
Lenka Kabrhelová
Lenka Kabrhelová přechází z Českého rozhlasu do internetových Seznam Zpráv. Bere s sebou i tým, se kterým dosud připravovala úspěšný podcast Vinohradská 12. Redakci Seznam Zpráv tak posílí i renomovaný zvukový designér Martin Hůla, editor Pavel Vondra a producentka Barbora Sochorová. Nové podcasty začnou připravovat od jara letošního roku.
„Dostali jsme nabídku vytvořit nový podcast na serveru Seznam Zprávy. Po téměř třech letech intenzivní práce na zpravodajském podcastu v Českém rozhlasu jako tým cítíme, že je čas na změnu,“ říká Kabrhelová. „Těšíme se na možnost posunout kupředu úspěšný formát, který jsme vybudovali, s týmem kvalitních novinářů, kteří se v Seznam Zprávách věnují kritické žurnalistice. Zárukou vysokého standardu novinařiny je pro nás i plánovaná spolupráce s Radkem Kedroněm, který byl ve své roli šéfredaktora iRozhlas.cz nejbližším obsahovým partnerem našeho týmu.“
Kedroň nastupuje do Seznam Zpráv jako zástupce šéfredaktora pro investigativu a publicistiku. Předtím v rozhlasu vybudoval zmíněný zpravodajský web.
„Seznam má předpoklady stát se místem, kde mohou Češi poslouchat ty nejlepší tuzemské podcasty a digitální audio obecně,“ prohlásil Jakub Unger, ředitel divize zpravodajství a rádií Seznamu. „Příchod Lenky Kabrhelové a jejího týmu významně urychlí rozvoj naší úspěšné podcastové platformy, a zároveň je příležitostí pro rozšiřování kvalitního obsahu našich rádií,“ dodal Unger.
Lenka Kabrhelová byla v minulosti rozhlasovou zahraniční zpravodajkou v Rusku a USA. Za podcast Vinohradská 12 dostala novinářskou cenu Karla Havlíčka Borovského.
Podle mluvčího Českého rozhlasu Jiřího Hošny bude podcast Vinohradská 12 dál jedním z důležitých programových prvků veřejnoprávního rádia, existovat má i bez původního týmu. „V nejbližších týdnech oznámíme jméno osobnosti/osobností, které budou podcast připravovat a pokračovat v rozvoji této úspěšné značky,“ uvedl na Twitteru.
Zájem o podcasty, s nimiž redakce Seznam Zpráv začala v prosinci 2019, roste v meziročních srovnáních o stovky procent. Ke konci loňského roku 2021 pořady sbíraly průměrně 260.000 digitálních poslechů týdně.

Slovenská agentura Effectivity otevřela českou pobočku Effe Prague

Technologičtí giganti vyhlížejí století Afriky
