Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Letgo, prodej věcí z druhé ruky přes mobil, v Česku končí

Letgo

Mobilní služba Letgo spojuje prodávající a kupující pomocí geolokace

Americká služba Letgo, která umožňuje lidem prodávat a kupovat věci z druhé ruky, v Česku končí. Fungovat bude jen do konce března. „Letgo nepřijímá nové inzeráty a po uplynutí tohoto měsíce nebude Letgo v České republice k dispozici,“ oznamuje na webu. Další vysvětlení firma neposkytla. Stahuje se i ze Slovenska, Slovinska a Chorvatska. Upozornil na to Czechcrunch.

Letgo funguje od roku 2015, startup dosud dostal 975 milionů dolarů (v přepočtu přes 22 miliard Kč) investic, hlavním investorem je jihoafrický Naspers, který tu v minulosti vlastnil e-shop Mall.cz. Na český trh Letgo vstoupilo v létě 2016. Prodávající a kupující propojovala mobilní aplikací pomocí geolokace. Tuzemskou komunikaci od počátku stavělo ve spolupráci s agenturou VCCP. V marketingu na sociálních sítích Letgo využívalo Leoše Mareše či Patrika Vrbovského alias Rytmuse.

Jitka Nováčková pro Letgo

Letgo v Česku propagovala třeba Jitka Nováčková

Podle Václava Lišky, partnera investičního fondu Leverage Technology, který spoluvlastní léta fungující český inzertní portál Aukro, jsou Češi konzervativní a dávají přednost tradičním českým službám. „Český trh je specifický a složitý i pro velké zahraniční investory, jako je Naspers. I přes investované nemalé peníze dávají Češi dlouhodobě přednost českým hráčům. Ani vysoké investice do českého trhu neznamenají automaticky úspěch,“ míní šéf konkurence Letgo.