Hudebník a producent Karel Vágner prodal vydavatelství Multisonic, píše E15. „Ve chvíli, kdy něco vydáte, visí deska během krátké doby někde na internetu,“ řekl, proč se firmy po 29 letech zbavil.

Letiště Praha na Terminálu 2 přidává restauraci a šest obchodů

Multibrandový obchod s oblečením a doplňky The Fashion Place

Multibrandový obchod s oblečením a doplňky The Fashion Place

Restaurace Marché

Restaurace Marché

Restaurace Marché funguje na principu tržiště s čerstvýni potravinami, jídlo se připravuje před zákazníkem

Restaurace Marché funguje na principu tržiště s čerstvými potravinami, jídlo se připravuje před zákazníkem

Restaurace Marché funguje na principu tržiště s čerstvýni potravinami, jídlo se připravuje před zákazníkem

Restaurace Marché funguje na principu tržiště s čerstvými potravinami, jídlo se připravuje před zákazníkem

Restaurace Marché funguje na principu tržiště s čerstvýni potravinami, jídlo se připravuje před zákazníkem

Restaurace Marché funguje na principu tržiště s čerstvými potravinami, jídlo se připravuje před zákazníkem

Na pražském letišti Václava Havla se otvírá nová komerční zóna o rozloze 2.200 metrů čtverečních. V nově vzniklém prostoru za bezpečnostní kontrolou na Terminálu 2 se nachází celkem šest maloobchodních jednotek a jedna restaurace s jídelním koutem. Prostor brzy doplní ještě dětský koutek.

Zóna vznikla přestavbou a rozšířením části centrální tranzitní chodby s původní bezpečnostní kontrolou na Terminálu 2. Stavba probíhala od července do prosince 2018, investice do ní činily kolem 65 milionů Kč. Jde o největší rozšíření komerčních prostor Terminálu 2 od jeho otevření v roce 2006. V souvislosti s tím se naopak část zóny před bezpečnostní kontrolou využije pro servisní přepážky nebo čekárnu pro cestující se zdravotním postižením.

Nová komerční zóna přináší konkrétně tři obchody s módou The Fashion Place (se značkami Tommy Hilfiger, Boss, Polo Ralph Lauren či Superdry), obchod s kabelkami italské značky Coccinelle, prodejnu kosmetiky Rituals a hračkářství Hamleys, se svým menším konceptem Hamleys Travel Format, první na kontinentální Evropě (zbylé tři evropské jsou na třech letiších v Londýně). Restauraci s konceptem tržiště provozuje švýcarský řetězec Marché International. Ten už loni v říjnu otevřel dvě provozovny na Terminálu 1. „Nabídka je šitá na míru ‘schenghenským’ cestujícím, kteří létají právě přes Terminál 2, máme s ní zkušenosti s jiných evropských letišť,“ podotkl Richard Procházka, šéf firmy Lagardere Travel Retail Czech Republic, která provozuje čtyři z nových jednotek - ty módní a Rituals.

„Obchody nejsou průchozí, nicméně pracujeme na plánech, jak to celé postavit,“ podotkl ředitel Letiště Praha Václav Řehoř. S šesticí nových obchodů a s restaurací je teď na letišti celkem 114 obchodních jednotek.