Vedle repríz letitých seriálů se komerční Nově letos v létě vyplácejí i nenáročný publicistika vlastní výroby. Letní novinka, magazín Česko k neuvěření získal při včerejší premiéře téměř milion dospělých lidí.
Půlhodinový letní speciál magazínu Víkend, který Nova mimo léto vysílá rovněž jednou za týden, včera mezi půl desátou a desátou večerní zaujal 10,8 % populace (954 tisíc diváků) starší 15 let při podílu na sledovanosti 30,9 %. V cílové skupině 15-54 let, na níž Nova prodává reklamu, to bylo 9,7 % populace (558 tisíc diváků) a podíl na sledovanosti 35 %.
Letní novinka Česko k neuvěření se tak stala čtvrtým nejsledovanějším nezpravodajským pořadem minulého týdne. Předčily ji jen středeční reprízy dvou dílů seriálu Hospoda (který Nova natočila v roce 1996) a pondělní repríza úvodní části cyklu Plechová kavalérie (podle scénáře Jaroslava Dietla jej natočila socialistická ČST v roce 1979), všechny tři pořady s víc než milionovým publikem.
Letní publicistický speciál Česko k neuvěření připravují redaktoři oblíbeného pořadu Víkend. Výrobně není nákladný: kombinuje současný pohled s archivními záběry.
Témata jsou zvolena s hlavním ohledem na atraktivitu a zábavnost. Včerejší první epizoda Živly proti nám byla o meteorologických jevech, jako jsou kroupy, orkán, zemětřesení nebo kulový blesk, včetně třeba rozhovoru s „lovcem“ tornád v Česku.
Následují:
- 24. 7. - 100 + 1 domácích zajímavostí
- 31. 7. - Nejmenší Češi
- 7. 8. - Čelem k voličům
- 14. 8. - Všecky krásky Česka
- 21. 8. - Zločin a trest
- 28. 8. - Kdo neskáče není Čech
Pořadem jako u Víkendu provází vždy jeden z moderátorů Televizních novin - Lucie Borhyová, Rey Koranteng nebo Karel Voříšek.
Druhá ohlášená novinka odložena na neurčito
Česko k neuvěření mělo být už druhou novinkou letošního letního schématu, kterou si Nova sama vyrábí.
Už na minulé pondělí 12. července oznámila start zábavní rodinné show A je to doma!, kterou moderují Dalibor Gondík a Petr Rychlý. Její premiéra však dosud neproběhla a jak Médiáři řekl PR manažer Novy Vladimír Mužík, je odložena na neurčito.
Také tato show má recyklovat tvorbu Novy.
Probíhat má tak, že štáb s moderátory zavítá do domácností náhodně vybraných rodin a položí jim úvodní vědomostní otázku. Odpoví-li soutěžící správně, vstupují do hry a čeká je další série otázek z různých kategorií (zpravodajství, seriály, publicistika, film a zábava), vždy však založených na současné i minulé tvorbě televize Nova. S každou správnou odpovědí získává rodina finanční výhru.