Premiér Andrej Babiš (ANO) vystoupí v neděli 18. listopadu od 21.25 v živě vysílaném rozhovoru televize Nova. Půlhodinový pořad Vládní krize tentokrát nahradí Střepiny a bude ho moderovat Rey Koranteng. Interview se má zaměřit na dění, jež způsobila kauza Seznamu Babišův syn promluvil.

Letošní Effie vévodí Ogilvy se čtyřmi trofejemi

Výroční soutěž efektivity ocenila 16 agentur ze 24 přihlášených. Poprvé soutěžily mediálky.

Předávání cen přihlížel zaplněný sál pražské Lucerny

Předávání reklamních cen Effie přihlížel zaplněný sál pražské Lucerny

Efektivního moderování se letos ujal Marek Hlavica. Foto: AKA

Efektivního moderování se letos ujal Marek Hlavica. Foto: AKA

Marek Hlavica. Foto: AKA

Marek Hlavica. Foto: AKA

Marek Hlavica. Foto: AKA

Marek Hlavica. Foto: AKA

V 21. ročníku tuzemské soutěže o nejefektivnější kampaně Effie si nejlíp vedla agentura Ogilvy. Posbírala čtyři trofeje. Po třech pak měl McCann Prague, po dvou Young & Rubicam a Wunderman. Jednu cenu mají agentury Adexpres, Boomerang Communication, Brain One, Fairy Tailors, Geometry Global, Kaspen/Jung von Matt, Leo Burnett, Momentum, Symbio Digital, Triad Advertising, WMC Grey a Zaraguza. Výsledky letošní Effie byly ve středu večer vyhlášeny tradičně v pražské Lucerně.

Do soutěže se letos přihlásilo celkem 55 prací dohromady od 24 agentur. Na shortlist se dostalo 37 kampaní, ocenění nakonec dostalo 23 z nich, z toho osm zlato, šest stříbro a devět bronz.

Novinkou byla účast mediálních agentur, které – narozdíl od toho, co je zvykem v zahraničí – do tuzemské soutěže efektivity, pořádané Asociací komunikačních agentur od roku 1997, dosud nevystupovaly. Letos se přihlásily PHD z holdingu Omnicom a Adexpres ze skupiny Dentsu Aegis.

Vítězové Effie 2018

název kampaně   agentura/y klient
Za služby se vyplatí platit 1 Ogilvy, PHD Komerční Banka (MůjÚčet Plus)
Předbíhej za odměnu 1 Geometry Global RunTour
Radegast Rázná 10 1 Boomerang Communication Plzeňský Prazdroj / Radegast
Pěnožrouti 1 WMC Praha Kofola
Co není v hlavě, je v datech 1 McCann Prague Vodafone CZ
Mistrovství světa v pauzování 1 Symbio Digital Nestlé / KitKat
Den válečných veteránů 2017 1 Young & Rubicam Praha Post Bellum (Paměť národa)
Uvedení Philips OneBlade na trh 1 Adexpres
Carat
Spectra (Bistro Agency)
Triad Advertising
Philips OneBlade
Cesta do Abbey Road 2 McCann Prague Vodafone CZ
Jak jsme vyhráli olympiádu 2 McCann Prague Coca-Cola
Frisco: z out-cidera opět milovaným drinkem 2 Triad Advertising
Fallon Prague
WeDigital
Wavemaker
Plzeňský Prazdroj / Frisco
Sazka Pátek 13. 2 Fairy Tailors Sazka (Sportka, Eurojackpot)
Místo do obchodu pro Nutrend do e-shopu! 2 Ogilvy Nutrend D.S.
Kampaň, která měnila minusy na plusy 2 Zaraguza CZ, PHD Škoda Auto (Škoda Plus)
Festival lepšího bydlení (a prodejů) 3 Leo Burnett, Fox Hunter Raiffeisen stavební spořitelna
Jak mít za stovku kupce elektromobilu 3 Brain One ČEZ
V-Power trigger emaily 3 Wunderman Shell V-Power
Inovací k novému segmentu nápojů 3 Kaspen/Jung von Matt
Initiative Media Prague
Doblogoo PR
Etnetera
Cocoon Prague
Tchibo Česká republika
Nečekané nedoplatky za plyn patří minulost 3 Young & Rubicam Praha, Wunderman Innogy Energie (Innogy)
Raffaello proti osamělosti 3 Momentum Czech Republic Ferrero Česká (Raffaello)
326.000 hlasů pro novou volbu prezidenta 3 Ogilvy Institute for Democracy 21 (Prezident 21)
Jak monetizovat CSR aktivitu 3 Ogilvy E.on Česká republika (E.on Energy Globe)
Věrnostní program Globus Bonus 3 Wunderman Globus ČR

