V Cannes se rozdávali Lvi v kategorii Film Craft, ale na české práce se nedostalo. VMLY&R neproměnila ani jednu ze tří svých nominací. Zůstává ale jedinou českou agenturou, která své práce dostala na shortlist a další šanci má v kategorii PR. Grand Prix z kategorie Film Craft mají agentury Final Cut a Droga5 za kampaň pro noviny The New York Times. V soutěži Young Lions bohužel české týmy nedosáhly na první tři pozice v kategoriích Print ani Marketers.

Lavazza přebírá od Marsu jeho kávový byznys, s kávovary Flavia a automaty Klix

Ústředí firmy Lavazza v italském Turíně. Foto: Andrea Guermani

Ústředí firmy Lavazza v italském Turíně. Foto: Andrea Guermani

Italská pražírna kávy Lavazza převezme od amerického koncernu s globální působností Mars jeho aktivity týkající se kávy, soustředěné v divizi Mars Drinks. Italové tak kupují přední značky v segmentech office coffee service a prodejních automatů. „Ty nabízejí značné příležitosti pro růst a rozvoj,“ je přesvědčen Antonio Baravalle, generální ředitel Lavazza Group. Jedná se hlavně o systémy Flavia (kávovary pro kanceláře) a Klix (volně stojící prodejní automaty na nápoje). Transakce podléhá schválení regulačních orgánů a na některých trzích konzultaci se zaměstnanci. Měla by být ukončena letos v prosinci.

Podniky Mars Drinks zahrnuté v akvizici generovaly v roce 2017 obrat kolem 350 milionů dolarů (v přepočtu asi 7,8 miliardy Kč) a zaměstnávala 900 lidí. Tímto obchodem bude Lavazza Group rozvíjet byznys v USA, Německu, Velké Británii, Francii, Kanadě a Japonsku, včetně výrobních závodů ve Velké Británii a ve Spojených státech. Společně s předchozími akvizicemi – Carte Noire a ESP ve Francii, Merrild v Dánsku, Kicking Horse Coffee v Kanadě, NIMS v Itálii a Blue Pod Coffee v Austrálii - italská skupina dál posílí své přímé pokrytí všech segmentů trhu s kávou.