Zkušený mediální podnikatel Leoš Pohl se chystá příští rok spustit nové televize. „Připravujeme masivní rozšíření naší nabídky, a to jak z hlediska obsahu, tak způsobu šíření. Chceme promluvit i do over-the-top, protože už máme za sebou úspěšné testy placených služeb na mobilech a tabletech bez ohledu na to, jaký mají operační systém,“ řekl v rozhovoru s Médiářem.
Pohl prostřednictvím firmy Československá filmová společnost provozuje od roku 2005 placený kanál CS Film zaměřený na tuzemskou kinematografii, od roku 2007 dopolední program CS Mini s filmy pro děti. Letos na jaře ve vlastním pražském multiplexu spustil dokumentární KinoSvět a noční program Horor Film.
Československá filmová společnost Pohlovi nese v posledních několika letech zisky v řádu milionů korun při tržbách desítek milionů.
HOSPODAŘENÍ ČESKÉ FILMOVÉ SPOLEČNOSTI | ||
rok | tržby* | zisk* |
2005 | 10 | -5,7 |
2006 | 22 | -9,4 |
2007 | 32 | 9,1 |
2008 | 31 | 1,1 |
2009 | 35 | 6,3 |
2010 | 37 | 8,4 |
2011 | 40 | 4,4 |
2012 | 35 | 4,5 |
* V milionech Kč. Zdroj: účetní závěrky firmy |
Nové stanice by měly opět přinést určitý tematický okruh filmů. „Bude se to blížit tomu, co teď děláme,“ řekl Pohl k obsahovému zaměření chystaných kanálů. Naznačil, že má jít o neplacené kanály. Konkrétnější zatím nebyl.
O termínu spouštění nových stanic není ještě rozhodnuto. „Bude to jaro, nebo podzim. Jsme na to dostatečně připraveni, jde jen o to, to dotáhnout. Máme za sebou příliš revoluční rok,“ podotkl Leoš Pohl s ohledem na letošní spouštění dvou kanálů a rozvoj internetových služeb. Mezi ně patří internetový obchod s filmovými nosiči s českými a slovenskými snímky Filmpost či připravovaná videotéka Film Popular. Také obsah služeb na internetu bude podle Pohla „hodně spojený s tím, co děláme v televizi, půjde to víc do nik“.
Jasněji je ohledně způsobu šíření. „Nechceme jít zatím do satelitu. Myslíme si, že z hlediska sledovanosti a ratingu nám nepřinese to, co bychom do něj investovali. Byť by to bylo v MPEG-4,“ uvedl Leoš Pohl. Cesta tak má vést pozemními sítěmi digitální televize, zbývá jen rozhodnout, zda regionálními, či celoplošnými. Konkrétně KinoSvět se od začátku listopadu rozšířil z Prahy na Mostecko a Litvínovsko regionálním multiplexem.
O rozvoj kanálů se má s Pohlem starat jeho nový zaměstnanec, šéf marketingu František Malina, donedávna mluvčí Českého telekomunikačního úřadu a předtím české pobočky UPC. „Bude především dbát o postupný rozvoj televize dokumentárních filmů KinoSvět. Počítáme s jeho významnou účastí i v dalších chystaných projektech,“ oznámila Pohlova firma k Malinově prosincovému nástupu.
Pohl je též spoluvlastníkem komerčně úspěšného Rádia Dechovka. Také to má příští rok rozšiřovat své pokrytí, a to na analogových středních vlnách. Na nich vysílá z Prahy a Brna, mají přijít České Budějovice, Plzeň a Ostrava.