“.

Petr Laštovka

Petr Laštovka

Strategický reklamní plánovač a odborník na digitální reklamu Petr Laštovka nastoupil v září do komunikační agentury Comtech. Do poloviny července působil v Ogilvy Group. Skupinu Ogilvy během letošního podzimu opustí i výkonný ředitel její digitální agentury OgilvyOne Pavel Matějíček.

Podle ředitele Ogilvy Group Ondřeje Obluka nahradil Petra Laštovku Eduard Piňos z Nydrle Digital, který v srpnu nastoupil do Ogilvy jako nový strategický plánovač.

O nástupci Pavla Matějíčka by se mělo rozhodnout v rámci několika týdnů. „Srpnová bilance Ogilvy Group je taková, že sedm lidí od nás odešlo a jednadvacet přišlo, mimo jiné kvůli stavění týmu pro Tesco,“ řekl Médiáři Obluk.

Laštovkovým úkolem na pozici nového group strategic plannera Comtechu bude vytvořit v této agentuře „digital empathy“ („digitální empatii“), jinými slovy zaměřit se na plánování a realizaci digitálních aktivit klientů. Médiáři to sdělil ředitel Comtechu Jan Rauschert.

Laštovkův nástup souvisí podle informací Médiáře mimo jiné s vítězstvím Comtechu v tendru na nový web zpracovatele plastů Fatra, který patří do firemního portfolia Agrofertu Andreje Babiše. Zde se momentálně jedná o podpisu smlouvy. Nový manažer se bude podílet i na online komunikačních aktivitách automobilové značky Mercedes-Benz, které má Comtech na starost.

„Mým úkolem je uvědomit trh o tom, že Comtech je od nynějška v oblasti digitálu stejně silný jako v oblasti strategické tvorby a že se o něm ještě uslyší,“ prohlásil Laštovka pro Médiář. V Ogilvy Group se v uplynulých šesti letech podílel na rozvoji nového byznysu. Mimo jiné dělal na komunikačních strategiích pro ČSOB, Nestlé a Aquilu a na přípravě digitálních aktivit pro českou pobočku T-Mobilu. „Stále považuji Ogilvy za vysokou školu planningu a za síťovou agenturu s nejlepší strategickou jednotku na českém trhu. Mám v sobě ‚ogilví‘ DNA a DNA O2 a tahle modročervená krev už mi zůstane,“ prohlašuje manažer. 

Pro zmíněného operátora O2 pracoval Laštovka v letech 2005 až 2009, nejdřív jako specialista na online média a online služby, později jako marketingový manažer. Poté strávil rok jako ředitel digitální strategie agentury Euro RSCG 4D (dnes Havas Worldwide Digital Prague). V OgilvyOne začal pracovat v roce 2011.

Do Comtechu zlákali Laštovku podle jeho slov Jan Rauschert s account directorem agentury Jiřím Hauškou. „Oba jsou také ogilví plémě,“ komentoval to Laštovka. Rauschert v minulosti působil v Ogilvy jako experimental marketing director OgilvyAction, Hauška jako account director OgilvyOne.

Kromě práce pro stávající i nové klienty Comtechu bude Laštovkovým úkolem podílet se na případném zapojení agentury do digitální sekce Asociace komunikačních agentur, kam Comtech kandiduje. „Dřív jsem v digitální sekci zastupoval Ogilvy a byl jsem členem pracovní skupiny, která realizovala Digitální akademii AKA, vzdělávající account manažery členských agentur. Mezi mé ambice v Comtechu tedy patří i další působení v digitální sekci, protože si myslím, že práce v ní má smysl,“ říká Laštovka.