Populární moderátor Leoš Mareš připravuje svou další show pro televizi. Po QI show a Show Leoše Mareše, které v minulosti vysílala Prima, moderátor tentokrát spolupracuje s komerční jedničkou, televizí Nova. Na obrazovky má novinka přijít letos na podzim. Na setkání s novináři to dnes řekla programová ředitelka Novy Silvia Majeská. Nemělo by jít o kopii předchozí show na Primě. Nova se podle Majeské snaží ve spolupráci s Marešem o inovativnější formát, který by mu „měl sedět jako osobnosti“.

Silvia Majeská, programová ředitelka televizí Nova a Markíza. Foto: Vojta Herout
Majeská si pochvaluje výsledky spolupráce s Marešem v loňském roce, kdy vystupoval jako jeden z porotců v SuperStar, a zdůrazňuje, že Nova ustavila interní kreativní interní tým, který zajišťuje vývoj formátu i jeho produkci.
„Půjde třikrát nebo čtyřikrát týdně. Máme hodně co nabídnout, ale nebude to typická late night show s hosty na sedačce před moderátorem,“ doplnil pro Médiář Didier Stoessel, generální ředitel skupiny CME, pod níž Nova spadá. Podle Stoessela novinka obsadí takzvaný třetí slot v prime timu, tedy čas po 22. hodině. „Tehdy už někteří chodí spát, ale jiní zůstávají u obrazovky, my jim nabídneme top kvalitu,“ řekl Médiáři šéf CME.
Archivní podcast: Show Leoše Mareše prodlužuje den
Investice do programu o 30 % vyšší

Didier Stoessel, generální ředitel CME. Foto: Vojta Herout
Novinka s Marešem je součástí mohutnější programové ofenzívy, kterou Nova s novým vlastníkem (skupinou PPF) a novým vedením chystá. Jak také šéf CME řekl na dotaz Médiáře, do produkce nových pořadů letos Nova investuje o 30 % víc peněz než v předchozím roce.
Dalšími pořady pro podzimní sezónu, které Nova dnes avizovala, budou komediální seriál podle německé předlohy Pan profesor s Vojtěchem Dykem v hlavní roli pedagoga s neotřelými metodami, vědomostní soutěž Na lovu, cestovatelsko-kulinářská docureality s šékuchaři-porotci show MasterChef a také reality show Love Island. Všechny tři posledně jmenované mají britskou předlohu.
Love Island, původně vysílaný britskou ITV, má především přitáhnout diváky k placené videotéce Voyo, kde bude těžiště show. Částečně se show bude objevovat také na televizní stanici Nova 2 a v podobě sestřihů rovněž na hlavním kanálu Novy. Castingy lokální verze Love Islandu začínají dnes, Nova do soutěže hledá dvacítku mladých lidí (deset žen a deset mužů), kteří budou po dobu tří měsíců ve vile na Kanárských ostrovech soutěžit o peníze. Kromě české vzniká i verze pro Slovensko.
Čerstvý ředitel CME vidí Novu stále jako televizi s kvalitní programovou nabídkou pro celou rodinu, ale také jako inovativního tvůrce. Stoessel má o Nově představu lídra trhu, který je zároveň vyzyvatelem. Řekl rovněž, že televize bude chtít obsadit novinkami i programové sloty, na které se dosud nezaměřuje, jako je právě zmiňovaný čas po 22. hodině.
Každý rok 15 až 20 novinek exkluzivně pro Voyo

Vila na Kanárských ostrovech, kde se natáčí reality show Love Island. Foto: TV Nova
Už dřív Nova vyhlásila strategii soustředit se vedle televizního vysílání financovaného reklamou a poplatků od kabelových, satelitních a IPTV operátorů výrazněji také na svou placenou videotéku Voyo. Plánuje proto jednak posílit akvizici, jednak produkovat řadu vlastních novinek čistě jen pro internet. Celkově se má Voyo proměnit z archivní knihovny v nabídku těch nejlepších filmů a seriálů, klasických i nových. Z českých filmů tak jde momentálně o tituly Poslední aristokratka, Případ mrtvého nebožtíka, Ženy v pokušení, Signál či Špindl 2.
Každý rok má Voyo uvádět 15 až 20 původních nových formátů, má se jednat o reality show jako je například zmíněný Love Island, kriminální i komediální seriály, pravdivé příběhy či dramata. Kromě toho bude Nova využívat pro Voyo i výrobu sesterských zahraničních televizí ze skupiny - k dispozici je tak třeba slovenská verze reality show Svatba na první pohled. Přibude třeba také australská. Zároveň Nova hodlá víc investovat také do produkce nových českých filmů.
Hotová díla chce Nova pro Voyo nakupovat u BBC, ITV, ZDF, Studio Canal, Endeavoru či Viaplay. Zřetelně tak převažují evropští vysílatelé a producenti. Americké služby jako HBO či Disney totiž budují vlastní online videotéky, silným konkurentem je i čistě internetový Netflix.
Nabídka filmových předplatných v Česku roste
Pořady z televize má být brzy možné přehrát si na Voyu dva týdny před jejich uvedením v televizi, dosud je to týden. Videotéka nabízí souběžné internetové vysílání televizních kanálů. Přibýt má čtyřiadvacetihodinový catch-up, tedy možnost přehrát si vysílání (ne jednotlivé pořady, ale proud) až den poté, co běžel v televizi.
Jak šéf CME Didier Stoessel také Médiáři řekl, momentálně má Voyo přes 100.000 předplatitelů, pomohl mu loňský „covidový“ rok, kdy lidi byli nuceni kvůli pandemii zůstat a zabavit se doma. Cílem je do pěti let dosáhnout na milion abonentů. Předplatné videotéky Voyo stojí 159 Kč, momentálně není v plánu cenu zvyšovat.

Čestmír Strakatý odchází z Reflexu, opouští Prostor X

Z ČT odchází Alžběta Plívová, vedoucí komunikace a autorka ČT Edu

Petr Dvořák: Dvanáct let v čele České televize byl prime time of my life
