V 21. ročníku tuzemské soutěže o nejefektivnější kampaně Effie si nejlíp vedla agentura Ogilvy. Posbírala čtyři trofeje. Po třech pak měl McCann Prague, po dvou Young & Rubicam a Wunderman. Jednu cenu mají agentury Adexpres, Boomerang Communication, Brain One, Fairy Tailors, Geometry Global, Kaspen/Jung von Matt, Leo Burnett, Momentum, Symbio Digital, Triad Advertising, WMC Grey a Zaraguza. Výsledky letošní Effie byly ve středu večer vyhlášeny tradičně v pražské Lucerně.
Do soutěže se letos přihlásilo celkem 55 prací dohromady od 24 agentur. Na shortlist se dostalo 37 kampaní, ocenění nakonec dostalo 23 z nich, z toho osm zlato, šest stříbro a devět bronz.
Novinkou byla účast mediálních agentur, které - narozdíl od toho, co je zvykem v zahraničí - do tuzemské soutěže efektivity, pořádané Asociací komunikačních agentur od roku 1997, dosud nevystupovaly. Letos se přihlásily PHD z holdingu Omnicom a Adexpres ze skupiny Dentsu Aegis.
Vítězové Effie 2018
název kampaně | agentura/y | klient | |
Za služby se vyplatí platit | 1 | Ogilvy, PHD | Komerční Banka (MůjÚčet Plus) |
Předbíhej za odměnu | 1 | Geometry Global | RunTour |
Radegast Rázná 10 | 1 | Boomerang Communication | Plzeňský Prazdroj / Radegast |
Pěnožrouti | 1 | WMC Praha | Kofola |
Co není v hlavě, je v datech | 1 | McCann Prague | Vodafone CZ |
Mistrovství světa v pauzování | 1 | Symbio Digital | Nestlé / KitKat |
Den válečných veteránů 2017 | 1 | Young & Rubicam Praha | Post Bellum (Paměť národa) |
Uvedení Philips OneBlade na trh | 1 | Adexpres Carat Spectra (Bistro Agency) Triad Advertising |
Philips OneBlade |
Cesta do Abbey Road | 2 | McCann Prague | Vodafone CZ |
Jak jsme vyhráli olympiádu | 2 | McCann Prague | Coca-Cola |
Frisco: z out-cidera opět milovaným drinkem | 2 | Triad Advertising Fallon Prague WeDigital Wavemaker |
Plzeňský Prazdroj / Frisco |
Sazka Pátek 13. | 2 | Fairy Tailors | Sazka (Sportka, Eurojackpot) |
Místo do obchodu pro Nutrend do e-shopu! | 2 | Ogilvy | Nutrend D.S. |
Kampaň, která měnila minusy na plusy | 2 | Zaraguza CZ, PHD | Škoda Auto (Škoda Plus) |
Festival lepšího bydlení (a prodejů) | 3 | Leo Burnett, Fox Hunter | Raiffeisen stavební spořitelna |
Jak mít za stovku kupce elektromobilu | 3 | Brain One | ČEZ |
V-Power trigger emaily | 3 | Wunderman | Shell V-Power |
Inovací k novému segmentu nápojů | 3 | Kaspen/Jung von Matt Initiative Media Prague Doblogoo PR Etnetera Cocoon Prague |
Tchibo Česká republika |
Nečekané nedoplatky za plyn patří minulost | 3 | Young & Rubicam Praha, Wunderman | Innogy Energie (Innogy) |
Raffaello proti osamělosti | 3 | Momentum Czech Republic | Ferrero Česká (Raffaello) |
326.000 hlasů pro novou volbu prezidenta | 3 | Ogilvy | Institute for Democracy 21 (Prezident 21) |
Jak monetizovat CSR aktivitu | 3 | Ogilvy | E.on Česká republika (E.on Energy Globe) |
Věrnostní program Globus Bonus | 3 | Wunderman | Globus ČR |
Zdroj: Asociace komunikačních agentur
Pravidla letos opět přitvrdila. Zástupci oborového sdružení výzkumných agentur SIMAR opatřily svým hodnocením průkaznosti dopadů komunikačních kampaní všechny přihlášené práce. Porota se rozšířila o další členy z řad zadavatelů a spolu s nimi práce hodnotili marketéři, výzkumníci, agenturní specialisté i odborní novináři, celkem 21 lidí. Letos poprvé měli soutěžící možnost opravit nebo doplnit údaje v přihláškách, podle připomínek výzkumníků stran kvality, robustnosti či zdroje dat.
„Po evropském vzoru jsme zakázali dávat do přihlášek kreativně vyšperkované případové studie, filmová dílka sama o sobě. Cílem bylo přimět porotce k důkladnému studii písemných přihlášek, které obsahují klíčové údaje a nenechat se ovlivnit hezkými obrázky,“ říká výkonný předseda AKA Marek Hlavica. To se podle něj podařilo. Porotci byli připravení a hodnocení probíhalo věcně a transparentně.
Reportáž Regionální televize
Obrazem z večera v Lucerně

Náměstek Eduard Muřický z ministerstva průmyslu a obchodu, které nad Effie mělo záštitu, byl ve svém minulém životě - před nástupem do státní správy - marketérem

Čerství držitelé ocenění Effie: v popředí Ondřej Hlásek, account director Symbia, vzadu v červených šatech Adenike Gbadeboriová, junior brand manager z Nestlé, vpravo Barbora Mikysková, account manager Symbia

Čerství držitelé ocenění Effie: zleva Robert Marek (Boomerang Communication), Kateřina Hašková (Radegast, Plzeňský Prazdroj), Lukáš Jalovecký (Boomerang), Aleš Klemperer (Boomerang), Marek Grabovský (Radegast, Plzeňský Prazdroj) a Marek Slezák (Boomerang)

Čerství držitelé ocenění Effie z Wundermanu věnovali ocenění Karlu Duchkovi. Dlouholetý šéf Wundermanu zemřel nečekaně minulý pátek

Čerství držitelé ocenění Effie: zleva Tereza Lázenská (specialistka marketingové komunikace Sazky), Hana Barochová (brand manažer loterií Sazky), Tomáš Bartko (video & graphic designer Fairy Tailors), Marek Nieslanik (creative director Fairy Tailors), Ondřej Vacek Tyleček (creative director Fairy Tailors), Karel Halberštádt (creative & content manager Fairy Tailors), Honza Vašík (managing director Fairy Tailors)

Čerství držitelé ocenění Effie: Bořivoj Minář (Hospodářská komora ČR), Vladimíra Doleželová, manager for brand planning and integration ve Vodafonu), Filip Kukla (group creative director McCann Prague)