Modelová situace pátečního odpoledne a krizového tématu v médiích, kterými se šíří negativní zpráva. Okamžitě ji vydávají webové portály a po víkendu proniká i do tištěných deníků. Jedinou šancí, jak této situaci předejít nebo její dopad minimalizovat, je monitoring v reálném čase. V případě dosavadního modelu denních reportů by se riziková publicita objevila až v pondělních souhrnech.
Archiv s automatickými výstřižky v reálném čase
Začátkem listopadu minulého roku oznámila společnost Monitora Media spuštění služby Monitora.cz pro real-time monitoring médií. Nabízí nejobsáhlejší mediální databázi na českém trhu a díky dohodám se všemi významnými vydavatelskými domy v rámci základního paušálu také kompletní archiv, který v některých případech sahá až do roku 2003. Ten poskytuje veškeré náhledy tištěných výstupů (v PDF či JPG) s automatickou výstřižkovou službou. Stejně jako k tištěným periodikům přistupuje Monitora i k online médiím, kdy automaticky zachytí a nabídne kompletní článek v obrazovém formátu a průběžně jej v případě jakýchkoli změn v archivu aktualizuje.
Rychlost, jednoduchost a uživatelská flexibilita
Vyhledávání v archivu Monitory je rychlé a přesné. Po zadání klíčového slova v rámci jednorázového hledání lze získat výsledky během několika vteřin – a to právě už v rámci kompletního archivu. Ještě jednodušeji lze pak výsledek zanalyzovat. Zobrazí se stránka s časovou osou vyhledávaného období, nejkvalitnějšími články, statistikami podle typů médií a řadou dalších zajímavých dat. K dispozici je uživatelům také rychlý export výsledků, který nabízí dva výstupní formáty seznamu článků: dokument MS Excel a soubor HTML.
Služba zaindexuje článek nejdéle do půl hodiny po jeho vydání, resp. od chvíle, kdy vydavatel poskytne podklady. Monitora zde nastavuje nový standard pro monitoring médií v reálném čase, kdy je v mnoha případech daný titul v databázi dříve, než si jej mohou čtenáři zakoupit na stánku.
Systém umožňuje pro každý uživatelský účet nastavit sledovaná klíčová slova. Z výčtu výskytů těchto sledovaných témat se pak stává jakási kontinuální timeline, což je právě pro průběžný monitoring naprosto ideální. Témata se dají jakkoliv oddělovat, seskupovat či jednotlivě selektovat v samostatně vypisovaná témata.

Pomyslná timeline - podobně, jak ji známe ze sociálních sítí. Přesně tak se v reálném čase „feedují“ články v médiích, které obsahují nadefinovaná klíčová slova
Pokročilé nástroje a analytika
Témata lze samozřejmě samostatně analyzovat, ale také srovnávat mezi sebou. V tomto případě se pak do stránky statistik promítá více dat, která jsou barevně rozlišena. Tento nástroj je vhodný zejména pro srovnání klienta s jeho konkurencí. Monitora dále nabízí vyhodnocování sdílení jednotlivých mediálních výstupů na sociálních sítích, konkrétně Facebooku, Twitteru a Google+.
Samozřejmostí je i průběžný reporting formou e-mailových zpráv na denní bázi či v reálném čase v případě nastavení alertů například pro krizovou komunikaci. Ten lze ještě doplnit o možnost zasílání SMS zpráv v případě právě zmiňované krizové komunikace.
Monitoring na zkoušku
V současné době využívá Monitoru široká škála společností a organizací, mezi nimiž lze nalézt například Transparency International, Pražskou teplárenskou, CBRE a desítky dalších.
Pro nové zákazníky nabízí Monitora založení účtu na 14denní zkušební období, během kterého jsou uživateli zpřístupněny veškeré možnosti a nástroje tak, jak je tomu v placené verzi. Může tedy vyzkoušet real-time monitoring, kvalitu a relevanci výstupů na daná klíčová slova, jejich filtrování, nastavení nových témat, nastavení a podobu exportu nebo třeba právě analýzu mediálních výstupů. Cenová politika společnosti přitom není nijak agresivní a naopak velice dobře konkuruje ostatním hráčům na českém trhu monitoringu médií. Kalkulace je zákazníkovi představena na základě jím nastaveného účtu a je tedy maximálně šitá na míru každého subjektu.
Přednosti služby Monitora.cz
- Monitoring v reálném čase
- Monitoruje o 20 % více tištěných a online zdrojů než konkurence
- Rychlé náhledy výstupů v tištěných médiích formou automatických výstřižků
- Pokročilé analýzy a měření
- Přehled o dopadu výstupů na sociálních sítích (Facebook, Twitter, Google+)
- Archiv tištěných médií až do roku 2008
- Rychlost zpracování dotazů
- Analýza a měření mediálního zásahu
Vyzkoušejte plnohodnotnou 14denní zkušební verzi na www.monitora.cz.
Text je placenou inzercí firmy Monitora Media