Bermudskou CME, majitele tuzemské televize Nova, plánují koupit společně čínská CEFC a místní skupina Penta, píše Reuters. CME nyní spadá do amerického mediálního koncernu Time Warner.

Letošní Effie kraluje McCann s divizí Momentum

Jubilejní 20. ročník soutěže efektivity v reklamě vyhlásil vítěze tradičně v pražské Lucerně.

Tým McCann: zleva David Čermák (CEO Momentum), John Wright (head of strategic busines development EMEA McCann WorldGroup), Razvan Capanescu (creative director McCann Prague), Jan Binar (CEO McCann Prague)

Tým McCann: zleva David Čermák (CEO Momentum), John Wright (head of strategic busines development EMEA McCann WorldGroup), Razvan Capanescu (creative director McCann Prague), Jan Binar (CEO McCann Prague)

McCann Team Red a tým Vodafonu

McCann Team Red a tým Vodafonu

Tým Momentum a tým SZIF

Tým Momentum a tým Státního zemědělského intervenčního fondu

Petr Milas ze SZIF

Petr Milas zastupující Státní zemědělský intervenční fond

Agenturní skupina McCann se stala absolutním vítězem výročních cen Effie Awards 2017. Ze slavnostního předávání ve středu večer v pražském kině Lucerna si odnesla devět trofejí – agentura McCann konkrétně dvě zlaté (za práce pro Vodafone a Velkopopovického Kozla), jednu stříbrnou (za projekt pro L’oréal Paris) a jednu bronzovou Effie (za práci pro Rémy Cointreau), její divize specializovaná na aktivace Momentum pak jedno zlato (Ferrero), třikrát stříbro (Státní zemědělský intervenční fond, Vinařský fond) a jeden bronz (Volkswagen Financial Services).

„Obrovskou radost máme ze všech cen, vyzdvihl bych určitě kampaň pro Státní zemědělský a intervenční fond za projekt komunikace kvality potravin, kde se nám podařilo s klientem vygenerovat neskutečná čísla,“ raduje se David Čermák, šéf divize Momentum. Státní zemědělský a intervenční fond dvakrát bodoval s kampaní značky Klasa zaměřenou na to, aby Češi kupovali kvalitní potraviny. „I stát umí promyslet a připravit účelnou kampaň s výbornými výsledky a efektivně nakládat s prostředky daňových poplatníků,“ vyčetl z ocenění Martin Šebestyán, ředitel státního fondu.

„Cílem této kampaně bylo podpořit v naší zemi potraviny, které jsou opravdu kvalitní, a vymanit se tak ze slevové spirály v obchodech. Představili jsme spotřebitelům animovaného panáčka Klasáčka jako ambasadora kvality. Jeho prostřednictvím jsme jim začali vysvětlovat, co je znakem kvality u různých potravin a proč je to vůbec tak důležité. Informačnímu formátu kampaně jsme pak podřídili i další komunikační kanály,“ popsal Šebestyán. „Díky úspěšné loňské spotřebitelské soutěži se prodaly bezmála 3 miliony výrobků oceněných značkou kvality. Na základě červencové analýzy agentury GfK se pak následně zjistilo, že tržby těch značek, které byly v  kampani komunikovány, vzrostly o 8 miliard Kč se ziskem 1,2 miliardy. Z hlediska ukazatele návratnosti investice (ROI) kampaň dosáhla neuvěřitelného výkonu 4.142 %, což představuje návratnost 40 Kč při každé vložené jedné koruně do této kampaně,“ vypočítává ředitel fondu, „obrat produktů Klasa rostl o téměř 5 % rychleji než celý trh. A to dokonce navzdory tomu, že v sortimentu výrobků Klasa od podzimu postupně mizí slevy.“

