Obrat skupiny Česká lékárna holding, která provozuje tuzemskou síť lékáren Dr. Max, loni dosáhl 16,1 miliard Kč, o 8 % víc než v předchozím roce. Kromě české sítě Dr. Max patří pod skupinu také lékárny na Slovensku, v Rumunsku a v Srbsku. Skupina působí i v Polsku, kde má kromě vlastních lékáren i franšízovou síť. Chystá se rovněž vstup do Itálie. Český Dr. Max má na celkovém obratu podíl 53 %. Zásluhu na rostoucím obratu má zejména růst privátních značek a e-shopu. Pro letošní rok chystá Dr. Max specializovanou síť zdravotnických potřeb. Česká lékárna holding patří investiční skupině Penta.
Síť disponuje několika vlastními značkami, celkem se jedná o 320 položek. Patří sem kosmetika Nuance, dětská výživa Amilk, fotoprotekce Equilibria, vlastní značky dentální péče, kloubní výživy, probiotika, léky a masti, doplňky stravy, vitamíny, čaje a sirupy. V loňském roce utržil Dr. Max v Česku za vlastní značky 1,11 miliardy Kč, meziročně o 25 % víc. Za celou skupinu činil obrat vlastní značek 1,85 miliardy Kč.
Mezi nejprodávanější kategorie vlastních značek patří minerály, probiotika a vitamíny. Obecně tvoří doplňky stravy 54 % z celkového obratu privátních značek. Dalších 24 % dělají kategorie ostatní, kam patří třeba čočky, náplasti nebo špunty do uší. S 19 % následuje dermokosmetika, kterou loni Dr. Max podpořil výstavbou dermokoutků. Momentálně jich má 75, do konce letošního roku jich má být 100. Do expanze dermokoutků skupina investuje 200 milionů Kč.
Letos chce skupina řady vlastních značek dál rozšiřovat, například o bylinkové čaje, kombinované vitamíny, speciální dětské přípravky, minerály nebo léčbu oparů. Na trh půjde také mužská řada péče o pleť značky Nuance. Lepší výkonnost privátních značek v loňském roce přisuzuje Česká lékárna holding změnám ve věrnostním programu. V něm je registrováno 2,8 milionů zákazníků, meziročně o 300.000 lidí víc.
E-shop lékáren Dr. Max, který je v provozu od roku 2016, měl loni obrat 404 milionů Kč. Meziročně obrat narostl o 100 % a má podíl 2,5 % na celkovém obratu sítě. Celkem má síť v Česku 423 prodejen (loni otevřela 26 nových), z toho 400 slouží jako výdejní místo e-shopu. Osobní odběr se při objednání z e-shopu loni uskutečnil v 84 % případů. Od konce loňského roku spustil Dr. Max rezervační systém objednávek, který má kontrolovat stav zboží v lékárnách. Systém zatím funguje v 60 lékárnách, během června už by měl být ve všech pobočkách.
Síť zdravotnických potřeb začne na jaře
Od konce letošního jara Dr. Max chystá start nové specializované sítě lékáren zdravotnických potřeb. Rozdílem od klasických lékáren má být přístup zaměstnanců, kteří musí v tomto případě zákazníkům věnovat víc času. Prodejna je také náročnější na skladové zásoby. V nové síti se budou prodávat prostředky na inkontinenci, obvazový materiál, měření, zdravotní obuv, produkty pro matku a dítě.
Dr. Max chce klást důraz na vlastní značky, hlavně v případě teploměrů a přípravků ústní hygieny. Součástí má být i sortiment související s moderním životním stylem, jako jsou pásky a bandáže. Pilotní prodejny budou fungovat v Chebu, Modřanech, Brandýse nad Labem a Sedlčanech. Rozdíl je kromě specializace i v barvě, nová síť bude místo zelené-bílo-červené stylizovaná do modro-bílo-červené.