“Letgo to říká jednoduše a trochu i vtipně”

U reklamních katů vítězí VCCP se spoty pro Letgo, následována historickou kampaní pro značku elektrospotřebičů Mora. Naproti tomu plyšoví Živlíci pro Rossmann katy neoslnili.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 35. týden 2018

  1. VCCP: Auta (45 %)
    značka, klient: Letgo
  2. Kristian: 100. výročí založení republiky (39 %)
    značka, klient: Mora
  3. JWT: Kdo pohlídá ty, kteří hlídají vás (36 %)
    značka, klient: ČSOB Pojišťovna
  4. Fragile: Chytrá rodina (32 %)
    značka, klient: Zdravotní pojišťovna vnitra ČR
  5. DDB: Živlíci (27 %)
    značka: klient: Rossmann

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 9 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Na Letgo najdete i auta (45 %)

Nová kampaň inzertní služby Letgo se zaměřuje na možnost prostřednictvím mobilní aplikace snadno prodávat nebo kupovat kromě jiného i auta. Upozorňuje na snadné využití chatu, který celou komunikaci usnadňuje a zrychluje. V době spuštění kampaně je aut v databázi 40.000. Kampaň běží od 29. září v Česku a v Chorvatsku. Pilířem je televize, doplněna onlinem, včetně kratších formátů, a rádiem. Připravila ji VCCP, která komunikaci Letgo připravuje od samého startu aplikace v Česku. V podzimní kampani se představí dva spoty. Byly režírovány Janem Švejkarem, produkci zajistil Stink. Voiceover namluvil Zbyšek Horák, který propůjčil svůj hlas i jednomu z protagonistů v česky dabovaných dílech pořadu Top Gear.

Je to taaak obyčejný. Chápu tu potřebu polopaticky prodat funkcionalitu služby, středněproudý hardsell však v tomto případě rozhodně není samospásný…
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Proč ten otec musí říct větu ‘nejvyšší čas koupit něco většího’, když je to naprosto zřejmé? Tady to někdo chtěl udělat takzvaně blbuvzdorně, a přitom udělal blbce ze všech. Oceňuji fórek se žokejem.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla KneprJasné, edukativní, vysvětlující. Bohužel bez jakéhokoli překvapení. Velký pes, co rozvalí boudu. Kikina s malým psíkem. Basketbalisti vs. jockey. Stará písnička. Nevěřím, že se kreativci při vymýšlení bavili.
Míla Knepr (Silver Pack)

Ale jo, tohle – i se všemi klišátky – je aspoň kampaň, co ukáže problém a nabídne řešení.
Vilém Rubeš

Jak byl Arnoštek prostřední kouzelník, tohle je taková prostřední reklama, ale v té dnešní bídě asi jo.
Pavel Jechort

Jo, já si chci koupit auto a jdu na Letgo. Řekli mně to jednoduše, tak trochu vtipně a vim přesně, co mě čeká.
Ondřej Souček

Jasně, stručně a vtipně. Letgo se drží zajetého mustru, jen nově prodává auta.
Petr Václavík (2Fresh)

Kvalitní televizní spoty, které pobaví.
Julia Dovlatova (Geometry Prague)

Má to lehkost i vtip, sdělení jasné. Líbí se mi oba spoty, ten se psem samozřejmě víc. Myslím, že kampaň může Letgo pomoci prorazit mezi zajeté prodejce ojetých vozů.
Petr Kašpar (Cognito)

2. Mora připomíná vznik státu (39 %)

Značka elektrospotřebičů Mora na oslavu 100. výročí založení republiky připravila soutěž nejen pro zákazníky. Probíhá na webu značky, kde bude v každém kole zveřejněn historické video, které edukuje o milnících v rámci historie i značky Mora. Vyhrává pak každá pátá správná odpověď, přičemž na jedno kolo je připraveno 15 výher. Edukační videa připravila agentura Kristian.

Součástí kampaně jsou i patnáctivteřinové televizní spoty, které běží na Nově a propagují prodej vestavných spotřebičů s mikrovlnkou zdarma, a online komunikace. Připravila je agentura WMC Grey. Offline běží kampaň na LCD obrazovkách v Praze a také v tisku. Ve spolupráci s Národním technickým muzeem v Praze značka Mora navíc připravuje výstavu, kde si návštěvník bude moci mimo jiné prohlédnout starou a novou expozici značky Mora.