Kompletní výsledky Effie 2017

Cena Kampaň Klient Agentury
Potraviny
1 Hvězdy zítřka Ferrero Česká / Kinder Chocolate  Momentum Czech Republic
2 Jak Češi opět začali kupovat kvalitní potraviny? SZIF / Klasa Momentum Czech Republic, 1 Year and More, Knowlimits
3 Čokoláda, která za 2 měsíce naučila lidi mít rádo vysokoprocentní čokoládu Nestlé Česko / Orion Zaraguza CZ, Darq Studio
Nápoje
1 S poctivostí nejdál dojdeš Plzeňský prazdroj McCann Prague, Triad Advertising
2 Bez silné značky nezdražíš Heineken Česká republika / Strongow VCCP
3 Nejlepší ovoce si najde cestu na Moravu Linea Nivnice / Hello Young & Rubicam Praha
shortlist Naše červená vína Vinařský fond / Vína z Moravy, vína z Čech  Momentum Czech Republic
Spotřební zboží
2 Dobrá rada nad slevu L’Oréal Česká republika McCann Prague
2 Maybelline Make up in the City L’Oréal Česká republika Zaraguza CZ, Darq Studio
3 Jak z mezinárodní kampaně udělat lokální úspěch Porsche Česká republika / Volkswagen Kaspen/Jung von Matt, Mediacom, Doblogoo
shortlist Kombi za cenu 5 dveří Ford Motor Company / Ford Focus  Ogilvy & Mather, Wunderman, Mindshare
Malý rozpočet
1 Milan Lego Trading / Lego Technic  Ogilvy Public Relations
3 Nevýslovně luxusní Rémy Cointreau Czech Republic McCann Prague
3 Prison Exit Amnesty International CZ  Havas Prague
shortlist Lavi for Chance Chance Outbreak
Sociální, ekologický, kulturní marketing
1 Ve své kůži: kampaň, která zrušila kožešinové farmy v Česku Svoboda zvířat  Leo Burnett
2 Výstava Retro Národní muzeum  Havas Prague
3 Charitativní házená Ford Motor Company Wunderman
shortlist Asociace společenské odpovědnosti Ceny SDGs Asociace společenské odpovědnosti LaceUp
Finanční služby
1 Nová krev pro české podnikání Česká spořitelna Young & Rubicam Praha
2 Flexi Odpočívá v pokoji Pojišťovna České spořitelny, VIG Boomerang Communication
3 Lunární kampaň ŠkoFin / Volkswagen Financial Services Momentum Czech Republic
3 Podnikatelská půjčka za pět devět Moneta Money Bank Labstore
shortlist Jak být úspěšný v náročném segmentu bonitních klientů Raiffeisenbank Made by Vaculik, Zenith Media
shortlist Transfer půjčky mBank Havas Prague
shortlist Pro lepší příběhy Home Credit Oliver Marketing
Ostatní služby
1 Jak se nejskromnější vánoční nabídka stala tou nejcennější Vodafone Czech Republic McCann Prague, MEC
2 Letgo – vyfoť, sdílej, domluv a prodej OLX / Letgo VCCP, Mindshare
3 Pojištění pro zodpovědné rodiče / Brouček Česká pojišťovna Young & Rubicam Praha, Swimming Pool Agency 
shortlist Edenred Cafeterie Edenred CZ Wunderman
shortlist Tvorba osobních nabídek prostřednictvím AI modelů Dr. Max  Wunderman
shortlist Dermoklub Dr. Max  Wunderman
Kampaně veřejné správy
2 Naše červená vína Vinařský fond / Vína z Moravy, vína z Čech Momentum Czech Republic
2 Jak Češi opět začali kupovat kvalitní potraviny? SZIF/ Klasa

Momentum Czech Republic, 1 Year and More, Knowlimits

Zdroj: Asociace komunikačních agentur

Do jubilejního 20. ročníku soutěže Effie přišlo 70 prací, o pět víc než loni. Effie přitom letos značně přitvrdila v pravidlech prokazování efektivity. „Ve srovnání se světem si Česko v Effie nestojí špatně. Sedmdesát přihlášených prací je vzhledem k velikosti trhu slušný výsledek. Pětkrát větší polský trh má kolem 270 prací a srovnatelná Belgie třeba jen 30,“ podotýká Marek Hlavica, výkonný ředitel Asociace komunikačních agentur, která soutěž pořádá. Nejvíc prací usilovalo o uznání poroty v kategoriích Ostatní služby a Finanční služby. Loni nově zavedená kategorie Kampaně veřejné správy zatím svůj potenciál zdaleka nevyčerpala. I tak se mezi třemi přihlášenými kampaněmi našly dvě, které si odnesly stříbrnou Effie.

Národní kolo Effie přineslo do hodnocení několik novinek – validaci údajů o dopadech kampaní, kterou zajišťují nejvýznamnější agentury na výzkum trhu Ipsos, Kantar, Nielsen Admosphere a STEM/Mark, a náročnější požadavky na přihlášku.

AKA je držitelem licence pro pořádání Effie jubilejní dvacátý rok. Effie sama se za dobu své existence ze soutěže proměnila v platformu, která efektivitu reklamy a komunikace povýšila na hlavní téma oboru. Na soutěž navazuje řada vzdělávacích aktivit. Už tu proběhl seminář o měření efektivity reklamy a ve čtvrtek 2. listopadu následuje debata s porotci letošního ročníku.