Za prvních pět měsíců letoška meziročně vzrostly reklamní investice do televize o 11 %, do tisku o 14 %, do rádia o 21 % a do venkovních nosičů o 41 %. Oproti prvním čtyřem měsícům je růst u jednotlivých mediatypů o dva až pět procentních bodů pomalejší. Ukazuje to pravidelný monitoring reklamních výdajů výzkumné agentury Nielsen Admosphere. Ten nepočítá reálné inzertní útraty, ale obsazený reklamní prostor a kombinuje to s cenami uvedenými v cenících. Výsledek nazývá ceníkovou hodnotou reklamního prostoru. Ukazuje tak trend. Loňský a předloňský rok poznamenala koronakrize.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | leden-květen 2021 | leden-květen 2022 | změna |
televize | 24,86 | 27,49 | 11 % |
tisk | 6,53 | 7,43 | 14 % |
rádio | 2,75 | 3,34 | 21 % |
venkovní | 1,27 | 1,79 | 41 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Reklamní útraty letos v květnu v televizi meziročně stouply o 4 %, v tisku o 10 %, v rádiu o 9 % a na venkovních nosičích o 25 %.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | květen 2021 | květen 2022 | změna |
televize | 6,10 | 6,36 | 4 % |
tisk | 1,68 | 1,86 | 10 % |
rádio | 0,74 | 0,81 | 9 % |
venkovní | 0,35 | 0,44 | 25 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Největšími inzerenty se v květnu staly provozovatel loterií Sazka a maloobchodní řetězce Lidl a Kaufland a Lidl.
Top 10 zadavatelů podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, květen 2022
pořadí | zadavatel | útrata |
1 | Sazka | 243 |
2 | Lidl Česká republika | 233 |
3 | Kaufland Česká republika | 217 |
4 | Albert Česká republika | 182 |
5 | Mountfield | 173 |
6 | Billa | 156 |
7 | Plzeňský Prazdroj | 155 |
8 | Vodafone Czech Republic | 133 |
9 | Alza.cz | 124 |
10 | HP Tronic Zlín | 118 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Inzertně nejviditelnější kategorií byly v květnu tradičně řetězce s potravinami a ty s elektronikou, následovaly hobby markety.
Top 10 kategorií podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, květen 2022
pořadí | kategorie | útrata |
1 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin | 842 |
2 | Široký sortiment s převahou elektroniky | 377 |
3 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou hobby, potřeby pro kutily | 273 |
4 | Úvěry, obchodní úvěry | 228 |
5 | Loterie | 207 |
6 | Online sázky, herny | 203 |
7 | Široký sortiment | 199 |
8 | Široký sortiment zboží s převahou oděvů a módních doplňků | 175 |
9 | Alkoholická piva | 175 |
10 | Nábytek | 143 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

Apolena Rychlíková odchází z Alarmu

Generálním ředitelem ČT zvolen Jan Souček, Petr Dvořák po 12 letech končí

Parlamentní listy mění majitele, přebírají je Pavlíček a Španěl do firmy Naše média