Tyhle retro-koláže jsme už všichni dělali pětkrát, myslím, že je to trochu z módy.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Sympatická věc. Líbí se mi hravé zpracování a nenásilný VO. Ať žije Československo.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla KneprNechápu proč. Proč Mora a 100 let, proč mikrovlná trouba, proč kvíz, kde jsou témata namíchána stylem “biče, rakve, olejovky” a kde varianty odpovědí jsou “vtipné až zábavné”. Aspoň, že art direction neuráží.
Míla Knepr (Silver Pack)

Té práce, soutěžní videa s otázkami levelu “Teče to v řece. Na 4 písmena”. A hodnota značky vyjádřena tím, že k většímu bazmeku dají ještě jeden zadarmo. Jen pro mou zvídavost: proč značka, která je v mé hlavě nebezpečně blízko technickému mutzeu investuje do toho, aby tento pocit prohloubila?
Vilém Rubeš

Zaujalo mne, že Mora patří slovinské Gorenje, tak čínské Hisense, tolik k těm tradicím. Příští rok má 100 leté výročí Irsko, tak bych to prosil v zelené.
Pavel Jechort

Co kdyby se ty události víc vztahovaly k Moře? Trochu to brát s nadhledem. No, jenom taková malá rada.
Ondřej Souček

100 let republiky je pro tradiční českou značku marketingový trhák, ale nemůžu se ubránit dojmu, že Mora svou šanci neproměnila.
Petr Václavík (2Fresh)

Exekučně pěkně zvládnutá kampaň. Výstava v Technickém muzeu je příjemná nadstavba. Dobře vy!
Julia Dovlatova (Geometry Prague)

Soutěžní videa jsou dlouhá. Zkrátka dlouhá. Mora jako tradiční českou značku mám rád, oceňuju i nápad svézt se na vlně 100 let republiky. Ale ta videa jsou fakt dlouhá. Televizní spot už je vstřebatelnější.
Petr Kašpar (Cognito)

3. Doležalová s Taclíkem a fenkou (36 %)

ČSOB Pojišťovna spustila 1. října reklamní kampaň na podporu prodeje pojištění domků a domácností Náš domov s podtitulem Kdo pohlídá ty, kteří hlídají vás. Tím pokračuje nejen v konceptu Čekáme nečekané, který klientům prezentuje zejména benefity, jež by u pojištění ani nečekali. Svým vizuálním ztvárněním zároveň podporuje komunikační linku skupiny ČSOB Jindra a Jindra. Hlavními tvářemi konceptu jsou herci Marie Doležalová a Marek Taclík. V komunikaci pojišťovny tento manželský pár doplňuje maskot ČSOB Pojišťovny fenka Bára.

Kampaň je postavena na televizním spotu, kde si hlavní roli zahrála Doležalová s fenkou Bárou. Klienti, kteří si sjednají pojištění Náš domov v době kampaně, obdrží jako dárek cedulku Tady hlídám já! pro umístění na dveře, plot nebo branku.

Je to konzervativní až za roh, ale takové byly reklamy ČSOB odjakživa. Pejsek zatahá paničku a ta běží ke spálené pečínce… kam se vytratila pointa? Aha, už vím – Zredukovala se společně s výpekem.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Když je v kampani pes, nebývám objektivní. Takže dobrý. Trochu sterilní, ale dobrý.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla Knepr Vlastně je tam všechno správně. Zajímavá propozice. Exekuce nestraší a je hezky pojišťovácky milá, když největším problémem je spálený pekáč. Jen mám pocit, že už jsem to všechno někde někdy viděl.
Míla Knepr (Silver Pack)

Jako ze života! Úvodní část s nakukujícím manuálem, co asi unikla z jiného motivu, nemálo udivila. Nuda.
Vilém Rubeš

Pojistné produkty zrovna nedávají moc prostoru ke kreativnímu odvazu a když už, tak zadavatel šanci propásne.
Pavel Jechort

Pes hlídajícící paničku je fajn nápad. Proč ne. Asi by nás všechny napadly jiný, naprosto zvrácený nápady, ale takhle to je tak akorát.
Ondřej Souček

Sama doma, těhotná a navíc s rozklepaným pejskem. Kdo je ochrání, ČSOB? Hra na city, která úplně nevyšla.
Petr Václavík (2Fresh)

Jako pojišťovací produkt je to zajímavé a pomůže se odlišit od komunikace konkurence.
Julia Dovlatova (Geometry Prague)

Pes v reklamě je vždycky dobře, ale když neproskakuje tisícem hořících obručí, aby nakonec vynesl 100 nebohých koťátek z padajícího mrakrodrapu, je to slabý. Spot i printy jsou vcelku podle příručky, ale to je prostě málo. Zapadne to.
Petr Kašpar (Cognito)

4. Fragile přichází s Chytrou rodinou (32 %)

Agentura Fragile ve spolupráci se Zdravotní pojišťovnou ministerstva vnitra ČR připravila celkový koncept kampaně Chytrá rodina. Cílem je stabilizace stávajících ale i získání nových pojištěnců, pomocí komunikace benefitů pojišťovny zaměřených na rodiny s dětmi. Fragile vytvořila kreativní koncept kampaně a ilustrace, ze kterých vznikla landing page, kreativa pro bannerové formáty a animovaný videospot nasazený na YouTube.