Zdroj: Asociace komunikačních agentur

Pravidla letos opět přitvrdila. Zástupci oborového sdružení výzkumných agentur SIMAR opatřily svým hodnocením průkaznosti dopadů komunikačních kampaní všechny přihlášené práce. Porota se rozšířila o další členy z řad zadavatelů a spolu s nimi práce hodnotili marketéři, výzkumníci, agenturní specialisté i odborní novináři, celkem 21 lidí. Letos poprvé měli soutěžící možnost opravit nebo doplnit údaje v přihláškách, podle připomínek výzkumníků stran kvality, robustnosti či zdroje dat.

“Po evropském vzoru jsme zakázali dávat do přihlášek kreativně vyšperkované případové studie, filmová dílka sama o sobě. Cílem bylo přimět porotce k důkladnému studii písemných přihlášek, které obsahují klíčové údaje a nenechat se ovlivnit hezkými obrázky,“ říká výkonný předseda AKA Marek Hlavica. To se podle něj podařilo. Porotci byli připravení a hodnocení probíhalo věcně a transparentně.

Reportáž Regionální televize

Obrazem z večera v Lucerně

Eduard Muřický

Náměstek Eduard Muřický z ministerstva průmyslu a obchodu, které nad Effie mělo záštitu, byl ve svém minulém životě – před nástupem do státní správy – marketérem

Čerství držitelé ocenění Effie

Čerství držitelé ocenění Effie: Petr Struna a Ivana Vávrová z Ogilvy

Čerství držitelé ocenění Effie

Čerství držitelé ocenění Effie: v popředí Ondřej Hlásek, account director Symbia, vzadu v červených šatech Adenike Gbadeboriová, junior brand manager z Nestlé, vpravo Barbora Mikysková, account manager Symbia

Čerství držitelé ocenění Effie

Čerství držitelé ocenění Effie: zleva Robert Marek (Boomerang Communication), Kateřina Hašková (Radegast, Plzeňský Prazdroj), Lukáš Jalovecký (Boomerang), Aleš Klemperer (Boomerang), Marek Grabovský (Radegast, Plzeňský Prazdroj) a Marek Slezák (Boomerang)

Čerství držitelé ocenění Effie

Čerství držitelé ocenění Effie z Wundermanu věnovali ocenění Karlu Duchkovi. Dlouholetý šéf Wundermanu zemřel nečekaně minulý pátek

Čerství držitelé ocenění Effie

Čerství držitelé ocenění Effie: zleva Tereza Lázenská (specialistka marketingové komunikace Sazky), Hana Barochová (brand manažer loterií Sazky), Tomáš Bartko (video & graphic designer Fairy Tailors), Marek Nieslanik (creative director Fairy Tailors), Ondřej Vacek Tyleček (creative director Fairy Tailors), Karel Halberštádt (creative & content manager Fairy Tailors), Honza Vašík (managing director Fairy Tailors)

Čerství držitelé ocenění Effie

Čerství držitelé ocenění Effie: Bořivoj Minář (Hospodářská komora ČR), Vladimíra Doleželová, manager for brand planning and integration ve Vodafonu), Filip Kukla (group creative director McCann Prague)

Osm zlatých kampaní z Effie