Hudebník a producent Karel Vágner prodal vydavatelství Multisonic, píše E15. „Ve chvíli, kdy něco vydáte, visí deska během krátké doby někde na internetu,“ řekl, proč se firmy po 29 letech zbavil.

Lepší monitoring médií s analýzou a měřením PR

Trh s monitoringem médií v Česku donedávna deset let stagnoval. Podle čeho služby vybírat dnes a na jaké klíčové atributy by se měli zákazníci soustředit? A potřebují vůbec monitoring v reálném čase?

Modelová situace pátečního odpoledne a krizového tématu v médiích, kterými se šíří negativní zpráva. Okamžitě ji vydávají webové portály a po víkendu proniká i do tištěných deníků. Jedinou šancí, jak této situaci předejít nebo její dopad minimalizovat, je monitoring v reálném čase. V případě dosavadního modelu denních reportů by se riziková publicita objevila až v pondělních souhrnech.

Archiv s automatickými výstřižky v reálném čase

Začátkem listopadu minulého roku oznámila společnost Monitora Media spuštění služby Monitora.cz pro real-time monitoring médií. Nabízí nejobsáhlejší mediální databázi na českém trhu a díky dohodám se všemi významnými vydavatelskými domy v rámci základního paušálu také kompletní archiv, který v některých případech sahá až do roku 2003. Ten poskytuje veškeré náhledy tištěných výstupů (v PDF či JPG) s automatickou výstřižkovou službou. Stejně jako k tištěným periodikům přistupuje Monitora i k online médiím, kdy automaticky zachytí a nabídne kompletní článek v obrazovém formátu a průběžně jej v případě jakýchkoli změn v archivu aktualizuje.

Rychlost, jednoduchost a uživatelská flexibilita

Vyhledávání v archivu Monitory je rychlé a přesné. Po zadání klíčového slova v rámci jednorázového hledání lze získat výsledky během několika vteřin – a to právě už v rámci kompletního archivu. Ještě jednodušeji lze pak výsledek zanalyzovat. Zobrazí se stránka s časovou osou vyhledávaného období, nejkvalitnějšími články, statistikami podle typů médií a řadou dalších zajímavých dat. K dispozici je uživatelům také rychlý export výsledků, který nabízí dva výstupní formáty seznamu článků: dokument MS Excel a soubor HTML.

Služba zaindexuje článek nejdéle do půl hodiny po jeho vydání, resp. od chvíle, kdy vydavatel poskytne podklady. Monitora zde nastavuje nový standard pro monitoring médií v reálném čase, kdy je v mnoha případech daný titul v databázi dříve, než si jej mohou čtenáři zakoupit na stánku.

Systém umožňuje pro každý uživatelský účet nastavit sledovaná klíčová slova. Z výčtu výskytů těchto sledovaných témat se pak stává jakási kontinuální timeline, což je právě pro průběžný monitoring naprosto ideální. Témata se dají jakkoliv oddělovat, seskupovat či jednotlivě selektovat v samostatně vypisovaná témata.

Pomyslná timeline - podobně, jak ji známe ze sociálních sítí. Přesně tak se v reálném čase „feedují“ články v médiích, které obsahují nadefinovaná klíčová slova

Pomyslná timeline - podobně, jak ji známe ze sociálních sítí. Přesně tak se v reálném čase „feedují“ články v médiích, které obsahují nadefinovaná klíčová slova

Pokročilé nástroje a analytika

Témata lze samozřejmě samostatně analyzovat, ale také srovnávat mezi sebou. V tomto případě se pak do stránky statistik promítá více dat, která jsou barevně rozlišena. Tento nástroj je vhodný zejména pro srovnání klienta s jeho konkurencí. Monitora dále nabízí vyhodnocování sdílení jednotlivých mediálních výstupů na sociálních sítích, konkrétně Facebooku, Twitteru a Google+.

Samozřejmostí je i průběžný reporting formou e-mailových zpráv na denní bázi či v reálném čase v případě nastavení alertů například pro krizovou komunikaci. Ten lze ještě doplnit o možnost zasílání SMS zpráv v případě právě zmiňované krizové komunikace.

Monitoring na zkoušku

V současné době využívá Monitoru široká škála společností a organizací, mezi nimiž lze nalézt například Transparency International, Pražskou teplárenskou, CBRE a desítky dalších.

Pro nové zákazníky nabízí Monitora založení účtu na 14denní zkušební období, během kterého jsou uživateli zpřístupněny veškeré možnosti a nástroje tak, jak je tomu v placené verzi. Může tedy vyzkoušet real-time monitoring, kvalitu a relevanci výstupů na daná klíčová slova, jejich filtrování, nastavení nových témat, nastavení a podobu exportu nebo třeba právě analýzu mediálních výstupů. Cenová politika společnosti přitom není nijak agresivní a naopak velice dobře konkuruje ostatním hráčům na českém trhu monitoringu médií. Kalkulace je zákazníkovi představena na základě jím nastaveného účtu a je tedy maximálně šitá na míru každého subjektu.

Přednosti služby Monitora.cz

  • Monitoring v reálném čase
  • Monitoruje o 20 % více tištěných a online zdrojů než konkurence
  • Rychlé náhledy výstupů v tištěných médiích formou automatických výstřižků
  • Pokročilé analýzy a měření
  • Přehled o dopadu výstupů na sociálních sítích (Facebook, Twitter, Google+)
  • Archiv tištěných médií až do roku 2008
  • Rychlost zpracování dotazů
  • Analýza a měření mediálního zásahu

Vyzkoušejte plnohodnotnou 14denní zkušební verzi na www.monitora.cz.

Text je placenou inzercí firmy Monitora Media