Generický vektorový vizuál, generická hudba, generická message. Výsledek je nijaký.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Kdy a kde vznila potřeba všem produktům dávat označení „smart?” Těším se na reklamu, kde bude hrát ústřední roli blbá rodina, debilní auto a dementní telefon. Jinak mě to jako produktovka nijak neuráží – dokud mluvila dcera. Chytrá matka to na konci trochu pokazila.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla KneprHmmm. Nuda a cliché. Pokud jsem si správně všiml, tak ten zlý vysavač, který tatínkovi bere peníze z kapes, nakonec drží v ruce maminka. To má něco říct, nebo to prostě tak nějak vyšlo?
Míla Knepr (Silver Pack)

Na sportovní aktivity jim přispěje Dvěstějedenáctka. Taky mohla přispět na video, tohle drobně rozhýbané rádio je NKP.
Vilém Rubeš

Vlastně je tam všechno, co by reklama měl mít, a to je dnes vzácnost, tak toho si cením.
Pavel Jechort

Chytrá rodina? Asi pod tím každý vidí něco jiného. Třeba taková, která nelítá na dovolenou letadlem a nezanechává za sebou ekologickou stopu a která k tomu inspiruje ostatní. Kdo je tady chytřejší? Anebo naivnější?
Ondřej Souček

Dcera sportuje, táta cáluje a máma uklízí. Pak se všichni seberou a jdou si do pojišťovny pro čtyři tisíce. Chytrá rodina? Spíše takzvaně tradiční.
Petr Václavík (2Fresh)

Děkuji za jasné sdělení, kreativu nelze hodnotit, ale svůj účel to splní.
Julia Dovlatova (Geometry Prague)

5. Živlíci učí ekologii (27 %)

Síť drogerií Rossmann připravila pro věrnostní program Živlíci. Běží od 19. září do 24. prosince. Děti zákazníků dostanou plyšáky, navíc by se měly učit správným návykům souvisejícím s užíváním přírodních zdrojů. K programu Živlíci vznikla microsite, kde je kromě popisu pravidel sbírání bodů i dětský kvíz o ceny. Kampaň je podporována televizním spotem od agentury DDB, dále na sociálních sítích a materiály v místě prodeje.

“Živlíci” dobrý, ale proč ten “made in China” look? Proč mám toužit po odřezcích z asijské tržnice? Design, design, design! To je, oč tu běží.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Všechno, co je plyšové a co se pitvoří, děti očividně milují. Tak proč objevovat Ameriku?
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla KneprPlyšáci. Kdo v českém retailu nemá plyšáky, ten jako kdyby nebyl. Až se chce zvolat: Dost bylo plyšáků!
Míla Knepr (Silver Pack)

Další figurky na sbírání, další infantilní he he he! Co zákazník, to prosťáček, zasažitelný metodou “Stuyvesant obchoduje s indiány za pomoci korálků!”
Vilém Rubeš

Rozdávat plyšáky je nějaká moderní obsese, mělo by se to léčit. S ekologií na mě nechoďte, dětem jí mají vysvětlit rodiče a uhlíková stopa těch příšer ať vás straší ve snu.
Pavel Jechort

No vidíte. Živlík to zná. Je to politicky korektní plyšák. Chybí mi tam jen antagonist, zlej živlík, kterej na všechno kašle a dělá ostatním naschvály.
Ondřej Souček

Kdo bude mít plyšáky příště? Co třeba zdravotní pojišťovna a může rovnou použít ty z Rossmana. Kája Kořínek nebo Gabča Kapča by uplatnění jistě našli.
Petr Václavík (2Fresh)

Body za snahu edukovat děti o životním prostředí. Proč jsou ale ti plyšáci tak hnusní? Přece i děti mají vkus.
Julia Dovlatova (Geometry Prague)

Zase řetězec, zaše plyšáci, zase sbírání. Ale Živlíci na mě působí, nevím proč, mile a ekologický přesah taky oceňuji. To by asi tak bylo.
Petr Kašpar (Cognito)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.