V úterý 21. ledna 2020 proběhne v pražském kině Atlas další ročník Digiveletrhu, naší každoroční přehlídky, co komunikační agentury chystají na další rok. Agentury i klienti, můžete se hlásit.

Letáků řetězců v říjnu meziročně přibylo o 27 %, slev v nich o 15 %

Ve slevách byla nejčastěji značka Madeta, z produktů kvůli Dušičkám hřbitovní lampa.

Přinášíme další z pravidelných měsíčních analýz spotřebního koše na základě slev v letácích obchodních řetězců. Spolupracujeme na nich s webem Kupi.cz, jenž letáky shromažďuje a analyzuje.

Za měsíc říjen napočítal portál Kupi.cz celkem 1.456 vydaných letáků tuzemských obchodních řetězců, což znamená 28% nárůst oproti září, respektive o 27 % víc oproti říjnu loňského roku. Slev v nich bylo 33.580, což je o 14 % víc než v září, respektive o 15 % víc oproti loňskému říjnu.

Nejvíce promovaným produktem října byla Lampa hřbitovní, vzhledem k proběhlé Památce zesnulých, s celkovým počtem 33 slev. Na druhé příčce byla Coca-Cola, která „spadla“ ze zářijového prvního místa. Na třetí příčce byla Čokoláda Milka.

Nejpromovanější produkty října

název produktu množství slev
Lampa hřbitovní 4 ks 33
Coca Cola 1,75 l 32
Čokoláda Milka 100 g 28
Prací kapsle Ariel 35 ks 27
Aviváž Silan 0,9 l 24
Chrysanthemum - Chryzantéma 1 ks 23
Pivo světlé výčepní Originál 10° Gambrinus 0,5 l 22
Kojenecké mléko Sunar Complex 600 g 22
Limonáda Fanta 1,75 l 22
Pivo Pilsner Urquell 0,75 l 21

Zdroj: Kupi.cz

Nejčastěji promovanou značkou byla v říjnu značka Madeta, stejně jako v září, nyní byla ve 176 akcích. Druhé místo obsadila značka Orion (147 akcí), v září byla o příčku níž. Na třetím místě skončila privátní značka Lidlu Italiamo (127 slev).

Zastoupení značek v letácích

název značky počet
Madeta 176
Orion 147
Italiamo 127
Karlova Koruna 126
Albert 123
Opavia 120
Tesco 115
Olma 115
Hamé 113
Kostelecké uzeniny 109

Zdroj: Kupi.cz

V říjnu bylo nejvíc slev v kategorii alkohol a mléčné výrobky a vejce. Po roce bylo v nejvýhodnější akční ceně Pivo světlý ležák 12° Budweiser Budvar v Albertu za 14,90 Kč. Po pěti měsících byl v nejvyšší slevě v Globusu Ovocný čaj Ahmad Tea (40 g) za 44,90 Kč. Po roce byla v nejlepší akční ceně v Tescu Cibule kuchyňská žlutá (1 kg) za 9,90 Kč.

Nejvýhodnější akce za říjen

název produktu kategorie obchod množství
Nápoje ochucené Alpro Soya zdravá výživa Rossmann 0,25 l 15,90
Sýr Niva císařská 50% Madeta mléčné výrobky a vejce Globus 100 g 14,90
Vína Vinium Velké Pavlovice - přívlastkové alkohol Billa 0,75 l 89,90
Uzené koleno bez kosti Krásno maso, uzeniny a ryby Albert 0,1 kg 12,90
Těstoviny semolinové Barilla vaření a pečení Kaufland 500 g 19,90
Rajčata cherry mix ovoce a zelenina Albert 250 g 19,90
Cibule kuchyňská žlutá ovoce a zelenina Tesco 1 kg 9,90
Dýně Hokkaidó ovoce a zelenina Lidl 1 ks 14,90
Med lesní Billa vaření a pečení Billa 500 g 89,90
Ledový čaj Tanja nealko nápoje Penny 1,5 l 10,90
Kachna Tesco maso, uzeniny a ryby Tesco 1 kg 79,90
Jogurt Müller Mix mléčné výrobky a vejce Kaufland 130 g 7,90
Hovězí steak Rump maso, uzeniny a ryby Lidl 0,1 kg 34,90
Ovocný čaj Ahmad Tea nealko nápoje Globus 40 g 44,90
Candát obecný filety maso, uzeniny a ryby Lidl 100 g 34,90
Brambory ovoce a zelenina Tesco 1 kg 11,90
Bonbony z hroznového cukru PEZ sladkosti a slané snacky Penny 39 g 6,90
Čokopiškoty Milka sladkosti a slané snacky Kaufland 147 g 19,90
Pivo světlý ležák Budweiser Budvar alkohol Albert 0,5 l 14,90
Zrnková káva Barista Jacobs nealko nápoje Albert 1000 g 299,00

Zdroj: Kupi.cz Jedná se o vybrané výrobky z námi definovaného spotřebního koše, které byly v posledním měsíci v letákové akci a měly výraznou slevu. Do našeho spotřebního koše vybíráme zboží z kategorií rychloobrátky (FMCG) a drogerie. Vycházíme z váhy jednotlivých kategorií ve spotřebním koši Českého statistického úřadu, počtu zastoupení slev u jednotlivých řetězců a oblíbenosti produktů u spotřebitelů na základě marketingových výzkumů. Exkluzivním dodavatelem aktuálních dat je Kupi.cz.